پیغام سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی شعر

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، تهران (پانا) - سازمان ملل متحد و سازمان جهانی یونسکو به عنوان بازوی فرهنگی این نهاد بین المللی، همزمان با 21 مارس 2022 و روز نخست فروردین ماه به بهانه روز جهانی شعر، پیامی را در پاسداشت شعر و گرامی داشت شاعران منتشر نموده و از عموم مردم برای اشتراک گذاری برترین اشعاری که خوانده اند دعوت نموده است.

پیغام سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی شعر

به گزارش ایرنا، سازمان دنیای یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در سی امین اجلاس کنفرانس عمومی خود که در سال 1999 برگزار گردید، به اتفاق آرا روز 21 مارس برابر، با اول فروردین ماه و نوروز باستانی هر سال را به عنوان روز دنیای شعر اظهار داشت و همه ساله با ارسال پیغامی و برگزاری برنامه های مختلف به وسیله نمایندگی های خود در تمامی کشورها این روز را گرامی می دارد.

یونسکو طبق منشور خود هدف از این نامگذاری را پاسداشت هنر شعر و گرامی داشت شاعران به عنوان راویان تاریخ و تمدن کشورها ذکر نموده است.

بر همین اساس صفحه سازمان ملل متحد در اینستاگرام طی پیغامی به مناسبت روز دنیای شعر در سال 2022 به ستایش این هنر پرداخته است.

این نهاد بین المللی در پیغام خود آورده است: دوشنبه (21 مارس 2022 روز دنیای شعر است، فرصتی برای تجلیل از توانایی منحصربه فرد شعر در آرامش و الهام بخشی در مواقع بحران و سختی.

در ادامه پیغام سازمان ملل به مناسبت روز دنیای شعر در سال 2022، بخشی از شعر بلند حقیقت شجاعانه و شگفت انگیز، سروده مایا آنجلو شاعر سرشناس و آزادی خواه آمریکایی که در سال 1995 میلادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد سازمان ملل متحد و روز دنیای شعر سروده شده است را باز نشر داده است.

متن این قطعه چنین است:

وقتی به آن رسیدیم

ما، این مردم، روی این بدن سرگردان و شناور

آفریده شده در این زمین، از این زمین

قدرت ساختن این زمین را داشته باشید

اقلیمی که در آن هر مرد و هر زن

می تواند آزادانه... زندگی کند

بدون ترس از پا درآورنده

وقتی به آن می رسیم

باید اعتراف کنیم که ما ممکن هستیم

ما معجزه هستیم، ما شگفتی واقعی این دنیا هستیم

آن موقع و تنها زمانی است

که به آن می رسیم.

بعلاوه صفحه سازمان ملل در انتهای پیغام خود از مخاطبان خواسته است تا شعر مورد علاقه خود را در پایین صفحه به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پیغام سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی شعر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی شعر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید