ادبیات

اثر هخامنشیان در زیورآلات طلایی یونان

بسیاری از زیورآلات یونان باستان به ویژه زیورآلات عصر هلنیستی (323 تا 31 پیش از میلاد) از طلا ساخته شده اند. طلا پیش تر نیز برای ساخت زیورآلات مورد استفاده قرار می گرفت، اما محبوبیت استفاده از طلا در زیورآلات، پس از حمله اسکندر مقدونی به امپراتوری هخامنشی...

21 آذر 1401

لاکچری ترین کتابخانه ایران اینجاست

چند سالی است کتابخانه ای درست در بغل گوش ما طراحی و ساخته شده که از حیث معماری اعجاب انگیز و تجهیزات لوکس به کار رفته در آن به همه کتابخانه های زیبای جهان تنه می زند؛ معماری و منابع غنی موجود در آن افراد بسیاری را به سوی خود جذب می نماید تا با قدم زدن در...

2 مرداد 1401

پیغام سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی شعر

تهران (پانا) - سازمان ملل متحد و سازمان جهانی یونسکو به عنوان بازوی فرهنگی این نهاد بین المللی، همزمان با 21 مارس 2022 و روز نخست فروردین ماه به بهانه روز جهانی شعر، پیامی را در پاسداشت شعر و گرامی داشت شاعران منتشر نموده و از عموم مردم برای اشتراک گذاری برترین...

9 خرداد 1401

کودکی کنجکاو و پر از شیطنت خانم بازیگر پرحاشیه با موهای بور !

خبرنگاران:سحر دولتشاهی که چندی پیش حواشی بسیاری را پشت سر گذاشت، با عکس کودکی خود صفحه خود را بروز کرد .

17 بهمن 1400

مراقب خورد و خوراکمان در ایام نوروز باشیم

خوش اندامی و زیبایی دغدغه ذهنی خیلی از ما انسان ها است. گاه با اینکه طی سال تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف می کنید، با یک رژیم ناسالم در ایام تعطیل تمام این زحمات به باد می رود. هر چند چاقی مساله ای است که در هر سن و زمانی ما را تهدید می کند اما در...

9 بهمن 1400

دفاع مجتبی جباری از اسکوچیچ

تهران (پانا) - مجتبی جباری با تمجید از اسکوچیچ گفت وقت آن رسیده که جایگاه مناسبی برای این سرمربی درنظر بگیریم و با ادبیات محترمانه تری درباره او صحبت کنیم.

1 بهمن 1400

جنجال قبض برق علی کریمی

قبض برق علی کریمی ستاره فوتبال حاشیه ساز شده و نقدها زیادی را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در پی داشته است.

29 تیر 1400

مردی که اجازه خواست غلط بنویسد

محمدرضا باطنی مقاله ها و دیدگاه های بحث برانگیز و بعضا متفاوتی داشت که گاهی برخلاف جریان حاکم بر فضای ادبی و فرهنگی ایران بود.

25 تیر 1400

تشکیل گروه هم خوان کشوری متشکل از اعضای مستعد کانون پرورش فکری

تهران (پانا) - رییس انجمن سرود - نمایش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان از ساخت 24 سرود و نماهنگ استانی و کشوری از سوی اعضای این انجمن در طول دوره فعالیت آن اطلاع داد.

31 فروردین 1400

مجموعه ای از زیباترین عکس نوشته ناب و خاص

عکس نوشته ناب شامل موضوعاتی همچون جملات عاشقانه، سخنان مفهومی و سنگین، تصاویر دلتنگی و ... است. با مجموعه ای زیبا از جدیدترین عکس نوشته ناب و خاص برای پروفایل همراه ما باشید.

17 اسفند 1399

غزل شماره 217 حافظ: مسلمانان مرا وقتی دلی بود

غزل شماره 217 حافظ در ایام پختگی شاعر سروده شده و در آن به تحول روحی خود بر اثر عشق اشاره کرده است. او با مخاطب قرار دادن مسلمانان خود را در زمان حال بی دل معرفی می کند و می گوید من زمانی صاحب دل بودم که برای حل مشکلاتم به او مراجعه می کردم و هرگاه...

10 اسفند 1399

وویس میناوند را پخش می کنم تا از آب گل آلود ماهی نگیرند

مدافع اسبق استقلال که همیشه نقش اول کری خوانی با مهرداد میناوند را داشت، اکنون بعد از درگذشت پیشکسوت پرسپولیس به شرح اتفاقات گذشته با وی می پردازد.

10 اسفند 1399

نگارگری ایرانی؛ هنر 12 هزار ساله

نگارگری در ایران از غار های هومیان، میرملاس و دوشه در لرستان شروع می شود و به سنگ نگاره های آیینی 5 هزارساله در سیستان و بلوچستان، کردستان و خراسان رضوی می رسد.

21 بهمن 1399

جریمه مقامات هتاک روس

خبرنگاران : دومای روسیه روز چهارشنبیه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن در صورتی که مقام های این کشور مرتکب توهین و بی ادبی شوند به 150 هزار روبل (دو هزار دلار) جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

30 دی 1399

دانش گران، دارایی هر سازمانی هستند

سومین کنفرانس بین المللی مدیریت دانشی با رویکرد رهبری دانشگران و سومین دوره جایزه بین المللی مدیریت دانشی، به همت انجمن مدیریت ایران و با همکاری انجمن مدیریت دانش اتریش و دانشگاه خاتم در تاریخ 8 مهر سال 1399، در محل دانشگاه خاتم برگزار گردید.

4 آذر 1399

GRE Subject چیست و چقدر اهمیت دارد؟

یکى از مهمترین آزمون هایى که شرکت در آن میتواند تاثیر قابل توجهى در ارتقاى رزومه داوطلبین داشته باشد جى ار اى سابجکت است. این آزمون براى رشته های زیر برگزار می شود:بیوشیمى-زیست سلولى-مولکولى

29 آبان 1399

مثنوی پژوهی گرفتار حلقه بسته تکرار است

استاد کریم زمانی معتقد است: کار شرح نویسی و گزارش بیت به بیت مثنوی به صورت نثر در حال حاضر به حدّ افراط و ابتذال رسیده و تبدیل شده است به نوعی بساز و بفروش، و تفنن و آزمایش طبع!

29 مرداد 1399

خبرنگاران رحماندوست: برهم زدن کلیشه های سنتی برای نسل جدید قصه گویان ضروری است

شیراز- خبرنگاران- مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم ادبیات کودک گفت: نسل گذشته در زنده نگه داشتن سنت قصه گویی، تلاش خود را به کارگرفته بود اما به کاربردن کلیشه ها همه چیز را تکراری کرده و اگر به عنوان قصه گو توان بر هم زدن کلیشه ها را نداشته باشیم...

14 مرداد 1399

ملاقات سالانه شعرا با رهبر انقلاب لغو شد

محمد حمزه زاده قائم مقام حوزه هنری از برگزاری شب شعر ملاقات ماه به عنوان جایگزین ملاقات سالانه شعرا با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان امسال اطلاع داد.

15 تیر 1399

از دشواری های گروه های موسیقی نواحی تا سن جشنواره فجر

گروه موسیقی نواحی ژیار به گفته خودشان پس از چندسال کوشش پایان توانستند جواز اجراء در جشنواره موسیقی فجر را دریافت و در شب سوم جشنواره سی وپنجم اجراء نمایند.

10 فروردین 1399
تعداد: (25)