مقایسه میتسوبیشی ASX با کیا اسپورتیج GT لاین و هیوندای توسان

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رقابت بین کلاس اوورها مانند رقابت بین سدان های شهری و خانوادگی تنگاتنگ و نفس گیر پیش می رود. در این مقاله به مقایسه میتسوبیشی ASX با کیا اسپورتیج GT لاین 2018 و هیوندای توسان TL خواهیم پرداخت تا ببینیم کدام یک از این خودروهای شرق دور توان و عملکرد بهتری از خودشان به نمایش می گذارند.

مقایسه میتسوبیشی ASX با کیا اسپورتیج GT لاین و هیوندای توسان

مقدمه ای بر مقایسه میتسوبیشی ASX

با رونق گرفتن بازار خرید و فروش کراس اوورها به عنوان خودروهایی جادارتر که قابلیت های بیشتری هم داشتند، کمپانی های خودروسازی با ایجاد تنوع در این کلاس، سعی کردند رضایت مشتری ها را کسب نمایند. اوایل خودروهای شاسی بلند به خودروهای مناسب سفر معروف بودند، اما با ایجاد این تنوع این خودروها به میان خودروهای شهری راه پیدا کردند و کراس اوورهای کوچک با مقدار های کوچک تر و امکانات مناسب مصارف شهری به میدان آمدند.

مقایسه میتسوبیشی ASX با کیا اسپورتیج GT لاین 2018

کیا با شاسی بلند شهری خود از نسل دوم حضوری پررنگ در ایران داشته است و طرف داران زیادی برای خود دست وپا نموده است. نسل چهارم آن یعنی مدل 2018 در طراحی ظاهری مانند مدل های قبلی چندان مجذوب کننده و متناسب به نظر نمی رسد و به نوعی پس رفت کیا در طراحی این خودرو را نشان می دهد. برخلاف کیا، میتسوبیشی در مدل 2018 به روزتر و مجذوب کننده تر شده و پیشرفت چشمگیری داشته است.

میتسوبیشی ASX از نمای روبه رو

در بخش فنی، اسپورتیج 2018 یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر باقدرت 181 تا 188 اسب بخار و 237 نیوتن متر گشتاور دارد. سقف سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صدش 9.8 ثانیه است. در مقابل آن، میتسوبیشی ASX فراوری 2017 با موتور 2 لیتری 4 سیلندرش، فقط می تواند 147 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

وزن کمتر اسپورتیج باعث شده است تا شتاب صفر تا صد آن به نسبت قدرت کمتر موتور، چندان هم بیشتر از اسپورتیج نباشد و نهایت به 10 ثانیه برسد. سقف سرعت ASX هم 180 کیلومتر بر ساعت است که از عملکرد بهتر گیربکس 6 سرعته CVT -L این خودرو نشئت می گیرد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک اسپورتیج چندان هماهنگ با موتور عمل نمی کند و ضریب های تعویض دنده در آن چندان خوب انتخاب نشده است.

مشکل بزرگی که در میتسوبیشی ASX شاهد هستیم، فضای کم عقب خودرو است؛ به طوری که به هیچ عنوان فضای کافی برای 3 نفر تأمین نشده است و حتی برای 2 نفر نیز تصور آن می رود که در یک هاچ بک کوچک شهری نشسته اند. سقف کوتاه خودرو باعث می گردد که حتی افراد نه چندان قدبلند دچار مشکل شوند؛ مسئله ای که در اسپورتیج به لطف استفاده مناسب از تمام فضاها و طراحی خوب کابین دیده نمی گردد. بعلاوه، جایگاه های نرم اسپورتیج نشیمن بسیار راحت تری را نصیب سرنشینان می نمایند. در مقایسه میتسوبیشی ASX با اسپورتیج، سیستم تعلیق ASX عملکرد به مراتب بهتری دارد.

نمای داخلی میتسوبیشی ASX

در خصوص ایمنی دو خودرو باید گفت که هر دو دارای 5 ستاره ایمنی هستند، اما به نظر می رسد ASX با 7 کیسه هوا نسبت به اسپورتیج با 6 کیسه هوا در این بخش کمی قوی تر ظاهر شده باشد. ضمناً، هر دو اتومبیل قفل شونده ضریب دیفرانسیل دارند، اما در مقایسه میتسوبیشی ASX با اسپورتیج، تنظیمات دیفرانسیل ASX کامل تر است. در بخش امکانات رفاهی هم باید گفت کیا اسپورتیج به خوبی خوش نامی هم وطنانش را در این بخش حفظ نموده و از امکانات بسیاری برخوردار است. البته این امکانات بیشتر به قیمت بیشتر خودرو هم تمام شده است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان و رنو کولیوس را هم مطالعه کنید.

مقایسه میتسوبیشی ASX با هیوندای توسان TL

هیوندای توسان از سال 2009 در ایران حضور داشته و مانند دیگر رقیب کره ای اش تا به امروز موردتوجه بسیاری قرار گرفته است. نسل سوم این خودرو که از 2016 به ایران آمد، جایگزین ix35 شد. توسان TL با طراحی مجذوب کننده و دل نشین، بیشتر از همواره شبیه به سانتافه به نظر می رسد. ازنظر زیبایی اگر بیشتر از رقیب خود یعنی میتسوبیشی ASX نباشد، هم سطح آن ظاهر شده است.

موتور 2لیتری 4 سیلندر توسان توان فراوری 155 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن متر گشتاور ا دارد. سقف سرعت این خودرو مانند میتسوبیشی با موتور 2لیتری اش 180 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد این خودرو 11.8 ثانیه یعنی کمی بیشتر از شتاب 10ثانیه ای میتسوبیشی ASX است. میتسوبیشی با 147 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور به یاری وزن کمترش، می تواند در این بخش تا حدودی بهتر از رقیب عمل کند. مصرف هر دو خودرو 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

ابعاد بزرگ تر توسان که آن را در بین کراس اوورهای میانه شهری قرار می دهد، باعث شده است تا فضای داخل کابین بسیار جادارتر و بهتر باشد و مشکل کمبود جایی که در میتسوبیشی ASX شاهدش هستیم، احساس نگردد. عملکرد گیربکس CVT-L میتسوبیشی با شیفترهای پشت فرمانش بهتر از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک توسان TL است و هماهنگی بیشتری با موتور دارد. هندلینگ دو خودرو در شرایط خوبی قرار گرفته است، اما میتسوبیشی از تعلیق بهتری بهره می برد.

نمای پشتی میتسوبیشی ASX

در بخش ایمنی هر دو دارای 5 ستاره ایمنی هستند، اما توسان با تجهیز به 10 کیسه هوا در مقایسه میتسوبیشی ASX با 7 کیسه هوا ایمن تر ظاهر شده است. بعلاوه ترمز DBC در توسان TL رجحان دیگر این خودرو بر رقیب است. ازنظر امکانات رفاهی توسان همچنان در سطح بالاتری قرار گرفته است، هرچند قیمت آن نیز در مقایسه میتسوبیشی ASX به اندازه قابل توجهی بالاتر است.

بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر، قبل از اقدام به خرید خودرو مطلب مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه میتسوبیشی ASX است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ آقای عابدی آگهی های خرید و فروش میتسوبیشی ASX را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ آقای عابدی در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه میتسوبیشی ASX با کیا اسپورتیج GT لاین و هیوندای توسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه میتسوبیشی ASX با کیا اسپورتیج GT لاین و هیوندای توسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید