ویروس ترکیبی (هیبریدی نو) آنفولانزا و RSV کشف شد! آیا باید نگران این مارمولک نو باشیم؟

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، محققان دو ویروس آنفولانزای A و ویروس سنسیشیال تنفسی را پیدا کرده اند که با هم ترکیب شده و یک ویروس ترکیبی واحد را تشکیل داده اند.

ویروس ترکیبی (هیبریدی نو) آنفولانزا و RSV کشف شد! آیا باید نگران این مارمولک نو باشیم؟

این یافته تازه نکته ای غیرعادی است، چرا که نشان می دهد یک ویروس با ویروس دیگر برای منافع خود به نوعی همکاری می کند.

پابلو مورسیا، ویروس شناس و نویسنده ارشد، به گاردین گفت: این نوع ویروس ترکیبی هیبریدی قبلاً هرگز توصیف نشده بود. ما در مورد ویروس هایی از دو خانواده کاملاً نتفاوت صحبت می کنیم که ژنوم و پروتئین های خارجی هر دو ویروس ترکیب می شوند. این نوع تازهی از پاتوژن ویروس است.

ویروس هیبریدی در زیر میکروسکوپ شبیه پای مارمولک به نظر می رسد که ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) پا ها را تشکیل می دهد و ویروس آنفولانزای A انگشتان پا را تشکیل می دهد.

در یک طراحی شده برای تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات بین ویروس ها در طول عفونت برای درک بهتر نتایج بالینی، این پاتوژن کشف شد. سلول های ریه انسان در معرض هر دو ویروس و همچنین هر ویروس به صورت جداگانه به عنوان گروه کنترل قرار گرفتند.

هنگامی که این دو ویروس به یکدیگر می پیوندند، به نظر می رسد آنفولانزای A تعداد بیشتری و طیف وسیع تری از سلول های انسانی را آلوده می کند. مشخص شد که ذرات آنفولانزای A با نمایش پروتئین های سطحی RSV از سیستم ایمنی فرار می کنند و باعث میشوند ویروس بیشتر در دن بقا پیدا کند و باقی بماند.

متاسفانه این هیبرید همچنین به سلول هایی که فاقد گیرنده های آنفولانزا هستند، توسعه می یابد، که می تواند به آنفولانزای A اجازه دهد تا بیشتر از دستگاه تنفسی به داخل ریه ها حرکت کند و منجر به عفونت های شدیدتر شود.

این اتحاد چندان به سود RSV،نیست، زیرا بخش آنفولانزای A به طور قابل توجهی ظرفیت تکثیر RSV را کم می کند.

البته محققان می گویند این آزمایش در یک محیط آزمایشگاهی محدود شد که نمی تواند پیچیدگی فضایی و فیزیولوژیکی کل دستگاه تنفسی را به طور کامل تقلید کند محدود شده. یعنی هنوز از نظر بالنی و عملی این ظرفیت این ویروس ترکیبی را باید بیشتر بررسی کرد.

دکتر استفان گریفین، ویروس شناس از دانشگاه لیدز می گوید: به این علت باید سعی کنیم که از آلوده شدن به ویروس های متعدد پیشگیری کنیم، زیرا اگر اقدامات احتیاطی برای محافظت از سلامت خود انجام ندهیم، احتمالاً این ترکیب [هیبریداسیون] بیشتر اتفاق می افتد.

آنفلوانزای A به تنهایی باعث بیش از 5 میلیون بستری شدن در بیمارستان در هر سال می شود، در حالی که RSV شایع ترین علت عفونت حاد دستگاه تنفسی تحتانی در نوزادان است و عفونت در سنین بالاتر شایع است.

محققان می نویسند که این مطالعه سؤالاتی در مورد قوانین اساسی حاکم بر مونتاژ ویروسی ایجاد می کند و ممکن است ویروس های هیبریدی دیگری نیز وجود داشته باشد که هنوز کشف نشده اند.

این مقاله در Nature Microbiology منتشر شده.

منبع: یک پزشک

به "ویروس ترکیبی (هیبریدی نو) آنفولانزا و RSV کشف شد! آیا باید نگران این مارمولک نو باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس ترکیبی (هیبریدی نو) آنفولانزا و RSV کشف شد! آیا باید نگران این مارمولک نو باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید