اخبار مجلس

جزئیات لایحه واردات خودروهای کارکرده

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز گذشته از ارسال لایحه واردات خودروهای کارکرده به مجلس خبرداد.

8 اردیبهشت 1402

دانشکده های دانشگاه خوارزمی تا دو ماه آینده مأموریت های ویژه خود را اعلام نمایند

رئیس دانشگاه خوارزمی از عدم تعریف مأموریت های ویژه و ورود دانشکده های دانشگاه در این زمینه انتقاد کرد و گفت: انتظار داریم 16 دانشکده دانشگاه خوارزمی تا دو ماه آینده معین نمایند که در چه حوزه و مأموریت خاصی می توانند فعالیت داشته باشند.

24 خرداد 1401

سناریوی مناسب جایگزین ارز ترجیحی چیست؟

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه حل مناسب برای حذف ارز ترجیحی پرداخت یارانه به فراوری است، معتقد است مردم باید با همان قیمت ها مثل ارز ترجیحی محصولات را خریداری نمایند ولی ما به ازای قیمت فراوری را به صورت...

30 فروردین 1401

تعرفه آب افزایش می یابد؟

به گزارش خبرنگاران، طبق لایحه بودجه 1401 وزارت نیرو از طریق شرکت های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر نرخ آب بهای شهری، بازای هر متر مکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعین شده از طریق هیات وزیران ، 15 درصد نرخ آب بها را افزایش داده و از...

22 بهمن 1400

چرا خودروسازان گاوداری دارند؟

به گزارش خبرنگاران، در روزهای گذشته خبری منتشر شد که ایران خودرو مالک یک گاوداری است. این موضوع حتی با واکنش علیرضا سلیمی، نماینده مجلس نیز روبرو شد.

10 بهمن 1400

زمان و نحوه ثبت نام مسکن رئیسی تعیین شد

به گزارش خبرنگاران، مجلس طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن را به قانون تبدیل کرذ و دولت رئیسی در کوشش برای اجرایی کردن آن است. قرار است طی چهار سال آینده چهار میلیون واحد مسکن به متقاضیان فاقد مسکن تحویل داده گردد.

4 آذر 1400

گره کور حفظ ساختار جوان جمعیت؛ طرح جوانی مجلس راهگشاست؟

تهران (پانا) - بیش از دو دهه است که مولفه ها و ویژگی های ساختار جمعیتی کشور در حال تغییر است و فرایند پیر شدن جمعیت ایران شروع شده و با سرعت به سمت پیری در حرکت است و به تعبیر کارشناسان جمعیت، کشور در حال از دست دادن جوانی جمعیت است.

27 مهر 1400

تاثیر امتحانات نهایی برای کنکورهای 1401 و 1402 معین شد

تهران (پانا) - دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از معین شدن تاثیر امتحانات نهایی در کنکور 1401 و 1402 در جلسه این ستاد اطلاع داد.

16 مهر 1400

وزیر آموزش وپرورش به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در نشست علنی هفته جاری مجلس حضور می یابد.

2 تیر 1400

شناسایی 7980 بیمار جدید کرونا؛ 81 بیمار دیگر جان باختند

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت گفت در شبانه روز قبل 81تن از مبتلایان به کرونا در کشور جان باختند.

21 فروردین 1400

دولت آیین نامه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را اصلاح کرد

تهران (پانا) - هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری، با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران موافقت کرد.

19 فروردین 1400

امیرعبداللهیان: فقط ماسک مستاجران جدید کاخ سفید تغییر نموده است خبرنگاران

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل نوشت: دستور بایدن برای حمله به نیروهای بومی مبارزه کننده با داعش، نشان داد که کاخ سفید با اعمال سیاست دوگانه در استفاده از تروریسم، دوست داعش می ماند.

2 فروردین 1400

خبرنگاران آمار مبتلایان به کرونا در سبزوار رو به افزایش است

سبزوار- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با عادی انگاری شهروندان، آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش است و زنگ خطر چهارمین اوجگیری کرونا در این شهرستان شنیده می گردد.

7 اسفند 1399

اختلافات مجلس و دولت، برنده ای ندارد، چشم های شان را به خرداد 1400 دوخته اند

در روز های اخیر اختلافات مجلس با دولت بیشتر عیان شده است. مجلس در مقابل مخالفت صریح دولت، قانون یارانه کالا های اساسی را تصویب کرد و محمدباقر قالیباف با امتناع رئیس جمهور از ابلاغ قانون یارانه کالا های اساسی، 17 آذر آن را ابلاغ کرد. از دیگر سو مجلس به تصویب...

6 بهمن 1399

علاقه شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران، فروش سهام دولتی ادامه خواهد داشت

سخنگوی دولت از تصویب 12 تبصره از لایحه بودجه 1400 کل کشور در جلسات هیات دولت خبر داد و گفت: کاستن از بودجه جاری و هزینه های دولت و همچنین کاستن از رابطه بودجه جاری با نفت از مهمترین اهداف و رویکردهای دولت در بودجه سال 1400 است.

4 دی 1399

ماده 100 شهرداری ها اصلاح شود

خبرنگاران/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با اشاره به جلسه مشترک اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اصلاح ماده 100 را به عنوان یک درخواست از نمایندگان بیان نمود.

21 آذر 1399

طرح وان به جای سهمیه بندی بنزین

دو ماه بعد از اعلام آنالیز طرحی با عنوان وان برای جامعیت بخشی به سهمیه بندی بنزین و ارائه یارانه، رئیس کمیسیون انرژی مجلس از برطرف بعضی ایرادهای طرح و قرارگرفتن آن در دستور کار اطلاع داد.

1 آذر 1399

قرار دریافت چشمه های بهشتی ایران در آستانه ورشکستگی

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، قرار دریافت چشمه های بهشتی ایران در آستانه ورشکستگی مشاهده می شود.

18 مهر 1399

300 هزار واحد با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل شد

فرهادی درباره پروتکل های بهداشتی کرونا گفت: همین حالا 300 هزار واحد که پروتکل های بهداشتی را در کل کشور رعایت نمی کردند، تعطیل شدند.

13 شهریور 1399

آمادگی برای واگذاری بخشی از فعالیت های گمرک به بخش خصوصی

اعضای شورای گفت وگو تازه ترین نشست شورای را به آنالیز شرایط ساماندهی مرزهای صادراتی و مبادلات مرزی اختصاص دادند. در این رابطه گمرک ایران گزارشی از اقدامات خود برای تقویت فعالیت های این سازمان ارائه داد. به اعتقاد بخش خصوصی نبود مدیریت واحد در گمرکات...

6 شهریور 1399
تعداد: (38)