پای آنفلوانزای مرغی به کره شمالی رسید ، مبارزه همزمان پیونگ یانگ با دو ویروس مرگبار

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، 10 روز پس از بازدید کیم جونگ-اون از یک مرغداری عظیم و یک هفته پس از اعلام شرایط اضطراری به دلیل شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کرونا، یک موج عظیم از ویروس آنفلوانزی پرندگان به کره شمالی رسید.

پای آنفلوانزای مرغی به کره شمالی رسید ، مبارزه همزمان پیونگ یانگ با دو ویروس مرگبار

به گزارش وبلاگ آقای عابدی به نقل از اکسپرس، یکی از منابع خبری کره شمالی مدعی شد شیوع گسترده آنفلوانزای پرندگان به مرگ تمام مرغ ها و جوجه های موجود در هشت مزرعه پرورش مرغ انجامیده است؛ از جمله یک مرغداری عظیم در استان جنوبی هامگیونگ. خبر این رخداد در حالی به مقام های ارشد حزب حاکم کره شمالی رسیده است که این کشور با بحران تامین مواد غذایی هم دست و پنجه نرم می نماید.

حدود 10 روز پیش، کیم جونگ-اون از یک مزرعه پرورش مرغ در دست راه اندازی در جنوب پیونگ یانگ بازدید کرد و خواهان استفاده از فناوری نوین در تمام مرغداری ها شده و گفته بود با افتتاح این مزرعه، هر سال هزاران تن گوشت سفید و تخم مرغ در دسترس شهروندان کره شمالی قرار می گیرد. گفته می گردد مقام های دولت از مسئولان محلی خواسته اند برای نگران نکردن مردم بیشتر روی تامین مواد غذایی تاکید نمایند و ضدعفونی کردن مرغداری های محلی و انبارها را جدی تر بگیرند.

  • بدون ماسک با سیگار | بازدید رهبر کره شمالی از یک مرغداری

در کره شمالی بسیاری از مردم و خانواده ها برای تامین مواد غذایی خود به ویژه گوشت سفید و قرمز مرغ و غاز و خرگوش پرورش می دهند و اگر آنفلوانزای پرندگان در مناطق شهری هم فراگیر گردد، امنیت غذایی شهروندان به خطر می افتد. مقام های محلی به خانواده هایی که حیوان زنده نگه می دارند هشدار داده اند دام های بیمار خود را زودتر معدوم نمایند.

کره شمالی که تا حدود یک هفته پیش مدعی شده بود پای کرونا به مرزهایش نرسیده، حالا باید همزمان با دو ویروس مبارزه کند؛ آنفلوانزای پرندگان و کرونا. با اینکه کره جنوبی گفت شهروندی که پس از سه سال فرار از مرزهای جنوبی وارد کره شمالی شد به کووید-19 مبتلا نبوده اما مقام های پیونگ یانگ در مناطق مرزی شرایط فوق العاده اعلام نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "پای آنفلوانزای مرغی به کره شمالی رسید ، مبارزه همزمان پیونگ یانگ با دو ویروس مرگبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای آنفلوانزای مرغی به کره شمالی رسید ، مبارزه همزمان پیونگ یانگ با دو ویروس مرگبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید