امیدوار به حفظ صندلی قبلی در بازیهای پاراآسیایی جوانان هستیم

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری امروز یکشنبه که با حضور نمایندگان رسانه ها در کمیته ملی پارالمپیک برگزار گردید گفت: پس از بازیهای پارالمپیک 2012 لندن به این باور رسیدیم که باید همت مان را در مورد پارالمپیک بیشتر کنیم. در این خصوص با توجه به سه رویدادی که پیش رویمان بود ستادی تشکیل شد. بازی های پاراآسیایی جوانان 2013، پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی 2014 و پارالمپیک ریو 2016 بازی هایی است که ورزشکاران معلول ما در سالهای آینده در آنها حضور خواهند داشت.

امیدوار به حفظ صندلی قبلی در بازیهای پاراآسیایی جوانان هستیم

وی در مورد بازی های پاراآسیایی جوانان گفت: هدف ما در این رقابتها حفظ صندلی دومی بازی های 2009 ژاپن است. کوشش می کنیم تا در این رقابتها دست کم مقام قبلی خود را حفظ کنیم ضمن اینکه نگاهی داریم به افزایش مدالهای طلا نسبت به گذشته. ما برای این بازیها حتی المقدور ورزشکارانی را انتخاب کردیم که مستعد کسب مدال طلا هستند. برای بازیهای پاراآسیایی 18 سیاست را مد نظر داریم که از این جمله می توان به برنامه اختصاصی برای هر رشته، مشخص حدنصاب ورزشکاران، مبارزه جدی با دوپینگ و توجه به رشته های شنا، دو و میدانی و وزنه برداری اشاره نمود. این سه رشته نامبرده از پتانسیل بیشتری برای کسب مدال برخوردارند.

ماندگارفرد با اشاره به زمان برگزاری بازیها اضافه نمود: سومین دوره بازیهای پاراآسیایی 2014 از سوم تا 8 آبان در 14 رشته ورزشی در مالزی برگزار خواهد شد و ایران با نام کاروان غدیر در این بازیها شرکت خواهد نمود. شعار این رویداد این است: زمانی که احساسات اوج می گیرد آرزوها محقق و دوستی ها تقویت می گردد.

وی ادامه داد: ما در 9 رشته ورزشی در بازی های پاراآسیایی 2014 شرکت خواهیم کرد. بسکتبال با ویلچر 10 ورزشکار، دو و میدانی 19 ورزشکار، شنا 7 ورزشکار، والیبال نشسته 10 ورزشکار، تنیس روی میز 6 ورزشکار، بوچیا 4 ورزشکار، وزنه برداری 5 ورزشکار، گلبال پسران 6 ورزشکار، گلبال دختران 6 ورزشکار و جودو یک ورزشکار در وزن 60 کیلوگرم شرکت نمایندگان ما در این رده از رقابت ها خواهند بود.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک توضیح داد: 126 نفر اعضای کاروان ایران در این رقابتها خواهند بود که شامل ورزشکار، کادر فنی و همراه است. در مجموع قرار است 1453 ورزشکار و همراه در 14 رشته ورزشی در بازیهای پاراآسیایی 2014 شرکت نمایند ضمن اینکه 700 نفر هم به عنوان داوطلب در این رویداد حضور پیدا می نمایند. مسئولان مالزیایی در نظر دارند شکل برگزاری این رقابتها به مانند پارالمپیک باشد.

وی با اشاره به رشته هایی که ایران در آن حضور نخواهد داشت گفت: ما در رشته های تیر و کمان، بدمینتون، شطرنج، بولینگ و تنیس با ویلچر در این بازی ها شرکت نخواهیم کرد چون به اندازه کافی زیرساخت برای این رشته ها نداشته ایم و به همین منظور در رشته های یاد شده نماینده نخواهیم داشت.

ماندگارفرد با اشاره به حضور تیم بسکتبال با ویلچر در این مسابقات گفت: خوشبختانه بسکتبال با ویلچر ایران دوران محرومیت خود را پشت سر گذاشته و جوانان ما در اولین رویداد بین المللی که در تایلند برگزار گردید پیروز شدند به عنوان تیم نخست جواز حضور در بازی های دنیای ترکیه را به دست بیاورند. عملکرد بسکتبال با ویلچر به گونه ای بود که تحسین مربیان تیم های حریف را هم به همراه داشت. فکر می کنم این تیم بتواند در بازی های پاراآسیایی مالزی به عنوان قهرمانی برسد.

وی با اشاره به ادوار گذشته بازیهای پاراآسیایی اضافه نمود: اولین دوره این بازیها در سال 2003 تحت عنوان مسابقات فسپیک در هنگ کنگ با حضور 15 کشور، 302 ورزشکار و 5 رشته دو و میدانی، بدمینتون، بوچیا، شنا و تنیس روی میز برگزار گردید که ایران حضور نداشت. دومین دوره این بازیها در سال 2009 در ژاپن و با حضور 29 کشور برگزار گردید و 467 ورزشکار در شش رشته ورزشی دوومیدانی، بوچیا، شنا، تنیس روی میز، گلبال و تنیس با ویلچر شرکت کردند. ما در این رقابت ها حضور پیروزی دشتیم و با کسب 26 مدال طلا، 24 نقره و 18 برنز به مقام دوم رسیدیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به سیاست های این کمیته در مورد دوپینگ توضیح داد: تا پیش از حضور در بازهای پاراآسیایی 35 تست کنترل دوپینگ داشتیم تا مبادا با چنین مسئله ای در این بازیها روبرو شویم. برای برخی ورزشکاران معلول که برخی از آنها به دلیل شرایط جسمی مجبور به استفاده از برخی داروها هستند، کارتی تهیه نموده ایم که آنها در هر ساعتی از شبانه روز می توانند با دکتر زند، پزشک کمیته ملی پارالمپیک تماس بگیرند تا در مورد دارویی که می خواهند مصرف نمایند مشاوره بگیرند.

وی گفت: با تغییر دولت به شدت با کمبود بودجه روبرو شدیم و به همین منظور در چند ماه اول سال نتوانستیم اردوها را به نحو احسن برگزار کنیم. البته از هیچ کوششی دریغ نکردیم تا بتوانیم ورزشکاران خود را در بهترین شرایط به بازیهای پاراآسیایی اعزام کنیم.

ماندگارفرد با اشاره به رویدادهای مهمی که تا انتها سال پیش روی ورزش معلولان هست گفت: رقابت های قهرمانی تیر و کمان از دهم تا 16 آبان برگزار خواهد شد، تیم وزنه برداری ایران در 10 وزن در رقابت های قهرمانی آسیا در مالزی حاضر می شود، بسکتبال با ویلچر بزرگسالان از 28 آبان تا 9 آذر در رقابت های انتخابی قهرمانی دنیا حضور پیدا می نماید، یک نماینده در المپیک زمستانی سوچی خواهیم داشت، گلبال آقایان و بانوان در قهرمانی آسیا در چین شرکت می نمایند، مجمع IPC از اول تا سوم آذرماه در آتن یونان برگزار می گردد و نیز تصمیم داریم که از آذرماه برای بازیهای پاراآسیایی اینچئون استارت بزنیم تا صندلی چهارمی خود در بازی های گوانجو را حفظ کنیم و بلکه آن را ارتقا بخشیم. ما در گوانجو 27 طلا، 24 نقره و 24 برنز کسب کردیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در انتها با اشاره به روز پارالمپیک گفت: تا به حال 5 دوره روز پارالمپیک برگزار نموده ایم. مبتکر این روز ما بودیم اما در نظر داریم که از این پس هفته پارالمپیک را برگزار کنیم. ضمن این که قرار هم است 24 مهر ماه به عنوان روز پارالمپیک در تقویم ثبت گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امیدوار به حفظ صندلی قبلی در بازیهای پاراآسیایی جوانان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوار به حفظ صندلی قبلی در بازیهای پاراآسیایی جوانان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید