معرفی برترین مدل های روز سرورهای شبکه

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، در اواخر دهه 1990، معرفی انواع سرورهای شبکه با پیدایش رایانه های شخصی به جای رایانه های اصلی صورت گرفت. انواع سرورها که اهر یک از یک عملکرد خاص پیروی نموده، قادر هستند از دستگاه های سخت افزاری فرد کلاینت(مشتری) و هم از سرورهای مرکزی اطلاعات دریافت نمایند. بهره گیری از تجهیزات سخت افزاری بروز و کانفیگ های تازه منجربه تمایز انواع مدل های روز سرورهای شبکه می شوند. سرورها به عنوان یک مرکز کنترل برای شبکه ها عمل می نمایند و به دستگاه های دیگر این امکان را می دهد تا به خدمات موجود در سرور شبکه دسترسی داشته باشند. شما در دوره های به خوبی با مفهوم و انواع سرورهای سخت افزاری آشنا می شوید اما در اینجا قصد داریم بصورت کلی مروری بر تکنولوژی های تازهتر سرور بیاندازیم. در ادامه با ما همراه شوید تا به معرفی برترین مدل های روز سرورهای شبکه به صورت کامل بپردازیم.

معرفی برترین مدل های روز سرورهای شبکه

معرفی بهترین مدل های روز سرورهای شبکه

منظور از سرورهای شبکه چیست؟

سرورهای شبکه، دستگاه ها یا رایانه های قدرتمند هستند که به عنوان مخازن اطلاعاتی مرکزی در یک محیط شبکه عمل نموده و منابع و اطلاعات موجود که به اشتراک گذاشته شده است را به سایر رایانه های موجود در شبکه ارائه می دهند. این منابع شامل فضای دیسک، خدمات ایمیل، استفاده از چاپگر و دسترسی به سخت افزار هستند.از آن جایی که سرورهای جهت تضمین امنیت، عملکرد بهتر و ثبات طراحی شده اند، باید از اجزای قدرتمند و برتر مانند پردازنده های قوی()، حافظه، سیستم دیسک و چیپ ست ها برخوردار باشند. استفاده از این اجزا در سرورهای شبکه سرعت پردازش، ظرفیه بیشتر حافظه و قابلیت ذخیره سازی را توسعه می دهد تا سرورها بتوانند بار کاری و پیچیده تر را به خوبی مدیریت نمایند.

وظیفه و مدیریت سرورهای شبکه

با توجه به قابلیت های بسیار بالای سرورهای شبکه، تنها جهت اشتراک گذاری دیتا مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه از وظایف بسیار گسترده تری برخوردار هستند. وظایف کامپیوتری به توضیح زیر است.

مدیریت امنیت و حفاظت بالا

یکی از وظایف بسیار مهم سرورهای کامپیوتری، برقراری و تامین اطلاعات است. جهت مدیریت بهتر و بالا بردن امنیت بیشتر، سرورها و قابلیت های مناسب و ویژه ای جهت بررسی فعالیت ها، مانیتورینگ و سیاست های امنیتی بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مدیریت انواع داده

سرورهای شبکه به عنوان یک مرکز ذخیرساز اطلاعات شامل فایل ها، ایمیل ها و پایگاه داده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع خدمات شبکه

ارائه انواع خدمات مختلف از قبیل ایمیل، وب، مدیریت اصولی کاربران و سرویس فایل ها به یاری سرورهای شبکه امکان پذیر است.

مدیریت اصولی ترافیک شبکه ای

بهینه سازی و بعلاوه بهبود و مدیریت انواع ترافیک شبکه ای به یاری سرورهای شبکه ای امکان پذیر است. مدیریت اصولی ترافیک شبکه به یاری توزیع متناسب بار، کنترل مناسب پهنای بار و مدیریت ترافیک شبکه میسر می گردد. برای مدیریت ترافیک شبکه می توانید در کنار ابزارهای سرور از نیز بهره ببرید ، برای می توانید به این لینک مراجعه کنید.

بازیابی و پشتیبانی

در راستای ایفای نقش اساسی و مهم بازیابی و پیشتیبانی در صورت اختلال یا از بین رفتن اطلاعات، سرورها نقش بسیار پررنگی را ایفا می نمایند.

بهترین مدل های روز سرورهای شبکه

با توجه به احتیاجهای تمامی سازمان ها، سرورهای شبکه متنوعی طراحی و فراوری شده اند که همین امر منجربه بالاتر رفتن قابلیت ها و امنیت سرورها شده است. موارد زیر بهترین مدل های روز سرورهای شبکه را نشان می دهد.

Inspur بهترین کمپانی فراوری سرور

Inspur یکی از بهترین شرکت ها در راستای فراوری سرورهای نو GPU بوده که در طراحی و فراوری سرورهای محاسباتی باز و چند گرهی پیشگام است. از بروزترین سرور فراوری شده به وسیله این کمپانی می توان به سرور GPU که از 16 پردازنده قوی گرافیکی که به وسیله شرکت Nvidia طراحی و فراوری شده می تواند عملکرد بسیار بالای محاسباتی 20000 ترافلاپس فراوری نماید(جالب است بدانید که سرور معمولی این کمپانی به نام Nvidia Ge Force RTX 3090 تنها 3600 ترافلاپس خروجی برخوردار است).

Dell PowerEdge R740xd

Dell PowerEdge R740xd از توانایی پشتیبانی از 24 درایو NMVE با هدف جهت دسترسی بسیار سریع تر به اطلاعات و ذخیره سازی اصولی طراحی و فراوری شده است است. پشتیبانی از دو پردازنده اصلی و مرکزی(هر یک 28 هسته ای)، 24 اسلات حافظه اصلی و بعلاوه امکان استفاده از 12 اسلات رم NVDIMM از ویژگی های شاخص Dell PowerEdge R740xd است.

Dell PowerEdge R740xd

معرفی بهترین سرور HP ProLiant

HPE Proliant که انواع مختلف از سرورهای فراوری شده به وسیله کمپانی HPE بوده، امروزه توانسته اند با توجه به مزایای بیشمار خود توجه افراد را به خود جلب نمایند. این سرورها با توجه به انعطاف پذیری بسیار بالای خود بهترین گزینه جهت انجام تمام کارها با حجم سنگین و بالا هستند.با توجه به محبوبیت سرورهای فراوریی به وسیله HPE، از هر چهار دستگاه سروری که در دنیا به فروش می رسد، یکی از آن سرورها، HPE Proliant است. از قلم نیاندازید که حتی سرورها هم با توجه به دارا بودن پورت های iLo هدف هک و نفوذ قرار می گیرند ، برای و نفوذ می توانید به این لینک در وب سایت مراجعه کنید. HPE ProLiant Easy Connect(جهت مدیریت و استفاده از راه دور)، HP ProLiant DL(قابلیت بیشتر و قوی تر) و HPE Moonshot System(جهت حجم کاری خاص و دیتاسنتر) نمونه هایی از سرور های فراوریی به وسیله HPE بوده، که در مقایسه با هم رده های خود بسیار قدرتمند عمل می نمایند.

Oracle Server X8-2، نوترین سرور

کمپانی Oracle یک شرکت پیروز در کشور آمریکا بوده که بهترین سرورهای شبکه را با بالاترین کارایی و ویژگی های منحصرفه فرد، طراحی و فراوری می نمایند. Oracle Server X8-2ریال نوترین و بروزترین نوع سرورX86 برای میان افزارها بوده، که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این سرور سک سیتم U1 و یک ماژل به صورت فشرده بوده که از 2/51 ترابایت فضا جهت نپهداری اطلاعات و 64bite حافظه پشتیبانی می نماید. یکی از ویژگی هایی که منجربه تمایز این مدل نسبت به مدل های قبلی خود شده، برخورداری از پردازنده زنون Scalable است.

سرور شبکه Inspur NF 8480

یکی از بهترین و پرفروش ترین سرورهای موجود در ایران Inspur NF 8480 است. این سرور یک گزینه بسیار عالی جهت انجام کارهای محاسباتی بسیار بالا است سرور u4 و 4 عدد سوکت جهت انجام محاسبات و پردازی در کوتاه ترین زمان ممکن منجر شده تا این سرور از محبوبیت بالایی در بین افراد برخوردار باشد. این سرور محبوب 50 اسلات را قادر است در درایورهای SAS، SATA و NVME عرضه می نماید.

سرور شبکه Inspur MF 8480

لزوم استفاده از سرور شبکه در کسب و کار

ذخیره سازی اطلاعات در محیطی مناسب و قابل اطمینان یک امر ضروری و حیاتی برای هر کسب و کار است. سرورها یک بستر امن و مناسب جهت حفظ امنیت اطلاعات بوده که علاوبرآن لزوم استفاده از سرورها برای کسب و کار به توضیح زیر است.

  • قابلیت دسترسی راحت به آن
  • امکان اضافه کردن و ارتقای آن با قطعات سخت افزاری
  • کاهش هزینه ها
  • امنیت بسیار بالا
  • مدیریت بهتر اطلاعات مهم کسب و کار

تمامی موارد بالا از مهم ترین نکات برای پیروزیت یک کسب و کار بوده که سرورهای شبکه آن را به راحتی تامین می نمایند.

نکات مهم در حین خرید بهترین سرور شبکه که باید بدانید

درصورتی که قصد خرید بهترین و بروزترین سرور شبکه را برای کسب و کار خود دارید، در هنگام خرید باید نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید سرور مناسب خود را انتخاب و بخرید.

  • سرور مدنظر باید از قابلیت ارتقا و توسعه برخوردار باشد.
  • تهیه نسخه اورجینال سیتسم عامل در حین خرید سرور شبکه
  • پهنای باند سرور انتخابی
  • حداکثر رم در سرور شبکه
  • مدت زمان گارانتی

هنگام خرید بهترین سرور شبکه علاوبر توجه به قیمت آن باید به ویژگی های آن نیز توجه داشته باشید. بعلاوه با مشاوره از افراد خبره و باتجربه در راستای خرید بروزترین سرورهای شبکه می توانید بهترین سرور را با توجه به احتیاج کسب و کار خود تهیه کنید.

کلام پایانی

با توجه به اهمیت بالای سرورهای شبکه، آشنایی با بهترین مدل های روز سرورهای شبکه حائز اهمیت است. از آن جایی که اطلاعات بسیار حیاتی و مهمی در شبکه ها تبادل می گردد، سرعت و امنیت هر سرور از آیتم های بسیار مهم در انتخاب بهترین و بروزترین سرور است. سرورهای بروز موجود در بازار با دارا بودن بالاترین امنیت در مقایسه با مدل های ارائه شده در سال های گذشته توانسته اند محبوبیت و رضایت بسیار بالایی را در میان افراد جذب نمایند.

منبع: شبکه چی

به "معرفی برترین مدل های روز سرورهای شبکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین مدل های روز سرورهای شبکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید