خبرنگاران هلال احمر اصفهان با چالش کمبود نیروی انسانی روبرو می شود

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، اصفهان- خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: شمار بازنشستگان این نهاد در سال های اخیر بیشتر شده و بر همین اساس در آینده نزدیک با چالش کمبود نیروی انسانی روبه رو می شویم.

خبرنگاران هلال احمر اصفهان با چالش کمبود نیروی انسانی روبرو می شود

علی محمد هاشمی روز یکشنبه در نشست با معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر ایران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات اصفهان اضافه کرد: برنامه ریزی برای جذب نفرات جدید چاره حل این موضوع است در غیر اینصورت با توجه به گستردگی فعالیت های این نهاد در سال های پیش رو با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر 76 نفر در این نهاد بازنشسته شدند، ادامه داد: امسال 35 نفر از اعضای هلال احمر اصفهان بازنشسته می شوند و سال آینده 25 نفر دیگر همین شرایط را خواهند داشت و 2 سال آینده هم خدمت 16 نفر در این نهاد به اتمام می رسد بنابراین در حدود 6 سال، بخش قابل توجهی از نیروهای سازمان را در اختیار نخواهیم داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به 20 پروژه ناتمام در استان شرح داد: تکمیل آنها مستلزم تامین اعتبارات ضروری است از سوی دیگر در حدود 15 سال اخیر بدلیل نبود اعتبارات، تجهیزات آموزشی جدید خریداری نشده که این امر هم نیازمند توجه خواهد بود.

هاشمی ارتقای و بروزرسانی نرم افزارها و سامانه های این نهاد را با اهمیت برشمرد و گفت: ارتباط با امدادگر و امدادگران امری ضروری است که بعلت نبود چنین امکانی در سامانه های فعلی نمی توانیم با آنان در زمان حضور بر سر حوادث ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه متوسط عمر ساختمان های امدادی و اداری این نهاد بالای 25 سال است گفت: پنج پایگاه امداد و نجات بین شهری در این استان هم به ساختمان نیاز دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان به کمبود 12 مجموعه (سِت) امداد و نجات سنگین در استان اشاره کرد و اظهارداشت: از آنجا که اصفهان در موضوع امداد و نجات جانشین استان تهران و تعیین یکی از مناطق آن کلانشهر است، لذا باید بصورت ملی به آن نگریسته و برای رفع کمبودهای آن کوشش شود.

ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان به شمار می رود، بطور کلی 43 بلای طبیعی و انسان ساز در جهان شناخته شده که 35 مورد آن در ایران رخ می دهد.

بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.

این اصفهان حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد که در 24 شهرستان و 105 شهر ساکنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هلال احمر اصفهان با چالش کمبود نیروی انسانی روبرو می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هلال احمر اصفهان با چالش کمبود نیروی انسانی روبرو می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید