10 فیلم جنایی که شاید آن ها را تماشا نکرده اید

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، فیلم های جنایی بخش مهمی از تاریخ سینما هستند. کافی است به سیر صعودی فیلم های جنایی در 50 سال اخیر توجه کنیم تا این حقیقت را بفهمیم. چراکه این فیلم ها هم گام با فناوری های سینمایی پیشرفت کرده اند و به مرور زمان جذاب تر شده اند. اگر 30 سال پیش فیلم هایی جنایی با داستان های پیچیده شان در جذب مخاطب پیروز بودند، حالا جلوه های ویژه بخش مهمی از این فیلم ها هستند.

10 فیلم جنایی که شاید آن ها را تماشا نکرده اید

اما میان همه فیلم های جنایی، عناوینی وجود دارند که شاید شناخت کمتری از آن ها داشته باشید. در ادامه با ده فیلم جنایی آشنا می شوید که شاید آن ها را تماشا نکرده اید.

Goodfellas (رفقای خوب)

نمره منتقدان: 96 از 100

رفقای خوب یکی از بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما است که در سال 1990 و توسط مارتین اسکورسیزی ساخته شد. اسکورسیزی این فیلم را براساس کتابی از یک خبرنگار جنایی تهیه کرد. بنابراین داستان فیلم هم از حقایق واقعی نشات گرفته است. هنری هیل، از کودکی آرزو داشته تا روزی به یک گانگستر شناخته شده تبدیل گردد. او آنقدر به دنیای مافیا علاقه دارد که خلافکاری را به نشستن بر روی صندلی ریاست جمهوری آمریکا ترجیح می دهد. هنری در نهایت پیروز می گردد به عنوان یک پیشخدمت و راننده به خلافکاران محله شان در نیویورک ملحق گردد. او با کمک دوستانش، آهسته آهسته به یک جنایتکار مخوف تبدیل می گردد.

Pulp Fiction (داستان عامه پسند)

نمره منتقدان: 92 از 100

بخش عمده ای از شهرت فیلم داستان عامه پسند از صحنه های خشونت آمیز اما خنده دار آن نشات می گیرد. فیلمی که اعتبار بسیار زیادی برای کویینتین تارانتینو به همراه داشت و کارگردانش را وارد لیست متفاوت ترین کارگردانان معاصر کرد. یکی از ویژگی های شاخص داستان عامه پسند که در سال 1994 اکران شد، نوع متفاوت روایت آن از داستان های مختلف درون فیلم است. به گونه ای که تماشاگر پس از تماشای فیلم برای نخستین بار، ممکن است داستان آن را به خوبی درک نکند. فیلم سه داستان اصلی دارد و ارتباط خوبی با هرکدام از آن ها ایجاد می کند.

Léon: The Professional (لئون: یک حرفه ای)

نمره منتقدان: 73 از 100

ماتیلدا دختری 12 ساله است که وقتی به خانه بازمی گردد، متوجه می گردد همه اعضای خانواده اش توسط پلیسی فاسد به نام استانسفیلد به قتل رسیده اند. ماتیلدای تنها، به لئون پناه می برد. قاتلی حرفه ای که در آپارتمانی در محله ایتالیایی نشین شهر نیویورک زندگی می کند. این فیلم محصول سینمای فرانسه و با کارگردانی لوک بسون است که در سال 1994 اکران شد. اگر به تماشای فیلم های انگلیسی زبان عادت کرده اید، نگران نباشید. لئون: یک حرفه ای به زبان انگلیسی ساخته شده است.

(هفت) Seven

نمره منتقدان: 81 از 100

فیلم هفت که با مفاهیم روانشناختی و فلسفی آمیخته شده، رگه هایی از یک داستان جنایی را هم نشان می دهد. این فیلم توسط دیوید فینچر کارگردانی شده است. دیوید میلز و ویلیام سامرست، دو کارآگاه های جنایی هستند. آن ها درگیر پرونده ای می شوند که به نظر می رسد شرایط بیش از حد پیچیده ای دارد؛ یک قاتل سریالی دگرآزار که قتل های خود را با دقت انجام می دهد. او براساس هفت گناه کبیره به انتخاب مقتول ها می پردازد؛ شکم پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت.

(فارگو Fargo)

نمره منتقدان: 93 از 100

برادران کوئن از مشهورترین و پیروز ترین برادران سینما هستند که فیلم های ارزشمند بسکمک را به تنهایی و یا در کنار یکدیگر کارگردانی کرده اند. جویل و ایتان کوئن، فیلم فارگو را در سال 1996 ساختند. این فیلم در شصت و نهمین دوره از مراسم اسکار برنده دو جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول زن شد و به اعتقاد بسکمک از منتقدان یکی از مهم ترین فیلم های دهه 90 میلادی سینمای ایالات متحده است. دنیای فیلم فارگو، دنیایی سرد و تاریک است. داستان فیلم در سال 1987 در جریان است. جایی که جری لاندگارد به عنوان صاحب یک نمایشگاه اتومبیل، با مسائل مالی بسکمک روبرو می گردد. او دو خلافکار را استخدام می کند تا همسرش را گروگان بگیرند. لانگارد اعتقاد دارد با این گروگان گیری می تواند پولی که نیاز دارد را از پدرزن ثروتمندش اخاذی کند.

(جیب بری) Snatch

نمره منتقدان: 73 از 100

جیب بری یکی از بهترین فیلم های گای ریچی است. کارگردانی که در ابتدا به نظر می رسید سبک و توانایی ویژه ای در ساخت فیلم های متفاوت دارد اما در سال های اخیر دستاورد ارزشمندی نداشته است. این فیلم جنایی با پیش زمینه ای از روایت های کمدی احتمالا یکی از متفاوت ترین تجربه های سینمایی شما باشد. داستان فیلم درباره مردی است که عضو یک باند خلافکاری است و تصمیم می گیرد یک اتومبیل کاروان را از بی خانمان ها خریداری کند. اما خرید این کاروان، حواشی بسکمک ایجاد می کند.

(شهر خدا) City of God

نمره منتقدان : 73 از 100

این فیلم که متعلق به سینمای برزیل است، در سال 2002 اکران شد و داستان هایی واقعی در دهه های 60، 70 و 80 میلادی از جنایت های شهر ریودوژانیرو را روایت می کند. در محله ای فقیرنشین در ریو دوژانیرو که هیچ قانونی در آن وجود ندارد، منطقه توسط مافیای قدرتمندی اداره می گردد. دو کودک در این محله فاسد بزرگ می شوند؛ یکی از آن ها عکاس می گردد و دیگری به دلالی مواد مخدر روی می آورد.

(گانگسترهای نیویورک) Gangs of New York

نمره منتقدان: 73 از 100

در سال 1938 فیلمی به نام گانگسترهای نیویورکی در ایالات متحده اکران شد. این فیلم که براساس کتابی به همین نام ساخته شده است، در سال 2002 توسط مارتین اسکورسیزی بازسازی شد. لئوناردو دی کاپریو، دنیل دی لوییس و کامرون دیاز از بازیگران شناخته شده این فیلم هستند. داستان فیلم در حاشیه جنگ های داخلی آمریکا طی سال های 1840 تا 1852 در شهر نیویورک در جریان است. جایی که درگیری های میان آمریکایی های بومی و ایرلندی های مهاجر، نیویورک را به منطقه ای جنگی تبدیل کرده است. مارتین اسکورسیزی که یکی از مسلط ترین کارگردانان فیلم های جنایی لقب می گیرد، چندین بار از علاقه اش برای ساخت سریال تلویزیونی این فیلم سخن گفته است.

(جداافتاده ) The Departed

نمره منتقدان: 91 از 100

یکی از ماموران اداره پلیس شهر بوستون ماموریت دارد به صورت کاملا ناشناس در تشکیلات یک باند خلافکاری قدرتمند و خطرناک نفوذ کند و اطلاعات مهمی را به پلیس انتقال دهد. اما باند خلافکاری موردعلاقه پلیس بوستون هم بیکار نمی نشیند و یکی از اعضای خود را به عنوان نیروی تازه کار وارد اداره پلیس شهر می کند. پس از مدتی، هر دو دشمن خونی متوجه می شوند جاسوسی در زمین شان وجود دارد که اطلاعات را به بیگانه لو می دهد. این فیلم هم توسط مارتین اسکورسیزی ساخته شده و بازیگران مطرحی مانند لئوناردو دیکاپریو، جک نیکلسون، مت دیمون و مارک والبرگ را میزبانی می کند.

(جایی برای پیرمردها نیست) No Country for Old Men

نمره منتقدان: 93 از 100

در کنار مارتین اسکورسیزی که علاقه بسکمک به فیلم هایی جنایی دارد، برادران کوئن نیز دستی بر آتش فیلم های جنایی دارند. فیلم جایی برای پیرمردها نیست یکی دیگر از ساخته های مشترک برادران کوئن لقب می گیرد که نامزد 8 جایزه اسکار شد و در نهایت 4 جایزه را از آن خود کرد. این فیلم براساس کتابی به همین نام ساخته شده است و داستان آن در زمین های خشکیده غرب ایالت تگزاس در جریان است. یک شکارچی که برای شکار حیوانات در تلاش است، با چندین جنازه و یک چمدان با دو میلیون دلار پول روبرو می گردد. با این حال او نمی داند درگیر چه حوادثی شده است.

منبع: ایرنا زندگی

به "10 فیلم جنایی که شاید آن ها را تماشا نکرده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم جنایی که شاید آن ها را تماشا نکرده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید