علم و تکنولوژی

این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است

شرکت های تایوانی بازار سرورهای هوش مصنوعی را قبضه کرده اند و حدود 90 درصد از تولیدات این حوزه در تایوان انجام می شود.

10 فروردین 1403

آیا بازی موبایلی Nier همان نسخه سومی است که بسیاری منتظر آن هستند؟

اگر تا به حال سری بازی های Nier و Drakengard را تجربه نموده باشید، احتمالا می دانید که خطوط داستانی آن ها می تواند تا حدودی عجیب و غریب گردد. به طور کلی هر سه بازی Drakengard و هر دو بازی Nier در یک جدول زمانی اما با فاصله هزاران سال از هم و با مجموعه ای حیرت انگیز از...

13 اسفند 1402

اپل از سامسونگ درس عبرت گرفت

اخیرا شایعاتی در خصوص آیفون تاشو منتشر شده بود و بنظر می رسید اپل از این تصمیم خود مطمئن است؛ تا جایی که حتی معین شد اپل یک نمونه اولیه آیفون تاشوی تاشو شبیه به سری Galaxy Z Flip سامسونگ ساخته است.

1 اسفند 1402

بهینه سازی اتاق خواب با قرار دادن تخت خواب و مبلمان

هنگامی که در خصوص جای خواب ایده آل صحبت می کنید، مهم است که فراتر از مرزهای معمولی اتاق خود نگاه کنید. اگر متراژ کافی برای کار دارید، قرار دادن تخت خود در وسط اتاق می تواند به طور قابل توجهی جریان و حال و هوای اتاق خواب شما را افزایش دهد.

9 بهمن 1402

بدخط ترین کتیبه ها کدامند؟

نشست میراث خوشنویسی در آیینه کتیبه ها همزمان با هفته پژوهش به همت پژوهشکده زبان شناسی و با آنالیز موضوعاتی چون نگاهی به تاریخچه کتابت فارسی در دوران اسلامی، اصول مبانی شناخت خط نسخ و هنر خوشنویسی در کتیبه های ایران فرهنگی برگزار گردید.

22 آذر 1402

ویژگی های جدیدی واتس اپ: نظرسنجی و کپشن پست ها

با وجود این قابلیت ها، می توانید نظرسنجی هایی با امکان رای به یک گزینه ایجاد کنید و همچنین کپشن پست ها را پیش از فوروارد کردن حذف کنید.

15 اردیبهشت 1402

جزئیات لایحه واردات خودروهای کارکرده

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز گذشته از ارسال لایحه واردات خودروهای کارکرده به مجلس خبرداد.

8 اردیبهشت 1402

اقلیم فرهنگی از بوعلی تا سهروردی طراحی می گردد

به گزارش خبرنگاران ، آیین گرامیداشت جمعی از مفاخر فقید کشور در سال 1401 با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه (27 فروردین) در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار گردید.

28 فروردین 1402

تصاویر ، انیمیشنی که سینمای دنیا را شگفت زده کرد ، 659 میلیون دلار در کمتر از یک ماه

انیمیشن سوپر ماریو با عبور از فروش 659 میلیون دلار، تبدیل به بزرگ ترین اقتباس سینمایی تاریخ از یک بازی ویدئویی شد.

27 فروردین 1402

کتابخانه های عمومی نقش مهمی در آموزش و توانمندسازی افراد در راه اندازی کسب و کار دارند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در استان آذربایجان غربی، خدیجه معصومی عصر شنبه در نشستی که با موضوع همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب وکارهای کوچک با عباس بانچ شفیعی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه؛ سمیه رحمان پور، معاون امور کتابخانه هاو...

20 فروردین 1402

(+فیلم و عکس) آسمان خراش دبی؛ راه حل لوکس و مدرن برای کنترل طوفان شن!

فرایند طراحی آسمان خراش جاذب طوفان شن (the Absorbent Sand Storm Skyscraper)، ادغام خلاقانه سازه و امکانات به همراه رویکردی پایدار، منجر به شکل گیری منطقه ای می گردد که افزون بر بهبود شرایط آب و هوایی دبی، نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.

25 اسفند 1401

انتها کِلش آف کِلنز در ایران

اما اکنون به نظر می رسد که مشکل نه از سمت داخل، بلکه از سمت کمپانی سوپرسل باشد. این شرکت در بیانیه ای تایید کرد که با اعمال سیستم های امنیتی تازه، جلوی ورود کاربرانی که ساکن منطقه ها تحریم شده باشند را می گیرد.

25 اسفند 1401

شروع توزیع کارت آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری از امروز

کارت ورود به جلسه دو آزمون دکتری متمرکز و کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان تا روز چهارشنبه می توانند نواقص اطلاعات کارت را اصلاح نمایند.

8 اسفند 1401

یکی از مسائل بزرگ گوشی های شیائومی رفع شد

گجت نیوز نوشت: نسخه اصلی رابط کاربری می یو آی 14 شیائومی ضعف هایی در عملکرد و طراحی داشت که در آپدیت نو MIUI 14 ظاهراً آن ها از بین رفته اند.

18 بهمن 1401

تعدیل نیرو به غول تکنولوژی چین رسید

دیجیاتو نوشت: نشریات چینی گزارش داده اند که شرکت شیائومی نیز اخراج کارگران چندین واحد از کسب وکار موبایل و خدمات اینترنتی خود را آغاز کرده است.

10 بهمن 1401

غولهای سرمایه گذاری تهدیدی برای استارتاپ های گردشگری هستند

ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های واصله، غولهای سرمایه گذاری تهدیدی برای استارتاپ های گردشگری هستند.

28 دی 1401

گزینه های احتمالی برای مدیرعامل بعدی توییتر کدام اند؟

ماسک قول داده است که به محض اینکه فردی به اندازه کافی احمق برای مدیر توییتر پیدا کند، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. مدیرعامل بعدی توییتر چه کسی می تواند باشد؟

12 دی 1401

تشخیص مالاریا فقط با تلفن همراه در 10 ثانیه

ایسنا نوشت: یک دستگاه متصل به تلفن هوشمند از نور برای تشخیص مالاریا تنها در 10 ثانیه استفاده می نماید.

23 آذر 1401

7 نکته کلیدی که قبل از خرید مودم ADSL باید بدانید

با وجود اینکه در ایران اکثریت کاربران صرفا از اینترنت موبایل استفاده می نمایند، ولی واقعیت این است که اینترنت موبایل اصلا مقرون به صرفه به حساب می آیند و به همین دلیل افراد زیادی ترجیح می دهند با خرید یک مودم ADSL و دریافت خدمات یکی از شرکت ها، از اینترنت...

12 آذر 1401

توسعه و پایداری ارتباطات سیار در 11 روستای خوزستان

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ارتباطات سیار در 11 روستای استان با توسعه زیر ساخت ها و فراهم کردن ارتقای شبکه ارتباطی همراه اول، پایدار شد.

2 آذر 1401
تعداد: (259)