آیا بازی موبایلی Nier همان نسخه سومی است که بسیاری منتظر آن هستند؟

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، اگر تا به حال سری بازی های Nier و Drakengard را تجربه نموده باشید، احتمالا می دانید که خطوط داستانی آن ها می تواند تا حدودی عجیب و غریب گردد. به طور کلی هر سه بازی Drakengard و هر دو بازی Nier در یک جدول زمانی اما با فاصله هزاران سال از هم و با مجموعه ای حیرت انگیز از خط های زمانی متناوب اتفاق می افتند. در حالی که انتها Nier: Automata محصول سال 2017 می تواند به راحتی به عنوان یک انتها بندی قطعی خوانده گردد، سال هاست که هواداران در خصوص ادامه داستان برآورد می نمایند. سوالی که پیش می آید این است که آیا Nier 3 ممکن است ساخته گردد؟

آیا بازی موبایلی Nier همان نسخه سومی است که بسیاری منتظر آن هستند؟

هرچند به نظر می رسد که Nier 3 از قبل وجود داشته است. در واقع، ممکن است این نسخه در سال 2021 منتشر شده باشد و بعلاوه ممکن است که برای همواره به طور رسمی ناپدید گردد. همانطور که احتمالا حدس زده اید، ما در خصوص بازی موبایلی Nier Reincarnation صحبت می کنیم. در حالی که روی کاغذ، Reincarnation به نظر می رسد که به طور کامل با بقیه دنیا Nier بی ارتباط است، آخرین به روز رسانی های آن با خاتمه Nier: Automata به شدت مرتبط شده و با نزدیک شدن به فصل آخر، این ارتباط در حال قوی تر شدن است. در واقع Nier: Reincarnation بی سر و صدا همان دنباله ای بود که هواداران تمام مدت منتظر آن بودند. جالب است بدانید که حتی یوکو تارو (Yoko Taro)، سازنده سری نیز با این قضیه موافق است و توییتر توییتی با موضوع r3incarnationan منتشر نموده است.

برای درک آنچه در Reincarnation می گذرد، باید دقیقا جایی که Nier Automata تمام می گردد را مرور کنیم. خاتمه واقعی و نهایی بازی (Ending E) اساسا اندروید های 2B و 9S را در یک نقطه بسیار خلوت قرار می دهد. بشریتی که به اندروید ها گفته شده بود که در ماه زندگی می نمایند و به آن ها دستور داده شده بود که به هر قیمتی از آن ها در برابر بیگانگان و ماشین ها محافظت نمایند، هزاران سال است که کاملا منقرض شده است. اندروید ها نیز تقریبا همه یا مرده یا به وسیله یک ویروس دیوانه شده اند. در واقع همه کسانی که شخصیت های اصلی یعنی پوپولا، دولا و غیره را می شناختند یا به آن ها یاری می کردند، مرده اند.

علی رغم همه این ها، آتوماتا با یک یادداشت امیدوارنماینده به خاتمه می رسد و ربات های Pods 042 و Pods 153 از دستورات برای از بین بردن تمام داده های YoRHa سرپیچی می نمایند، به این امید که 2B و 9S بتوانند خودشان را بازسازی نمایند و آینده ای را برای خود بنا به شرایط خودشان بسازند. در نهایت 2B و 9S را در همان جایی که در خاتمه Automata بودند، ر ها می نماید، اما با مزیت اضافه ای که چیزی نیست جز اینکه به آن ها در خصوص کل داستان Nier Replicant اطلاع می دهد و به آن ها نزدیک شدن عاطفی به یکدیگر را به عنوان پاداش می دهد.

بنابراین با در نظر گرفتن تمام این موارد، به Nier Reincarnation می رسیم. در چند سال گذشته، Nier: Reincarnation فقط یک بازی اسپین آف با ارتباطات مبهم به دنیا های Nier و Drakengard در قالب بعضی از داستان های فرعی محسوب می شد. این نسخه در مکانی مرموز و پر پیچ و خم به نام قفس اتفاق می افتد و ماجراهای کوشش های تعدادی از شخصیت ها برای بازسازی داستان های کوتاه مختلف است که به نظر می رسد در آنجا به عنوان دیتا ذخیره می گردد. این در حالی است که روی مسائل مربوط به خود نیز کار می نمایند و در نهایت به افشاگری های تازهی در خصوص خود می رسند.

آرک اول بازی ماجرای یک دختر کوچک و یک هیولا که در حال تعویض بدن هستند را روایت نموده و قوس دوم درباره ی دو خواهر و برادر به نام های یوزوکی و هینا است که با آسیب های ایجاد شده به وسیله والدین خود سر و کله و در نهایت با یکدیگر رابطه شان را بهبود می دادند. همه شخصیت های اصلی به وسیله موجودات شبح مانند کوچک و مرموزی راهنمایی می شوند که به وسیله شخصیتی به نام ماما راهنمایی می شوند که به نظر می رسد در خصوص همه آن ها می داند. همه چیز بسیار عجیب و غریب است اما در بیشتر موارد به نظر می رسید که ارتباط بسیار کمی با دنیا Nier داشته باشد.

آرک داستانی سوم و آخر، مردم و دنیا، تمام شخصیت های اصلی دو آرک اول و بعلاوه تمام شخصیت های داستان هایی را که در قفس جمع آوری نموده اند، گرد هم می آورد. کل گروه با هم و با راهنمایی ماما، برای جلوگیری از حمله به خود قفس که همه آن ها را تهدید می نماید، کار می نمایند. با این حال، در چند فصل اخیر، این گروه گرد هم آمده و می فهمند که قفس در واقع یک سرور دیجیتال روی ماه است؛ جایی که تاریخ و داده های بشریت در آن حفظ شده است. همه افراد درون قفس از نظر فنی فقط داده هستند، به استثنای یوزوکی و هینا، که انسان هایی واقعی هستند که از یک واقعیت دیگر بیرون کشیده شده اند، جایی که وقایع دراکنگارد که فاجعه ای را آغاز کردند که منجر به Nier Replicant و Automata شد، هرگز حتی اتفاق نیفتاده است.

سپس با یک شخصیت تازه آشنا می شویم که 10Hنام دارد. او یک اندروید YoRHa دیگری است که در تمام این مدت از ماه و داده های آن محافظت می نماید. آخرین فصل داستان با فداکاری 10H به خاتمه می رسد تا به یوزوکی، هینا، ماما و همه شخصیت های داده از قفس اجازه دهد تا به زمین سفر نمایند؛ جایی که یک ارتش ماشینی دشمن آماده حمله است. نکته مهم این است که Nier: Reincarnation در دنیایی مشابه دیگر بازی های Nier اتفاق می افتد و شخصیت های آن در آستانه فروپاشی در وسط هر کاری هستند که 2B و 9S نیز مشابه آن را انجام می دهند. این نسخه به طور کامل خاتمه آتوماتا را تغییر می دهد. در واقع بشریت ممکن است منقرض شده باشد، اما داده های ذخیره شده در ماه ممکن است امکان احیای آن ها را حفظ کند.

این ما را به تارو برمی گرداند که به نظر می رسد دقیقا به همین موضوع اشاره دارد چرا که یک عدد 3 به جای E در عنوان بازی به نمایش در آمد که شاید اشاره به همان نسخه سوم باشد. لازم به ذکر است که مشابه خط داستانی کنسرت در دیگر نسخه ذکر شده، بیشتر داستان Reincarnation به شدت بر توبه برای گناهان گذشته متمرکز شده است و بر وجدان گناه آلود بشریت و اینکه آیا انسان ها مستحق خاتمه خود بودند یا نه، تمرکز دارد. در واقع اینکه بگوییم توییت تارو یعنی R3incarnationan غلط املایی بوده کمی احمقانه است.

بنابراین Nier 3 در حال حاضر منتشر شده است و در واقع همان بازی Nier Reincarnation محسوب می گردد. این نسخه در ماه های خاتمهی خود، پول درون بازی رایگان را برای بازیکنان انباشته نموده و زمان خوبی است که اکنون آن را امتحان کنید، زیرا بازی برای همواره در دسترس نخواهد بود. فصل آخر داستان Reincarnation در 28 مارس 2024 (9 فروردین 1403) منتشر می گردد و امیدواریم که همه شخصیت های Nier از زمین و ماه گرد هم بیایند تا قبل از خاتمه واقعی و قطعی، در یک تقابل بزرگ نهایی قرار گیرند.

لازم به ذکر است که این بازی که هم اکنون روی اندروید و iOS قابل تجربه است، در تاریخ 29 آوریل 2024 (10 اردیبهشت 1403) برای همواره از دسترس خارج خواهد شد و پس از آن دیگر از یوکو تارو در خصوص Nier 3 سؤال نپرسید و آغاز به سوال در خصوص نسخه چهارم این سری کنید.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا بازی موبایلی Nier همان نسخه سومی است که بسیاری منتظر آن هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بازی موبایلی Nier همان نسخه سومی است که بسیاری منتظر آن هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید