مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، علی مرتضی بیرنگ رئیس مرکز تعاملات علمی و فناوری معاونت علمی در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2019) اظهار داشت: طبق هماهنگی هایی که معاونت علمی انجام داده قرار است مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه همزمان با نمایشگاه اینوتکس 2019 در خردادماه به مدت 4 روز برگزار گردد.

مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه برگزار می گردد

به گفته وی مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه یک رویداد علمی است که با پیشنهاد معاونت علمی و توسط این معاونت برگزار می گردد.

در ادامه دکتر سیداحمدرضا علایی طباطبایی دبیر نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه گفت: طبق منشور سازمان ملل متحد، امور و اهداف سازمان ملل توسط 6 رکن اصلی و صدها زیرمجموعه انجام می پذیرد که یکی از این ارکان شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد اکوسوک UNECOSOC است.

وی اضافه کرد: اسکاپ برای دگرگون ساختن منطقه آسیا و اقیانوسیه و در راستای توسعه پایدار، اهداف 17 گانه توسعه پایدار را در دستور کار 7 کمیته قرار داده است.

طباطبایی اضافه کرد: یکی از این اهداف اصلی تقویت ابزارهای اجرا و احیای مشارکت جهانی برای تحقق توسعه پایدار علم، فناوری و نوآوری است که بر عهده کمیته نوآوری و فناوری آن واگذار شده است.

دبیر نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه گفت: بر طبق مصوبه دومین کمیته نوآوری و فناوری اسکاپ که در سال 2018 در بانکوک برگزار گردید، برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران به تأیید اعضا رسید و با هماهنگی های انجام شده این رویداد بزرگ همزمان با اینوتکس 2019 برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه 72 دعوتنامه برای حضور در این مجمع به کشورهای عضو اسکاپ و وزارتخانه ها و سازمان های دیگر ارسال شده است، گفت: کشورهایی که عضو این مجمع هستند، با ایران همکاری فناورانه دارند و به واسطه حضورشان در این مجمع، می توان این همکاری ها را توسعه داد.

طباطبایی با اشاره به اینکه اسکاپ شامل 53 کشور عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه است، گفت: 9 کشور هم اعضای وابسته به آن هستند.

وی با اشاره به رویدادهای مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه گفت: کلیه وزرای مرتبط علم و فناوری و نوآوری کشورهای عضو با دعوتنامه مشترک معاون علمی و فناوری و دبیرکل اجرایی اسکاپ به این مجمع دعوت شده اند.

به گفته دبیر نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه طی دو روز نمایندگان کشورها به اشتراک و تبادل دانش و تجربیات، آنالیز نظام ملی نوآوری کشورها، تجارب پیروز و شکست خورده در زمینه سیاستگذاری علم و فناوری، آنالیز اکوسیستم استارت آپی کشورهای عضو، خواهند پرداخت.

همچنین در سرانجام این مجمع از شبکه استارت آپی آسیا و اقیانوسیه که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و توسط بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری و استارت آپی کشور در حال ایجاد است، رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به تحقیقات ویژه برای حضور شرکت های فناور، استارت آپ ها و سرمایه گذاران این کشورها در اینوتکس 2019 گفت: شرکت ها می توانند از 20 درصد تخفیف برای استقرار در نمایشگاه اینوتکس برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: در این مجمع 5 پنل با عنوان اهمیت و نقش سیاست اتخاذشده توسط دولت برای ارتقای استارت آپ ها، خط مشی دولت در حمایت از مشارکت زنان در توسعه فناوری، نقش پارک ها و مراکز رشد در اکوسیستم نوآوری، نقش ابزارهای اقتصادی در توسعه ابزارهای نوآوری و نقش ابزارهای سیاسی در توسعه فناوری و نوآوری ارائه می گردد.

به گفته علایی طباطبایی ظرفیت کشور در حوزه نوآوری به واسطه این مجمع در معرض نمایش قرار می گیرد.

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، هشتمین نمایشگاه اینوتکس 2019 توسط پارک فناوری پردیس از نوزدهم تا بیست و دوم خردادماه 1398 در نمایشگاه بین المللی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید