کتاب

بدخط ترین کتیبه ها کدامند؟

نشست میراث خوشنویسی در آیینه کتیبه ها همزمان با هفته پژوهش به همت پژوهشکده زبان شناسی و با آنالیز موضوعاتی چون نگاهی به تاریخچه کتابت فارسی در دوران اسلامی، اصول مبانی شناخت خط نسخ و هنر خوشنویسی در کتیبه های ایران فرهنگی برگزار گردید.

22 آذر 1402

سیستم های غذایی فعلی در دنیا بین فرهنگ ها و عادات غذایی گسست ایجاد نموده است

محمدرضا تدین در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شهرکرد، با اشاره به اینکه هدف از نوشتن کتاب جامعه شناسی کشاورزی و غذا، گفت: جامعه شناسی کشاورزی که بخشی از رشته جامعه شناسی روستایی است برای توصیف و رسیدگی بهتر به مسائل و پدیدههای نو ناشی از صنعتی شدن...

21 مرداد 1402

کتابخانه های عمومی نقش مهمی در آموزش و توانمندسازی افراد در راه اندازی کسب و کار دارند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در استان آذربایجان غربی، خدیجه معصومی عصر شنبه در نشستی که با موضوع همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب وکارهای کوچک با عباس بانچ شفیعی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه؛ سمیه رحمان پور، معاون امور کتابخانه هاو...

20 فروردین 1402

خانه زیرزمینی برای نگهداری از 11 میلیون عکس پرارزش در 67 متری زیرزمین پنسیلوانیا

عکس های به اصطلاح Priceless عکس هایی هستند که لحظه یا خاطره مهمی را ثبت می نمایند که به وسیله شخص یا افراد حاضر در عکس گرامی داشته می گردد. این عکس ها ممکن است مربوط به یک موقعیت خاص مانند عروسی، فارغ التحصیلی یا تولد یک کودک باشند، یا ممکن است به سادگی یک لحظه...

14 فروردین 1402

ویژگی های نان خوب؛ برترین نان برای افراد مبتلا به دیابت ، در مصرف این خوراک خون ساز دقت کنید

نان هزاران سال است غذای اصلی انسان هاست و در طول زمان اشکال بسیار گوناگونی پیدا نموده است اما نان خوب ویژگی های مشخصی دارد که به خون سازی و سیستم گوارشی یاری می نماید و بهتر است آنها را در نظر بگیریم.

23 شهریور 1401

لاکچری ترین کتابخانه ایران اینجاست

چند سالی است کتابخانه ای درست در بغل گوش ما طراحی و ساخته شده که از حیث معماری اعجاب انگیز و تجهیزات لوکس به کار رفته در آن به همه کتابخانه های زیبای جهان تنه می زند؛ معماری و منابع غنی موجود در آن افراد بسیاری را به سوی خود جذب می نماید تا با قدم زدن در...

2 مرداد 1401

رونمایی از چهره آلن دلون پس از شایعه اتانازی

برای اولین بار از چهره آلن دلون پس از مسائل مطرح شده مربوط به تصمیمش برای اتانازی رونمایی شد.

31 تیر 1401

12 راهکار برای وقتی که حوصله تان سر رفته

حوصله سر رفتن یا بی حوصلگی همان حسی است که نه می توانیم کاری را انجام دهیم و نه می خواهیم در آن حالت بمانیم. کار های کمی هستند که می توانند ما را از این حس و حال بیرون بیاورند.

30 خرداد 1401

روایت قصه فرهنگ خوراک ایرانی از شمال تا جنوب در شبکه مستند

تهران (پانا) - مجموعه ترنج تولید تازه شبکه مستند سیما به تهیه کنندگی محمد شکیبانیا و کارگردانی سام کلانتری روایتی از سنت های غذایی در منطقه ها مختلف ایران از امشب پنجشنبه 30 دی ساعت 22 روی آنتن می رود.

26 اردیبهشت 1401

تمدید مهلت ارسال آثار به اولین همایش ملی تربیت در زیست بوم تازه

تهران (پانا) - مهلت ارسال آثار به نخستین همایش ملی تربیت در زیست بوم نو تا پایان دی ماه 1400 تمدید شد.

16 اردیبهشت 1401

برنامه سفر 3 روزه از میبد تا بافق

استان یزد یکی از زیباترین استان های ایران است که جاذبه های دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است. شهر بافق، میبد و اردکان شهرهای زیبای استان یزد هستند که جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی را در دل خود جای داده اند.

24 فروردین 1401

هتل شگفت انگیز و یخی بازی تاج و تخت

هتل جدیدی با الهام از سریال تاریخی بازی تاج و تخت به تازگی در لاپلند کشور فنلاند افتتاح شده است که در این مقاله سری به آن می زنیم.

21 بهمن 1400

با فرد وابسته چگونه برخورد کنیم؟

خبرنگاران/ایلام یک روانشناس و مدرس دانشگاه گفت: مستقل نبودن فرد، عدم توانایی در تصمیم گیری،بی قراری شدید،احساس ناامنی و احساس پوچی در صورت از دست دادن فرد مقابل از نشانه های وابستگی عاطفی است.

18 بهمن 1400

رونمایی از کتاب دیوارها سخن می گویند

تهران (پانا) - کتاب دیوارها سخن می گویند اثر استاد امرالله فرهادی با موضوع دیوارنوشته های انقلاب در تهران رونمایی می گردد.

11 آبان 1400

نور خانه های کوچک را چگونه تنظیم کنیم؟

با توجه به گرانی مسکن بیشتر افرادی که در کلان شهرها هستند در خانه های کوچک زندگی می کنند. ساختمان های مسکونی بسیاری هستند که نور مستقیم ندارند و کوچک بودن آنها سبب دلگیری هم می شود اما برای این موضوع می توان راه کارهایی چید که فضای کوچک خانه بزرگ نشان...

15 مهر 1400

کتاب دوزبانه امان از دست لولو منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، کتاب امان از دست لولو نوشته پریسا آرام (مجتبوی) به وسیله انتشارات شمع و مه منتشر شد. امان از دست لولو نخستین کتاب آرام با چند قابلیت نو و فرق دارد و به دو زبان فارسی و انگلیسی در قطع خِشتی عظیم به چاپ رسیده است.

5 مرداد 1400

مردی که اجازه خواست غلط بنویسد

محمدرضا باطنی مقاله ها و دیدگاه های بحث برانگیز و بعضا متفاوتی داشت که گاهی برخلاف جریان حاکم بر فضای ادبی و فرهنگی ایران بود.

25 تیر 1400

تجلیل از فرمانده پرافتخار آسمانِ میهن

خبرنگاران/کرمانشاه امیر فرج الله براتپور خلبان نیروی هوایی ارتش , فرمانده و طراح عملیات اچ3 موسوم به پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا است. عملیاتی که در 15 فروردین سال 1360 انجام و در آن پایگاه نظامیالولید در دورترین نقطه غربی عراق توسط جنگندههای ایرانی مورد...

12 اردیبهشت 1400

بایدن چگونه می تواند میراث ترامپ را نابود کند؟

جوزف استیگلیتز برنده نوبل اقتصاد و استاد دانشگاه کلمبیا در پراجکت سیندیکیت نوشت: نکات امیدوار کننده فراوانی وجود دارد که باعث می گردد سال نو را جشن بگیریم. ساخت واکسن های ایمن و موثر در مقابله با کووید-19 به این معنی است که کورسوی امیدی در این تونل تاریک...

24 بهمن 1399

نگارگری ایرانی؛ هنر 12 هزار ساله

نگارگری در ایران از غار های هومیان، میرملاس و دوشه در لرستان شروع می شود و به سنگ نگاره های آیینی 5 هزارساله در سیستان و بلوچستان، کردستان و خراسان رضوی می رسد.

21 بهمن 1399
تعداد: (42)