مشکلاتی در رانندگی که علامت زوال عقل هستند

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، نمناک/هیچ حسی بهتر از این نیست که در یک جاده خلوت آغاز به رانندگی کنید و تا دل تان می خواهد سرعت داشته باشید اما کم کم که سن تان بالا می رود، در انجام این کار محتاط تر می شوید.

مشکلاتی در رانندگی که علامت زوال عقل هستند

مطالعات نشان می دهد که خطر مرگ و میر بر اثر تصادف بین سنین 69 تا 85 سال افزایش پیدا می نماید معمولا علت آن هم یک نوع ناتعادلی فکری خفیف است که ممکن است باعث سردرگمی، پاسخ کند به محرک ها و تصمیم گیری ضعیف حین رانندگی گردد که همه این ها می تواند از علائم اولیه آلزایمر باشد.

مطالعه جدیدی در این باره اجرا شده که در خصوص الگو های خطرناک رانندگی تحقیق نموده اند و قبل از این که دیر گردد، مسائل را در این باره مورد آنالیز قرار می دهند و حتما تاکید می نمایند که در سنین بالا مراقب هرگونه علائم آلزایمر و فراموشی باشید و برای جلوگیری از خطر حواس تان را بیشتر به خودتان جمع کنید. برخی از علائمی که باید جدی گرفته شوند را در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت آورده ایم.

شتاب یا ترمز سخت می تواند از علائم فراموشی باشد

مطالعات و شواهد علمی موجود در خصوص رانندگی ناتعادلی های خفیف فکری را نشان می دهد که می تواند در حین رانندگی بروز پیدا کند. آن ها به این نتیجه رسیدند که رانندگان بین سنین 65 تا 79 سال که به طور منظم ترمز سخت و شدید دارند، معمولا بیشتر در معرض فراموشی هستند. به همین علت چند بار ترمز کردن حین رانندگی، آن هم ترمز سخت و شدید می تواند چیزی نامتعادل را در فکر افراد نشان دهد.

البته احتمال این که این ناتعادلی فکری به وسیله خود فرد تشخیص داده گردد، کم است اما به هرحال با آنالیز فنی ماشین می توان شتاب یا ترمز های شدید را آنالیز کرد و متوجه تغییرات در فرایند رانندگی شد.

اشتباه گرفتن پدال ترمز و گاز یکی دیگر از علامت هاست

برخی از متخصصان هشدار می دهند که اشتباه گرفتن پدال ترمز و گاز می تواند یکی دیگر از علامت های کاهش عملکرد فکری فرد باشد. معمولا این مشکل در بین بیماران آلزایمری بیشتر است، و آن ها اغلب این دو مورد را با هم اشتباه می گیرند. البته مصرف دارو و مسائل فیزیکی در سنین بالا هم می تواند عامل ایجاد این مشکل باشد.

تصمیم گیری ضعیف حین رانندگی از دیگر علائم آلزایمر است

اگر احساس کردید که مهارت رانندگی در شما افت نموده، این هم می تواند از نشانه های فراموشی باشد. در واقع ناتوانی در تصمیم گیری حین رانندگی نشان دهنده افت نورولوژیکی سیگنال های مغزی است.

معمولا سرعت خیلی بالا و خارج از کنترل، اشتباه دنده عوض کردن یا حتی گذشتن تاریخ بیمه همگی می تواند از علامت های فراموشی باشد.

گم شدن حین رانندگی را هم جدی بگیرید

گم شدن در حین رانندگی در یک محل شناخته شده یا ناشناس، هر دو یکی دیگر از مسائل نورولوژیکی در فرد است. البته در موارد شدید تر راننده هوشیار نیست که تشخیص دهد دقیقا چه اتفاقی افتاده است و شاید طول بکشد تا متوجه گردد. این که طول می کشد تا شما بفهمید چه شده یا شرح دادنش برای تان سخت باشد زیرا خودتان هم علتش را نمی دانید، می تواند از علائم فراموشی باشد.

اگر به آلزایمر یا دیگر نا تعادلی های خفیف فکری مشکوک هستید، برترین و امن ترین کار این است که فعلا رانندگی نکنید و بعلاوه می توایند از یک متخصص یاری بگیرید تا مشکل تان تشخیص داده گردد.

منبع: همگردی

به "مشکلاتی در رانندگی که علامت زوال عقل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکلاتی در رانندگی که علامت زوال عقل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید