سرگرم کردن مردم با حذف 4 صفر از پول ملی

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، مصوبات قانون تجارت، تشکیل وزارت بازرگانی و همچنین لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از جمله مواردی است که به لحاظ ساختاری در زمان مناسب خود به کار گرفته نشده است.

سرگرم کردن مردم با حذف 4 صفر از پول ملی

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ آقای عابدی، کنندگان مجلس در اواخر دوره حضور خود در مجلس دست به تصویب مصوباتی زده اند که جای تامل داشته و به لحاظ کارشناسی نیازمند آسیب شناسی است. مصوبات قانون تجارت، تشکیل وزارت بازرگانی و همچنین لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از جمله مواردی است که به لحاظ ساختاری در زمان مناسب خود به کار گرفته نشده و ظرفیت ها و پتانسیل های لازم برای اجرای چنین مصوباتی در شرایط کنونی فراهم نیست.

رای مثبت کنندگان مجلس به مصوباتی از این دست درست در نقطه مقابل مصوبات و لوایحی واقع شده است که معیشت مردم، لوایح مربوط به قوانین عوارضی، اقتصادیاتی و تورمی، افزایش سطح قیمت ها، وضعیت درآمدی افراد و وضعیت بنگاه های اقتصادی که شیفت های کاری آنان تنزل یافته است و تاثیرات نابجای خصوصی سازی بر واحد های خصوصی سازی شده را در سیاست های اخیر دولت و مصوبات قانونی آن ها به حاشیه رانده است در حالی که مصوبات اخیر مجلس لازم است در شرایط آرام اقتصادی و در شرایط غیرتحریمی اعلام عمومی شود که اجرای هریک از طرح های گفته شده در شرایط کنونی آثار نابجایی برجا می گذارد. در حالی هیچ یک از کارشناسان و صاحب نظران، تصویب لوایح اخیر اعلامی در شرایط کنونی را تایید نمی کنند که خروجی سیاستگذاری های دولت منجر به افزایش رفاه جامعه و کاهش مسائل معیشتی مردم نشده است.

در این میان لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از جمله مباحثی است که اگرچه اصل موضوع مورد تایید بسیاری از صاحب نظران واقع شده است، با این وجود اعلام تصویب آن از سوی دولت و مجلس در شرایطی است که با رکود عمیق اقتصادی و تورم بالای 40 درصدی روبرو هستیم؛ شرایطی که موید عدم اجرای موفقیت آمیز اجرای آن است.

به نظر می رسد طرح کنونی دولت تنها ابزاری برای سرگرم کردن مردم و فرو بردن آن ها در زوایای پنهان سیاستگذاری های دولت است و تاثیری در بهبود فعالیت های اقتصادی ندارد. مشغول کردن اذهان عمومی با مباحثی از این دست حتی اقدامات دولت برای انجام اصلاحات در نظام پولی و بانکی را نیز به حاشیه رانده و به غفلت سیاستگذار از ادامه فرآیند های مربوط به آن منجر شده است؛ بنابراین تصویب لوایح اخیر دولت در مجلس و همراهی معنادار کنندگان با لوایح متنوع دولتی، زوایای پنهانی را آشکار می سازد که از یک سو تاثیر مثبتی در اقتصاد ملی و حل مسائل و چالش های آن ندارد و از سوی دیگر این مهم را با، اما و اگر های بسیاری همراه می سازد!

منبع: جهان صنعت

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرگرم کردن مردم با حذف 4 صفر از پول ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگرم کردن مردم با حذف 4 صفر از پول ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید