تصاویر ، انیمیشنی که سینمای دنیا را شگفت زده کرد ، 659 میلیون دلار در کمتر از یک ماه

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، انیمیشن سوپر ماریو با عبور از فروش 659 میلیون دلار، تبدیل به بزرگ ترین اقتباس سینمایی تاریخ از یک بازی ویدئویی شد.

تصاویر ، انیمیشنی که سینمای دنیا را شگفت زده کرد ، 659 میلیون دلار در کمتر از یک ماه

به گزارش وبلاگ آقای عابدی به نقل از ورایتی، این اقتباس از بازی ویدیویی فروش خود را از مرز 659 میلیون دلار در گیشه دنیای عبور داده است و رکوردها را یکی پس از دیگری در هم می شکند و تا به امروز پرفروش ترین فیلم سال سینمای دنیا در سال 2023 نام گرفته است.

این انیمیشن ماجراجویانه تا به امروز 341 میلیون دلار در آمریکا و 318 میلیون دلار در سطح بین المللی به دست آورده تا فروش دنیای آن را به 508.7 میلیون دلار برسد. اکنون این فیلم، پرفروش ترین فیلم سال 2023 در گیشه دنیای و آمریکاست و از مرد مورچه ای و زنبورک: کوانتومانیا پیشی گرفته است. مهم تر از آن، انیمیشن سوپر ماریو به بزرگ ترین اقتباس از بازی های ویدیویی در تاریخ تبدیل شده و بالاتر از آثاری چون وارکرافت و پوکمون: کارآگاه پیکاچو جای گرفته است.

انیمیشن سوپر ماریو به وسیله یونیورسال، ایلومینیشن و نینتندو فراوری شد و دهه ها ساخت آن در برنامه بوده است. بخشی از این تأخیر به علت تردید نینتندو برای بازگشت به این شخصیت پس از اقتباس لایو اکشن در سال 1993 بود که شکست بزرگی خورد و به عنوان یکی از بدترین فیلم های ساخته شده مورد تمسخر نهاده شد.

اما ایلومینیشن که مجموعه انیمیشن های من نفرت انگیز و آواز بخوان را فراوری نموده است، با همکاری نینتندو این اقتباس تازه را به سینما آورده است. کریس ملداندری بنیانگذار ایلومینیشن، این فیلم را با همکاری شیگرو میاموتو طراح افسانه ای نینتندو تهیه نموده است.

آرون هوروات و مایکل جلنیک کارگردانی انیمیشن سوپر ماریو را با بودجه 100 میلیون دلاری بر عهده داشته اند که برای یک فیلم انیمیشن هزینه مقدون به صرفه ای محسوب می گردد. به عنوان مثال، ساخت انیمیشن های پیکسار و دیزنی اغلب دو برابر این رقم هزینه دارند.

این انیمیشن در 25 بازار از جمله استرالیا، آلمان، ایتالیا، مکزیک، هلند، اسپانیا و بریتانیا و ایرلند در صدر گیشه فروش نهاده شده و در مکزیک، آمریکای مرکزی، اکوادور و ونزوئلا، بهترین انیمیشن استودیویی/خانوادگی از سال 2019 تا کنون بوده است.

سوپر ماریو در مکزیک با 43.4 میلیون دلار، پرفروش ترین فیلم سال 2023 و سومین انیمیشن استودیویی پرفروش تاریخ است و مینیون ها: ظهور گرو و داستان اسباب بازی 3 را پشت سر گذاشته است.

در بریتانیا و ایرلند نیز سوپر ماریو پیروز ترین فیلم سال در گیشه بوده است و آلمان، استرالیا و فرانسه از دیگر بازارهای پیروز این انیمیشن اقتباسی محسوب می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، انیمیشنی که سینمای دنیا را شگفت زده کرد ، 659 میلیون دلار در کمتر از یک ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، انیمیشنی که سینمای دنیا را شگفت زده کرد ، 659 میلیون دلار در کمتر از یک ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید