مزایای هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار ما چیست ؟

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، مزایای هدایای تبلیغاتی را میتوان به مطرح شدن و برندسازی و کاربرد زیاد با هزینه بسیار کم و استفاده طولانی مدت آن اشاره کرد. هدایای تبلیغاتی امرزوه با رشد کسب و کارها و تکنولوژی مزایای بیشتری کسب نموده اند که در زیز به برخی از مزایای هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار ها اشاره خواهیم کرد:

مزایای هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار ما چیست ؟

هدایای تبلیغاتی ابزاری برای مطرح شدن و سر زبان افتادن بیشتر برند

هر شرکت یا موسسه کوشش میکند با ارائه تبلیغاتی نوین برند خود را بیشتر مطرح نماید این کار نتنها برای کسب و کار های کوچک بلکه برای کسب و کارهای عظیم هم یک مزیت به تعداد می آید .اما چگونه مطرح شدن این برند هم از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از ابزارهایی که می تواند به این مطرح شدن را آسان کند فکر کردن روی روش بازاریابی است . هدایای تبلیغاتی یکی از ابزار تبلیغاتی نوین می باشد که امروزه شرکت ها و مووسات کوچک و عظیم از آن امروزه بسیار بسیار استفاده نموده و از آن بنام راه حلی برای مطرح شدن خود در بازار یاد می کنند. شرکت ها این هدایای تبلیغاتی را تهیه نموده و چاپ روی آن میزنند و آن را به مشتریان خود در نمایشگاه های مختلف ارائه داده و برند خود را تبلیغ می کنند.

بیشتر بخوانید : 10 فروشگاه برتر هدایای تبلیغاتی در ایران

هدایای تبلیغاتی ابزاری با کاربرد بسیار زیاد نسبت به هزینه اندک

شاید شرکت هایی که همیشه در پی روشی برای بازاریابی خود و کالای خود باشند دغدغه ای برای پیدا کردن برترین روش بازاریابی داشته باشند که سود متداولی برای آنها داشته باشد و همیشه برای آنها مشتری تازه بیاورد. از جمله این ابزار ها می توان به هدایای تبلیغاتی خاص و با کیفیت اشاره نمود که می تواند با ماندگاری زیان و کاربردی بودن همیشه دست به دست بچرخد و تبلیغات شرکت ها را دهان به دهان و دست به دست به دیگران منتقل کند. از هدایای تبلیغاتی میتوان به نام اشانتیون یا هدایایی استفاده کرد که مشتریان بعد خرید بسیار شاد می شوند که از این اشانتیون ها داشته باشند.

هدایای تبلیغاتی ابزاری برای کارت های تجاری و فروش ثانویه

امروزه کارت ویزیت را بیشتر برای تجارت استفاده می کنند و برای اینکه تعداده های تماس و ادرس ها را با هم مورد تبادل قرار دهند از این کارت ها استفاده می کنند؛ جالب اینجاست که بر روی هدایای تبلیغاتی هم تعداده های تماس در معرض دیده بقیه مشتریان قار گرفته و جلب توجه می کنند. این هدایای تبلیغاتی اغلب می تواند کاربردی هم برای مشتریان یا مخاطب ما داشته باشد به این صورت که به شخصی که کارش کامپیوتری هست بجای کارت ویزیت یوی اس بی یا هاب بدهیم که هم کاربردی باشد و هم ادرس و تعداده تلفن ما روی آن درج شده است.

هدایای تبلیغاتی ابزاری برای استفاده و در دست گرفتن مشتریان

تاکید ما در هدایای تبلیغاتی استفاده از آن برای بازاریابی بود و اینکه این ابزار قابل لمس است و می تواند بازاریابی ما بیشتر تحت الشعاع آن قرار گیرد .اگر بتوانیم در انتخاب بازار هدف خود بیشتر دقت نموده و برای هر قشری ابزار مخصوص آن تهیه و بدست آن ها برسانیم میتوانیم به احتمال بسیار زیاد تری در بازاریابی خود پیروز شویم . به نام مثال اگر می خواهیم در جمع مهندسان و افراد فنی بازاریابی خود را انجام دهیم از ابزارالاتی که این قشر در کاره خود به آن احتیاج دارند بنام مثال ابزار الات نقشه کشی تبلیغاتی خود را چاپ نموده و بنام هدیه تبلیغاتی به آن ها بدهیم.

ناثیر مستقیم هدایای تبلیغاتی بر روی بازاریابی و فروش

تاثیر هدایای تبلیغاتی فقط روی برند سازی ما نمی باشد و مستقیما روی فروش ما و بازاریابی ما هم تاثیر گذار است. هدایای تبلیغاتی فقط برای شرکت های عظیم صنعتی نیستند. چه شما یک سازمان کوچک باشید که در پی رشد کسب و کار خود هستید، یا یک شرکت تازه تاسیس شده که می خواهد به بازار تازه برسد، ارائه محصولی که نام شرکت و لوگو شما بر روی آن چاپ شده موثرترین راه برای شناساندن شرکت شما است.

هدایای تبلیغاتی شما را به بازاری عظیم تر رهنمود می نماید

زمانی که هدایای تبلیغاتی خود مانند سررسید ارزان را ارائه می دهید، تنها دریافت کننده آن نیست که پیغام شما را می بیند. بلکه افراد و دوستان و خانواده آن فرد هم درگیر آن هدیه تبلیغاتی که میتواند سررسید یا سالنامه و لوگو چاپ شده روی آن باشد، را دربر بگیرد. هدایای تبلیغاتی شما را اعضای خانواده، دوستان، همکاران و هر کسی که در ارتباط با فرد هدیه گیرنده است، خواهد دید و آگاهی از برند شما بیشتر خواهد شد.

در حالی که نگرانی اصلی شما باید بازاریابی برای مخاطب هدف تان باشد، اما هدایای تبلیغاتی شما به شدت می توانند بر روی اطرافیان مخاطبان شما تاثیر بگذارند و افرادی که شما هرگز آنها را ندیده اید را با شرکت شما آشنا کنند. مثلا شما اگر پوشه دکمه دار را به مخاطبان خود بدهید ، اطرافیان آن فرد هم موقع حمل و نقل راحت مدارک و جزوه های آن فرد آن پوشه پلاستیکی تبلیغاتی را دیده و دوست دارند آن را خود هم داشته باشند.

هدایای تبلیغاتی هم در مقایسه با سایر واسطه های تبلیغاتی بازخورد بیشتری به شما می دهند. تبلیغات تلویزیونی هزینه بالایی دارند و در صورت اتمام پخش، به سرعت از یادها خواهد رفت. افراد می توانند تبلیغات مجله شما را بدون توجه ورق بزنند. تنها هدایای تبلیغاتی مانند یک اتوماتیک تبلیغاتی ارزان یا اتوماتیک تبلیغاتی لوکس می تواند یک تجربه آگاهانه و تعاملی برای پیغام بازاریابی شما فراهم می کنند.

هدایای تبلیغاتی می تواند مخاطبان شما را با برند شما آشنا کند

ایجاد یک تصویر مثبت از برند یک شبه اتفاق نمی افتد. شما باید به طور مداوم نظرات مشتریان خود را در طول سال ها در نظر گرفته و با ارائه آنچه که احتیاج دارند و با چاپ پیغام خود بر روی هدایای تبلیغاتی ارزان، تصویر خوبی از برند خود را به خانه آنها راهنمایی کنید. تحقیقات نشان می دهند که هدایای تبلیغاتی مانند تقویم رومیزی ارزان و یا تقویم دیواری ارزان تاثیر مثبت بیش از 42 درصدی در میان افراد هدف دارند. با ارتباط دادن برند خود با رویدادهای خیریه یا اجتماعی و با توزیع هدایای تبلیغاتی مانند سالنامه ارزان یا تقویم برای برجسته کردن نام شرکت و مشارکت مثبت آن، حسن نیت افراد را ایجاد کنید.

هدایای تبلیغاتی می تواند رضایت مشتریانتان را به همراه داشته باشد

مشتریان راضی خرید می کنند و برمی گردند. هدایای تبلیغاتی مانند سالنامه ارزان را برای درست کردن شرایط (برای مثال، ارائه در زمان انتظار طولانی)، یا به نام یک هدیه تبلیغاتی مجانی برای تشکر از خرید به مشتریان خود بدهید. دریافت یک هدیه تبلیغاتی باعث می گردد که مردم احساس خاص بودن کنند و این هدیه تبلیغاتی رایگان حسن نیت شما را به مشتریان نشان می دهد و نشان خواهد داد که آنها برای کسب و کار شما ارزشمند هستند و مورد قدردانی قرار می گیرند. علاوه بر این، همه از یک پیشنهاد مجانی خوششان می آید.

هدایای تبلیغاتی می تواند برند شما را از یک دهان به دهان دیگر بیندازد

هر مالک کسب و کار می خواهد در بین مردم بیشتر شناخته گردد و این آشنایی باعث فروش بیشتر خواهد شد. ارائه هدایای تبلیغاتی ارزان مانند سالنامه ارزان یک روش قدرتمند برای جلب توجه به برند شما است. این امر به ویژه در نمایشگاه ها صادق است که در آن شرکت کنندگان در حال مبارزه برای جذب بازدید کنندگان برای بازدید از غرفه های خود هستند. هیچ چیز مانند یک پیشنهاد مجانی برای شکستن یخ مشتریان بالقوه و درگیر کردن آنها در یک مکالمه وجود ندارد. به علاوه، آنها بیشتر به تبلیغ بازاریابی شما گوش می دهند، چون شما یک هدیه تبلیغاتی به آنها داده اید. یکی دیگر از مواردی که میتواند به برندسازی ما یاری شایانی کند استفاده از ساک دستی آماده است. اگر شما هم در آغاز کسب و کارتان هستید و هزینه زیادی نمیتوانید برای تبلیغات خود انجام دهید و میخواهید محصولات خود را برای حمل و نقل داخل پاکت کرافت آماده بگذارید می توانید از ساک دستی کاغذی آماده برای حمل راحت تر محصولاتتان استفاده نموده و تبلیغات و لوگو خود را روی آن درج کنید.

هدایای تبلیغاتی با کیفیت می تواند ماندگاری برند شما در فکر مخاطبان را بر جای بگذارد

اگر هدایای تبلیغاتی شما برای دریافت کنندگان مفید و یا مجذوب کننده باشد، آنها این هدیه تبلیغاتی را نگه خواهند داشت و از آن استفاده خواهند کرد. مثلا اگر شما سررسید ارزان به مشتریان خود بدهید و این سررسید ها در طول یکسال ماندگاری بالایی داشته باشند و کیفیت بالا، مشتریان شما علاوه بر یادداشت اطلاعات مفید آن سررسید یا سالنامه را سال های سال برای مرور کردن اطلاعات آن به همراه خواهند داشت . پنجاه و سه درصد مردم حداقل یک بار در هفته از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند، به این معنی که این محصولات تاثیر زیادی در به خاطر سپردن خدمات و یا محصولات شما در بین افراد خواهد داشت.

هر بار که از هدایای تبلیغاتی شما استفاده گردد نام برند شما در فکر آنها تکرار خواهد شد. تکرار کلید به خاطر سپردن یک پیغام است. با ارائه هدایای تبلیغاتی مفید، شما نمایش مکرر نام برند خود را تکرار نموده و به آنها یاری می کنید که شرکت شما و آنچه که در خصوص آن است را به خاطر بسپارند.این بخاطر سپردن برند شما در فکر و خاطره مخاطبان می تواند به شما در برندسازی و بازاریابی و در نهایت فروش محصولات و خدماتتان بسیار یاری کند. باید این نکته را هم به شما بگوییم که استفاده از محصولات و هدایای تبلیغاتی با کیفیت می تواند به بهتر شناخته شدن برندتان یاری ویژه ای نماید.

هدایای تبلیغاتی ابزار و برنامه ای برای بازاریابی قدرتمند

تنوع در نوع بازاریابی همیشه می تواند برای هر کسب و کار مفید واقع گردد . وقتی یک کسب و کار از یک نوع بازاریابی به نتیجه نرسد از روش های دیگر استفاده کند و این تنوع بازاریابی را می تواند در هدایای تبلیغاتی مشاهده کرد. نسبت به سلیقه های هر قشر تنوع هدایای تبلیغاتی وجود دارد . مثلا برای مهندسان هدایای تبلیغاتی خودشان وجود دارد برای مدیران و … . هر کس نسبت به بازار هدف خود میتواند از هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی خود استفاده کند و این تنوع را کمتر میتوان در ابزارالات برای بازاریابی پیدا کرد.

برای بازاریابی و شناسایی برند، هدایای تبلیغاتی اهمیت بالایی دارد

کسب و کار ما احتیاج به هدایای تبلیغاتی تحت نام یک ابزار مقرون به صرفه جهت رسیدن به مشتریان بالقوه بیشتر برای ما دارند. این یک روش بازاریابی کم هزینه برای جهت دهی مشتریان است . چه بسا شرکت های جهانی با حالت تثبیت شده هم به این راه چاره بازاریابی متوسل میگردند . برای کسب و کارهای کوچک مثل شرکت های بچه، هدایای تبلیغاتی به کاهش دارایی بازاریابی آن ها یاری نموده و هنوز حواس افراد و مخاطبان را به سمت خود خیره می نماید. هدایای تبلیغاتی تحت نام یک تاکتیک بازاریابی ارزان برای سالیان زیادی مورد استفاده قرار میگیرند. از استارت آپ ها گرفته تا شرکت های عظیم، هدایای تبلیغاتی مانند پوشه دکمه دار تبلیغاتی یا سررسید ارزان یا تقویم رومیزی ارزان مورد علاقه بازاریابان آنان می باشند .

اهمیت هدایای تبلیغاتی برای تبلیغات تجاری را می توان از آمار درک کرد . طبق تحقیقی که از طریق PPAI انجام گرفته، 94 % از مردمان به خاطر هدایای تبلیغاتی که از یک شرکت دریافت میکنند نسبت به آن شرکتت یا گروه فکریت خاصی دارند.این مطالعه نشان می دهد که 83 % مصرف کننده مایل به اخذ هدایای تبلیغاتی میباشند که یک پیغام تبلیغاتی داشته باشد. اشخاصی که فراوریات را اخذ نموده اند، 85 درصد از آن ها با کمپانی تبلیغ کننده کار می کنند . علاوه بر این ، 58 درصد از مصرف کنندگان نظرسنجی شده گفتند که آنان اقلام کادو را از 1 سال تا چهار سال نگه می دارند. بقیه مواقعی که از طریق این مطالعه نشان داده شد این است که 89 درصد از مصرف کنندگان گفتند که آن ها می توانند عمل و یا این که نام کمپانی را برای 24 ماه بعد از تصاحب کردن این هدایای تبلیغاتی ارزان به یاد بیاورند . علاوه بر این، هدایای تبلیغاتی بازخورد خوبی را از مشتریانی که هدایای تبلیغاتی ما را دریافت نموده اند برای ما به ارمغان خواهند آورد مخصوصا اگر از آن هدیه تبلیغاتی راضی باشند . این آمار حساس تاکید بر اهمیت هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی و شناسایی برند است .

شرکت های کوچک و عظیم تر از اهمیت هدایای تبلیغاتی برای جهت دادن و ارتقا کسب و کار خود را می دانند ، از این جهت تعداد اشخاص در بازار رقابتی خود را تشخیص میدهند . هدایای تبلیغاتی با بسته بندی کیفیت بالا ، گیرندگان را به سمت خود جذب میکند و دقت آن ها را به کسب و کار کمپانی شما جلب می کنند . این فراوریات نشان تجاری و نام کمپانی را بر روی خویش دارند . انگیزه از ارائه و کادو دادن کالاهای تبلیغاتی، هدف بخشیدن به منافع مشتریان در کسب و کار است . برای نتیجه ها خوب تر , بازاریابان از محصول ها تبلیغاتی برند دار به کارگیری میکنند که اخذ کنندگان می توانند یکسری ماه از آنان به کارگیری کنند . چنین فراوری ها باکیفیت به نگهداری مشتریان و بهبود شرایط برندمان یاری زیادی به ما میکند. ارائه هدایای تبلیغاتی مرغوب برای ما میتواند ارمغان خبرهای خوب باشد که برند ما در بین افراد بیشتری معرفی شده و ماندگاری هدیه تبلیغاتی به مدت بیشتر در بین آنها مخاطبان بیشتری را به سمت ما می کشاند.

قانونی که بیشتر بازاریابانی که در پی تبلیغات با هدایای تبلیغاتی میباشند رعایت می کنند، این است که آیتم های مورد استفاده روزمره را در سطح نخستین ارائه دهند . این هدایای تبلیغاتی شامل اتوماتیک تبلیغاتی ارزان ، تقویم دیواری ارزان ، پدهای زیر موس و چترهای تبلیغاتی و … می باشند.با وجود این راه چارهها بازاریابان خبره یک راه چاره خلاقانه را به کار میگیرند . آن ها مواقعی را معین میکنند که نتنها آن هدیه تبلیغاتی اثر گذار باشند بلکه منحصربه فرد و دارنده کیفیت خوب بوده تا برای تاثیر خوب تر و گسترده تر برند ما مطلوب باشند . در اینجا دلایلی موجود است که چرا هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کار موثر خواهد بود.

هدایای تبلیغاتی با هزینه کم بالاترین تاثیرات را به همراه دارند.

شرکت های کوچک فقط میتوانند امید داشته باشند که تبلیغات گسترده در مقیاس عظیم در تلویزیون و یا این که بیلبوردها داشته باشند و تمامی رسانه های مختلف را در نظر نگیرند. ولی آن ها هنوز میتوانند به هدف های بازاریابی خویش با تبلیغات هدایای تبلیغاتی ارزان و کم هزینه دست یابند . طرح های تبلیغاتی اکثرا برای شرکت های کوچک موجود هست. بیشتر فراوریکنندگان هدایای تبلیغاتی قیمت ها را تا آنجایی که میتوانند پایین نگه می دارند . ارزش اقلامی که می توانید کادو دهید کم است ولی تاثیر آن ها بسیار بالا است . به صورت مثال پوشه دکمه دار را در نظر بگیرید چون 57 درصد از مردمان می توانند نام برند یا لوگو چاپ شده بر روی یک پوشه پلاستیک دکمه دار را به یاد بیاورند. این محصول ها با قیمت کمی که دارند می توانند از جمله هدایای تبلیغاتی به تعداد آیند که با کمترین هزینه می توانید بازدهی بسیار بالایی برای شرکت های کوچک و خود که مبلغ زیادی برای تبلیغات ندارید، داشته باشند.

لوگو و برند ما با به مخاطبین بیشتری معرفی می کنند.

شناسایی برند به این معنا است که مشتریان میتوانند کمپانی شما و محصول ها و یا این که سرویس ها شما را فورا وقتی که نام و یا این که لوگو شما را میبینند تشخیص دهند و شناسایی کنند. به نام مثال، اشخاص می توانند با تماشا لوگو و یا این که نام برندهای عظیم روی هدایای تبلیغاتی انگیزه دوباره ای برای داشتن هدیه تبلیغاتی و هدیه دادن هر ساله آن به مخاطبین خود داشته باشند. این یکی از دلایل اصلی استفاده از هدایای تبلیغاتی است. طبق آمار گرفته شده، 89 درصد از مصرف کنندگان می توانند نام و زمینه فعالیت برندی را که در دو سال گذشته از آن محصولات تبلیغاتی دریافت نموده بودند را به یاد آورند.

از مزایای دیگر هدایای تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • هدایای تبلیغاتی یکی از برترین ابزارها برای معرفی برند ما به دیگران می باشد
  • هدایای تبلیغاتی بازدهی بسیار زیادی نسبت به هزینه کمی که برای آن می گردد دارد.
  • بوسیله هدایای تبلیغاتی می توانیم مشتریان قدیمی را برای خود حفظ نموده و روابط محکم تری با آنها برقرار کنیم .
  • بوسیله هدایای تبلیغاتی می توانیم در زمانی کم تبلیغات طولانی مدتی را تجربه کنیم.
  • بوسیله هدایای تبلیغاتی میتوانیم به مشتریان خود انگیزه خرید دوباره دهیم .
  • میتوانید براحتی بوسیله هدایای تبلیغاتی با دیگران ارتباط برقرار کنید .
  • با دادن هدایای تبلیغاتی به کارمندان خود میتوانیم انگیزه آنها را برای کار بیشتر افزایش دهیم .
  • هدایای تبلیغاتی تنوع بسیار گسترده ای از ابزارهای تبلیغاتی را برای صاحبین کسب و کارها نسبت به بازار مخاطبان آنها ایجاد می نماید .

مزایای هدایای تبلیغاتی چیست ؟

هدایای تبلیغاتی، یکی از روش های تبلیغات و بازاریابی است. روز به روز، کسب وکارهای بیشتری برای استفاده از این روش بازاریابی، به فکر تهیه هدایای تبلیغاتی می افتند. کسب وکارهای مختلف، روش های متفاوتی را برای معرفی خود انتخاب می کنند. در دنیای امروزی، روش های تبلیغات و بازاریابی، روز به روز بیشتر و متنوع تر می گردد. هر کدام از این روش ها، مزایای خاص خود را دارد. همه این روش ها برای کسب وکارهای مختلف و در شرایط متفاوت، به کار می آید و مفید است. یکی از روش های تبلیغ و بازاریابی، هدایای تبلیغاتی است. بسیاری از شرکت ها و کسب وکارهای عظیم، در کنار سایر روش های تبلیغ، از این روش استفاده می کنند.

ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان، مزایای متعددی برای شما و کسب وکارتان دارد. ما به چند مورد از ویژگی های هدایای تبلیغاتی که پس از سال ها تجربه به آن رسیدیدم، اشاره خواهیم کرد:

  • هدایای تبلیغاتی یعنی هدایایی که نشانی از برند و نام و نشان کسب وکار شما را دارند. این روش، تاثیر قابل توجهی در برندسازی دارند. نام تجاری شما را در فکر مشتری حک می کنند.
  • هزینه کردن برای هدایای تبلیغاتی هزینه بی فایده نیست و در واقع نوعی سرمایه گذاری است. به همین علت است که در استراتژی های بازاریابی خود، حتما باید بودجه خاصی برای آن در نظر بگیرید.
  • ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه، یاری می نماید که تاثیر مثبتی در فکر آنها بگذارید. با یاری این روش تبلیغی، تا مدت ها و شاید برای همیشه در فکر مشتری باقی بمانید. هر بار که لوگوی شما را جایی ببینند، به یاد خدمات، محصولات و هدایای شما می افتند.
  • این روش بسیار ارزان تر و در عین حال، موثرتر از بسیاری از روش های تبلیغات و بازاریابی است.

هدایای تبلیغاتی چه مزایایی برای رونق کسب و کارتان دارد ؟

در ادامه، به چند مورد از مزایای هدایای تبلیغاتی اشاره می کنیم :

ماندگاری

هدایای تبلیغاتی برای مدت طولانی از طریق مشتریان نگهداری می شوند که این کار، تاثیر بسیار مثبتی در برندسازی دارد. طبق تحقیقات اجرا شده، مشتریان معمولا هدایای تبلیغاتی را به طور میانگین یک سال یا بیشتر نگه می دارند و از آنها استفاده می کنند. این مدت زمان، به نوع هدیه ای که در نظر می گیرید بستگی دارد. برندسازی فقط برای فردی که هدایا را تحویل می گیرد صورت نمی پذیرد. بلکه هر کسی که با این هدایا در ارتباط باشد و آن را در محیط کار یا هر جای دیگری مشاهده کند، با برند شما آشنا می گردد.

افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند از طریق مشتریان، یکی از مهم ترین بخش های هر کسب وکار است که باید برای دستیابی به آن کوشش کنید. آگاهی از برند یعنی کوشش کنید تا مشتریان بیشتری با شما آشنا شوند. وقتی دنبال خدمات مرتبط با کسب وکار شما می گردند، نام شما باید جزو اولین نام هایی باشد که به فکر می رسد. هدایای تبلیغاتی، این کار را به خوبی انجام می دهند.

ایجاد حس مثبت در مشتریان

با ارائه هدایای تبلیغاتی حس مثبتی در مشتریان خود ایجاد می کنید. به این ترتیب، احتمال اینکه مشتریان احتمالی به مشتریان ثابت و دائمی شما تبدیل شوند، بیشتر می گردد. همه هدیه گرفتن را دوست دارند و این کار احساس خوشایندی در هر دو طرف معامله ایجاد می نماید. مشتریان، به محض اینکه هدایای شما را دریافت و از آن استفاده کنند، بیش از قبل با برند شما آشنایی پیدا می کنند. نام برند و کسب وکار شما همیشه جلوی چشم آنها است. نه تنها خود مشتریان هر روز به نحوی با برند شما ارتباط برقرار می کنند، بلکه اطرافیان آنها هم در خصوص شما کنجکاو می شوند. به همین علت، احتمال خرید کردن از برند شما از طریق مشتریان و اطرافیان آنها، بیشتر می گردد. چون نام تجاری شما در فکر آنها حک می گردد و هر زمان که احتیاج به خدماتی مرتبط با کسب وکار شما داشته باشند، اولین نامی به که فکر شان می رسد، نام کسب وکار شما است.

هزینه کمتر

هدایای تبلیغاتی نسبت به بسیاری از روش های تبلیغاتی دیگر، هزینه کمتری دارد و تاثیرگذاری آن بیشتر است. هزینه کردن برای این روش تبلیغاتی، نرخ بازگشت سرمایه بالاتری دارد. روش های تبلیغاتی دیگر مثلا تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی به راحتی فراموش می شوند و هزینه های بسیار بالاتری دارند. تبلیغ در روزنامه ها و مجلات هم به همین ترتیب است. در مدت زمانی کوتاه در معرض دید دیگران قرار می گیرد و به زودی فراموش می گردد ضمن اینکه هزینه بسیار بیشتری دارد. در واقع هزینه کردن روی هدایای تبلیغاتی، نه تنها هزینه و خرج بی فایده نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است که مشتریان بیشتری را به سمت کسب وکار شما می کشد.

برقراری ارتباط نزدیک تر با مشتریان

هدایای تبلیغاتی باعث می گردد که ارتباطی صمیمانه تر و نزدیک تر با مشتریان خود برقرار کنید. شما به نام یک برند، باید در پی نزدیک تر کردن روابط خود با مشتریان باشید. مردم دوست دارند که با برندهای محبوب خود به راحتی ارتباط برقرار کنند. با دادن هدایای تبلیغاتی از رقبای خود متمایز می شوید.

افزایش وفاداری مشتریان

یکی از مزایای هدایای تبلیغاتی این است که وفاداری مشتریان را افزایش می دهد. در واقع، وقتی برند شما همیشه جلوی چشم مشتری باشد و مشتری از خدمات و نحوه برقراری ارتباط با شما راضی باشد، به یک مشتری وفادار و پروپاقرص تبدیل می گردد. هر زمان که صحبت از خدمات مرتبط با کسب وکار شما باشد، اول به سراغ شما می آید و کسب وکار شما را به دیگران معرفی می نماید.

تنوع

هدایای تبلیغاتی، تنوع بسیار زیاد و قابل توجهی دارند. این هدایا معمولا شامل وسایلی است که کاربرد زیادی دارند و دائما جلوی چشم مشتریان قرار دارند. برخی از آنها هر روز مورد استفاده قرار می گیرند. همین مسئله باعث می گردد که ارتباط شما با مشتریان، حفظ گردد و همیشه شما را به یاد داشته باشند. از آنجایی که این هدایای تبلیغاتی تنوع قابل ملاحظه ای دارند، می توانید هر کدام را که مناسب کسب وکار شما است انتخاب کنید. مثلا اگر یک شرکت مرتبط با خدمات فناوری دارید، شاید فکر بدی نباشد که فلش مموری تبلیغاتی را انتخاب کنید. هر کدام از این هدایا، با اهداف خاصی تهیه می شوند. برای انتخاب آنها باید مخاطب هدف تان را در نظر بگیرید. مثلا اگر مشتریان شما، شرکت های عظیم هستند، ست های مدیریتی، پوشه، سررسید و تقویم و دفترچه یادداشت، انتخاب خوبی است.

اگر مخاطب هدف شما، محصلان، دانشجویان و کارمندان هستند می توانید هدایایی مثل تیشرت تبلیغاتی ، اتوماتیک تبلیغاتی ، پوشه دکمه دار ، پاوربانک تبلیغاتی و… را در نظر بگیرید. حتما قبل از انتخاب هدیه تبلیغاتی، مخاطب و نوع کسب وکارتان را در نظر بگیرید. با انتخاب هدیه درست، می توانید از مزایای هدایای تبلیغاتی به خوبی بهره مند شوید. از دیگر انواع هدایای تبلیغاتی می توان جاکارتی تبلیغاتی ، تقویم رومیزی و سررسید و تقویم دیواری و سالنامه تبلیغاتی ، ساک دستی پارچه ای و ساک دستی آماده و ساک دستی کاغذی، ساعت دیواری و رومیزی، ماگ تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی و چتر تبلیغاتی و… را نام برد.

منبع: مجله چاپخونه

به "مزایای هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار ما چیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار ما چیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید