نیروی دریایی ایالات متحده با استفاده از امواج مایکروویو به صورت بی سیم 1.6 کیلووات انرژی را به یک کیلومتر آن سوتر منتقل کرد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده (NRL) با استفاده از یک پرتو مایکروویو در مریلند، 1.6 کیلووات انرژی را یک کیلومتر منتقل کرد.

نیروی دریایی ایالات متحده با استفاده از امواج مایکروویو به صورت بی سیم 1.6 کیلووات انرژی را به یک کیلومتر آن سوتر منتقل کرد

خود محققان از این کار به عنوان مهم ترین نمایش در نوع خود در نیم قرن گذشته یاد نموده اند.

ایده انتقال نیرو در فواصل طولانی بدون سیم بیش از یک قرن است که وجود داشته است. در دهه 1970، این فناوری به حدی در کانون توجه نهاده شد که آن را به یک جزء کلیدی در طرح مفهومی جرارد کی اونیل -فیزیکدان آمریکایی- تبدیل کرد. او حتی پیشنهاد کرد که ایستگاه های بزرگ جمع آوری انرژی خورشیدی در مدار و انتقال نیروی به آن زمین بر همین مبنا ساخته گردد. اندیشه ای که می دانیم در آثار علمی تخیلی بسیار از آن یاد شده است.

اصل کار به میزان کافی ساده است. الکتریسیته به امواج مایکروویو تبدیل می گردد، که بعد در گیرنده ای متشکل از اجزایی به نام رکتنا rectenna متمرکز می شوند. اینها اجزای بسیار ساده ای هستند که از یک آنتن دوقطبی باند x با یک دیود RF تشکیل شده اند. هنگامی که امواج مایکروویو به رکتنا برخورد می نمایند، جریان DC فراوری می گردد.

علیرغم تردیدهای اولیه، پرتوهای مایکروویو به طرز شگفت آوری کارآمد هستند و تیم NRL به رهبری کریستوفر رودنبک، رئیس گروه مفاهیم پیشرفته، به وسیله وزارت دفاع آمریکا، مأموریت یافته اند که امواج مایکروویو ایمن و پیوسته (SCOPE-M) را توسعه دهند.

با استفاده از یک پرتو مایکروویو 10 گیگاهرتزی، SCOPE-M در دو مکان راه اندازی شد. اولی میدان تحقیقاتی ارتش ایالات متحده در مریلند و دومی در فرستنده در MIT در ماساچوست.

این فرکانس به این علت انتخاب شد که نه تنها می تواند در باران شدید با کاهش قدرت تنها کمتر از پنج درصد عملکرد داشته باشد، بلکه استفاده از آن مطابق استانداردهای بین المللی برای پرندگان، حیوانات و مردم نیز بی خطر است.

در آزمایش های مریلند، انتقال انرژی با بازده 60 درصد کار می کرد.

فناوری SCOPE-M می تواند روزی برای انتقال نیرو بر روی زمین یا از ایستگاه های بزرگ انرژی خورشیدی مداری برای تامین برق در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز سال استفاده گردد.

با این حال، یک برنامه فوری تر که وزارت دفاع به آن علاقه مند است، ارسال انرژی به طور مستقیم برای سربازان در دوردست هاست. به این ترتیب نیازی به محموله های سوخت آسیب پذیرنخواهد بود.

این ویدئو در خصوص SCOPE-M را ببینید.

منبع

منبع: یک پزشک

به "نیروی دریایی ایالات متحده با استفاده از امواج مایکروویو به صورت بی سیم 1.6 کیلووات انرژی را به یک کیلومتر آن سوتر منتقل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی ایالات متحده با استفاده از امواج مایکروویو به صورت بی سیم 1.6 کیلووات انرژی را به یک کیلومتر آن سوتر منتقل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید