سلامتی و پزشکی

بهینه سازی اتاق خواب با قرار دادن تخت خواب و مبلمان

هنگامی که در خصوص جای خواب ایده آل صحبت می کنید، مهم است که فراتر از مرزهای معمولی اتاق خود نگاه کنید. اگر متراژ کافی برای کار دارید، قرار دادن تخت خود در وسط اتاق می تواند به طور قابل توجهی جریان و حال و هوای اتاق خواب شما را افزایش دهد.

9 بهمن 1402

سیستم های غذایی فعلی در دنیا بین فرهنگ ها و عادات غذایی گسست ایجاد نموده است

محمدرضا تدین در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شهرکرد، با اشاره به اینکه هدف از نوشتن کتاب جامعه شناسی کشاورزی و غذا، گفت: جامعه شناسی کشاورزی که بخشی از رشته جامعه شناسی روستایی است برای توصیف و رسیدگی بهتر به مسائل و پدیدههای نو ناشی از صنعتی شدن...

21 مرداد 1402

ماجرای فوت 2 نوزاد در بیمارستان امام علی چابهار چه بود؟

امروز در فضای مجازی کلیپی با عنوان تشخیص اشتباه پزشکان بیمارستان چابهار مبنی بر فوت 2 نوزاد تازه متولدشده اهل شهرستان زرآباد منتشر شد، در این ویدئو عنوان شده است، نوزادان دوقلویی که شب گذشته در بیمارستان امام علی (ع) چابهار به دنیا آمدند بنا به تشخیص...

21 خرداد 1402

تمرین سبک تیم ملی والیبال پیش از تقابل با ژاپن

ملی پوشان والیبال ایران صبح امروز (سه شنبه 16 خرداد) تمرین سبکی را پیش از ملاقات برابر ژاپن پشت سر گذاشتند.

19 خرداد 1402

طرز تهیه کیک لمینگتون استرالیایی؛ خوشمزه و خاص

لمینگتون یا لامینگتون یک کیک استرالیایی محبوب است که از چندین لایه از کیک اسفنجی یا کیک کره ای با پوششی از سس شکلات ساخته شده است. در این کیک، پودر نارگیل در بین لایه های کیک قرار داده می شود. روی آن لایه ای نازک با روکش شکلاتی است که در پودر نارگیل گردانده...

3 خرداد 1402

فرامرز صدیقی در بخش مراقبت های ویژه بستری شد

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به علت مسائل ریوی و معده در بخش مراقبت های ویژه بستری شده است و شرایط جسمی اش رو به بهبود است.

23 فروردین 1402

(+فیلم و عکس) آسمان خراش دبی؛ راه حل لوکس و مدرن برای کنترل طوفان شن!

فرایند طراحی آسمان خراش جاذب طوفان شن (the Absorbent Sand Storm Skyscraper)، ادغام خلاقانه سازه و امکانات به همراه رویکردی پایدار، منجر به شکل گیری منطقه ای می گردد که افزون بر بهبود شرایط آب و هوایی دبی، نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.

25 اسفند 1401

برترین ماشین برای مسافرکشی کدام است؟ برترین ماشین برای کار در تاکسی اینترنتی کدامند؟

اگر شغلتان مسافرکشی است یا می خواهید این کار را به عنوان شغل دوم امتحان کنید، این که چه ماشینی دارید هم مهم است. معمولا انتخاب راننده ها در زمینه برترین ماشین برای مسافرکشی مواردی هستند که در عین داشتن قیمتی کم، بدنه ای مستحکم و مصرف سوخت پایینی دارند.

22 اسفند 1401

هنگام شستن صورت، مراقب موجودات مغزخوار باشید!

مردی در فلوریدا پس از شست وشوی بینی خود با آب لوله کشی، به عفونت مغزی دچار شد و در نهایت جان خود را از دست داد. گفته می گردد آلودگی موجود در آب منجر به این حادثه شده است.

13 اسفند 1401

جستجوی طاعون در گورستان های قرون وسطایی

دانشمندانی که منشا و تکامل طاعون را مطالعه می نمایند، صدها دندان انسان قرون وسطایی از دانمارک را آنالیز نموده اند و در پی پاسخگویی به پرسش های دیرینه در خصوص ورود، تداوم و توسعه طاعون در اسکاندیناوی هستند.

11 اسفند 1401

این منطقه تهران دیگر معتاد ندارد ، تفرجگاه جای پاتوق موادفروشان و معتادان

رئیس سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از پاکسازی کامل رود دره فرحزاد از وجود معتادین متجاهر و کارتن خواب ها اطلاع داد.

3 اسفند 1401

استفاده از سمعک با احتمال کمتر زوال عقل در سالمندان ارتباط دارد

یک آنالیز نو بوسیله پژوهشگران آمریکایی نشان داد سالمندان دچار نقصان شنوایی شدید با احتمال بیشتری ممکن است دچار زوال عقل شوند، اما در زیرگروهی از این سالمندان که از سمعک استفاده می کردند، موارد زوال عقل کمتر بود.

13 بهمن 1401

مصرف آسپرین بعد از شکستگی به پیشگیری از لختگی خون یاری می نماید

یک مطالعه بزرگ و تازه نشان می دهد که ممکن است زمان تتازه نظر در این عمل فرا رسیده باشد. نتایج نشان داد که آسپرین ممکن است به میزان تزریق هپارین با وزن مولکولی پایین در جلوگیری از لخته شدن خون و عوارض مرتبط با آن مؤثر باشد.

7 بهمن 1401

آیا مکمل های کلاژن واقعا به سلامت پوست و مفاصل یاری می نمایند؟

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن ماست و ساختار رشته مانند آن برای ایجاد بافت همبند در بدن به کار می رود که بخش عمده ای از استخوان ها، پوست، عضلات، تاندون ها و غضروف ها را در بدن تشکیل می دهد.

5 بهمن 1401

غولهای سرمایه گذاری تهدیدی برای استارتاپ های گردشگری هستند

ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های واصله، غولهای سرمایه گذاری تهدیدی برای استارتاپ های گردشگری هستند.

28 دی 1401

خواص کندر برای سلامتی چیست؟

کندر برای درمان التهابات پوستی، کاهش وزن و کاهش فشار خون کاربرد بسیاری دارد.

23 دی 1401

تشخیص مالاریا فقط با تلفن همراه در 10 ثانیه

ایسنا نوشت: یک دستگاه متصل به تلفن هوشمند از نور برای تشخیص مالاریا تنها در 10 ثانیه استفاده می نماید.

23 آذر 1401

برترین پیراهن مردانه برند در ایران چیست؟ 6 پیراهن مارک ایرانی

بهترین برند پیراهن مردانه ایرانی چیست؟ معرفی 6 برند پوشاک مردانه ایرانی که باید آن ها را بشناسید! بهترین برند لباس مردانه ایرانی را شما انتخاب کنید!

10 آذر 1401

برای رسیدن به آرامش، این دمنوش ها را مصرف کنید

متاسفانه امروزه بسیاری از مردم در شرایط استرس زا و اضطراب آور هستند و قرن هاست که از دارو های گیاهی مانند انواع دمنوش برای کاهش استرس و آرام کردن اعصاب استفاده شده است.

29 آبان 1401

پایگاه های غربالگری شهرستان البرز چشم انتظار مراجعه بچه ها

12 پایگاه ثابت و 2پایگاه سیار غربالگری تنبلی چشم منتظر بچه ها شهرستان البرز هستند

19 آبان 1401
تعداد: (341)