کانسپت همه جا رو هیوندای معرفی گردید

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، هیوندای تایگر (TIGER) به عنوان یک ربات همه جا رو می تواند به آسانی از مسیرهای ناهموار سطح سیاره زمین، سیاره مریخ و کره ماه عبور کند. TIGER مخفف کلمات Transforming Intelligent Ground Excursion Robot یا همان ربات زمینی هوشمند و تبدیل شونده است که به وسیله استودیو هوریزون هیوندای پیشرفته و برای حمل محموله ها و وسایل متنوع در مسیرها و زمین های چالش برانگیز طراحی شده است. این کانسپت بر پایه پلتفرمی ماژولار طراحی شده و دارای محفظه بار داخل بدنه است. این ویژگی به تایگر اجازه می دهد تا همه چیز از وسایل اضطراری گرفته تا پکیج های مختلف برای تحویل به گیرندگان را حمل کند.

کانسپت همه جا رو هیوندای معرفی گردید

این وسایل دارای چهارچرخ الکتریکی خواهد بود که هر کدام روی پایه های مفصل عجیب و غریب نصب می گردد. این پاهای روباتیک قدرتمند می تواند از لگن خم گردد یا بچرخد، دوباره در زانو و مچ پا خم گردد و چرخ ها را پیش از لمس کردن به طور کامل بچرخاند. آنها می توانند این وسایل نقلیه را مرتفع نموده یا پایین بیاورند. از روی چیزهای مختلف گام بردارند یا از لبه های صاف بالا و پایین بروند و دقیقاً چرخ ها را روی سخت ترین سطوح رانندگی قرار دهند.

هیوندای تایگر از سیستم تحرک و جابه جایی پا و چرخی بهره می برد که چنین ترکیبی آن را به یک وسیله جالب و منحصربه فرد تبدیل نموده است. در واقع تایگر با چنین ترکیبی می تواند به راحتی بار خود را در ارتفاعی بالاتر حفظ نموده و از روی موانع عبور کند. خودروسازان پیش بینی می نمایند که بازار پیک های خودران که خرید های اینترنتی را به مردم تحویل می دهند، در 10 سال آینده رونق زیادی پیدا کند. بعضی مؤسسات تحقیقاتی پیش بینی نموده اند که ارزش این کسب و کار تا سال 2030 بیش از 90 میلیارد دلار گردد.

بخشی از چالش در اینجا توسعه مجموعه حسگرها و سیستم های کنترلی است که می توانند بفهمند با این 6 درجه آزادی در هر گوشه چه باید کرد و این تصمیم ها را به یک تجربه رانندگی روان و قابل استفاده تبدیل کرد. اولین کابینی که از این رتبه خارج می گردد، پلتفرم خودران الهام گرفته از TIGER خواهد بود. این ماشین کوچک به عنوان یک پلتفرم برای رفتن به هر مکانی در نظر گرفته شده است که می تواند در لجستیک روستایی، ساخت و ساز، معدن و حتی عملیات مبتنی بر فضا مفید باشد.

جدیدترین آگهی های خودرو

زمانی که کانسپت TIGER برای اولین بار رونمایی شد، هیوندای پیشنهاد کرد که می توان آن را به پایین یک هواپیمای سبک eVTOL (عمود پرواز برقی) متصل کرد تا به منطقه ای سخت و صعب العبور منتقل گردد، رها گردد و قبل از سوارشدن برای تکمیل مأموریت به راه فرستاده گردد. پروژه دوم نسخه دو سرنشین Elevete خواهد بود و هیوندای این را بسیار به عنوان یک وسیله امدادرسانی در بلایای طبیعی برای ورود به منطقه ها ویران شده، جایی که سایر وسایل نقلیه از پا گذاشتن می ترسند و بازگرداندن مجروحان به بیرون می بیند.

این محصول مفهومی دارای 8 حسگر اولتراسونیک، 8 دوربین، GPS و ارتباط 4G بوده و بعلاوه دو پانل راداری سوراخ کن برای جست و جو دارد. هیوندای خیلی وارد جزئیات نشده است، اما گفته که تایگر را می توان به بدنه های مختلف مجهز کرد تا کاربری های منحصربه فردی همانند تحویل محموله ها یا تردد در مسیرهایی که مناسب انسان نیست داشته باشد. این کانسپت بعلاوه دارای سیستم چهارچرخ محرک، کنترل 360 درجه و ارتباط با خودروها و مکان ها است. هیوندای گفته حتی می توان از این وسیله برای کاوش در ماه یا سیاره های دیگر استفاده کرد.

هیوندای می گوید که تأسیسات مونتانا با مساحت 1100 تا 1400 متر مربع مستقیماً با محققان و اساتید در زمینه های مرتبط در تماس خواهد بود و درعین حال نزدیک به گنجینه ای از مسیرهای خارج از جاده است؛ زمین های کوهستانی جایی که این وسایل نقلیه را می توان در انواع شرایط آزمایش کرد.

خرید و فروش و قیمت خودرو هیوندای

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ آقای عابدی مطالعه کنید.

منبع: دیوار

به "کانسپت همه جا رو هیوندای معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانسپت همه جا رو هیوندای معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید