اخبار کرونا در چند خط ؛ افزایش 90 درصدی ابتلای بچه ها به کرونا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از عدد 20 میلیون و تعداد درگذشتگان نیز از عدد 700 هزار گذشته است و این آمار هر روز در حال افزایش است.

اخبار کرونا در چند خط ؛ افزایش 90 درصدی ابتلای بچه ها به کرونا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی ، در حالی که موج عظیم کرونا ادامه دارد و روز به روز به تعداد قربانیان اضافه می شود اخبار مربوط به این ویروس را مرور می کنیم:

* آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی ، مکزیک، پرو، کلمبیا، شیلی و اسپانیا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید19 را در خود جای داده اند. در رده های بعدی کشورهایی با بیشترین آمار ابتلا ایران، بریتانیا، عربستان سعودی، پاکستان، بنگلادش، آرژانتین ، ایتالیا، ترکیه، آلمان و فرانسه قرار دارند.

*بریتانیا با عظیم ترین نرخ بیکاری از سال 2009 تا به امروز روبرو شده است. نرخ بیکاری در این کشور به عدد 3.9 درصد رسیده است. این کشور از جمله کشورهایی در کل جهان است که با شدیدترین نرخ ابتلا و مرگ و میر روبرو است. این کشور بعد از آمریکا و برزیل بیشترین تعداد فوت شده را در خود جای داده. شیوع کرونا در این کشور به شدت بر روی بخش های مختلف اقتصادی تاثیر گذاشته و باعث بیکاری جمعیت زیادی شده است که بدترین شرایط موجود از سال 2009 تا به امروز است.

*به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در ایالات متحده آمریکا، دولت این کشور قصد دارد محدودیت های شدیدتری را در مرز با مکزیک اعمال کند. مکزیک یکی از بدترین کشورها در زمینه شیوع کرونا است. تا این لحظه 485 هزار و 836 تن مبتلا شده اند و بیش از 53 هزار نفر هم جان باخته اند. در 24 ساعت اخیر این کشور فقط 705 قربانی داشته است.

*پروازهای داخلی در استرالیا همچنان تعطیل است. این کشور 21 هزار و 713 مبتلا دارد و 331 قربانی. در استرالیا قوانین قرنطینه ای و منع رفت و آمد برقرار است.

*تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ژاپن برای نخستین بار از زبان شیوع در این کشور به زیر هزار نفر در روز رسید. مقامات بهداشتی این کشور امیدوار هستند شیوع کرونا در این کشور به مرحله کنترل نسبی برسد.

*محققان می گویند شرایط بدنی بچه ها به گونه ای است که می توانند به همان راحتی که سرماخوردگی را منتقل می دهند کرونا را هم به دیگران منتقل کنند. در ابتدای شیوع تصور می شد که بچه ها نمی توانند به راحتی ناقل ویروس کرونا باشند اما اکنون این نظریه کاملا برعکس شده است.

*شیوع ویروس کرونا در میان بچه ها در ایالات متحده آمریکا در چهار هفته اخیر جهش 90 درصدی داشته است. تست کرونای 97 هزار کودک در این مدت مثبت اعلام شده است. بازگشایی مدارس در آمریکا می تواند نرخ شیوع بین بچه ها این کشور را حتی بدتر هم بکند.

*شرایط در ایتالیا بهتر می شود. در شرایطی که برخی از کشورهای اروپایی وارد فاز شدید و دوم شیوع کرونا شده اند در ایتالیا اوضاع بهتر است و نرخ ابتلا و مرگ و میر پایین آمده.

*با افزایش تسهیل محدودیت های قرنطینه ای در اروپا فعالیت های کارخانجات منطقه یورو برای اولین بار از اوایل 2019 به این سو، به رشد بازگشت.

منبع: جام جم آنلاین

به "اخبار کرونا در چند خط ؛ افزایش 90 درصدی ابتلای بچه ها به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط ؛ افزایش 90 درصدی ابتلای بچه ها به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید