گشایش دبیرخانه دائمی خانه شهرهای اسلامی در کاشان

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، دبیرخانه دائمی خانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی روز دوشنبه با حضور مسئولان این مجمع در خانه تاریخی آل یاسین (خانه ملل) کاشان گشایش یافت.

گشایش دبیرخانه دائمی خانه شهرهای اسلامی در کاشان

رئیس مجمع دنیای شهرهای اسلامی در این آیین اعلام کرد که عنوان دبیرخانه دائمی خانه شهرهای اسلامی، براساس پروتکل سه جانبه میان مجمع دنیای شهرهای اسلامی (WAIC)، بنیاد دنیای رهبران شهری (ICL) و شهرداری کاشان سال گذشته در اجلاس شهرداران با موضوع شکوفایی شهری در دفتر سازمان ملل اجلاس وین امضا و کاشان به عنوان محل استقرار این دبیرخانه انتخاب شد.

مسعود نصرتی اضافه کرد که کاشان براساس برخورداری از ویژگی خانه های اسلامی تنها برای ایران نیست و در مجمع در پی آن هستیم این ویژگی ها را به دنیا معرفی کنیم.

وی، وجود 800 خانه تاریخی شناسایی شده در این شهرستان را پتانسیلی ارزشمند برای این شهر برشمرد و تاکید نمود:

130 باب از این خانه ها در برنامه بازسازی و برنامه ریزی برای احیا واقع شده است.

شهردار کاشان نیز در این آیین هدف از ایجاد دبیرخانه خانه در شهر کاشان را شناسایی و احیای ارزش ها و بازخوانی هویت اسلامی در معماری خانه و منظر شهرهای دنیا اسلام، استفاده از ظرفیت های شهر تاریخی، فرهنگی و مذهبی کاشان برای معرفی در عرصه ملی و دنیای و ارائه الگوهای شهرسازی و معماری اسلامی پایدار عنوان نمود.

سید محمدناظم رضوی اضافه کرد که ایجاد شرایطی مناسب برای تبادل تجربه ها و دانش علمی، اسلامی و بنیادین به منظور تسریع حرکت شهرهای دنیا اسلام به سوی توسعه پایدار با موضوع معماری خانه و مفاهیم بنیادین آن در دین مبین اسلام از دیگر اهداف ایجاد دبیرخانه در کاشان است.

مجمع دنیای شهرهای اسلامی (WAIC) با حمایت برنامه اسکان بشر ملل متحد با هدف ارتقای ارزش های مربوط به توسعه پایدار و کیفیت زیست، ارتقای هویت اسلامی و درک ارزش های بنیادی تاریخی، ساختاری و کالبدی آن در سال 1392 شکل گرفت.

ایجاد انجمنی برای تبادل رویکردهای مربوط به شهرهای اسلامی پایدار از نقطه نظر فن آوری، علمی، مدیریتی، فرهنگی و معنوی، ایجاد زمینه هایی برای آموزش پژوهش محور و آنالیز ماهیت تکاملی شهرهای اسلامی از دیگر اهداف ایجاد این مجمع بود.

350 شهر از 58 کشور، عضو این مجمع هستند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "گشایش دبیرخانه دائمی خانه شهرهای اسلامی در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش دبیرخانه دائمی خانه شهرهای اسلامی در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید