هواوی از آمریکا شکایت کرد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، شرکت مخابراتی هواوی چین روز پنجشنبه گفت از دولت ایالات متحده آمریکا به دلیل اعمال محدودیت برای استفاده از تجهیزات این شرکت مخابراتی شکایت نموده است.

هواوی از آمریکا شکایت کرد

به گزارش ایرنا از رسانه های چینی، هواوی ادعا کرد ایالات متحده آمریکا با تصویب قانونی، دولت این کشور را از انجام تجارت با شرکت هایی که از تجهیزات هواوی استفاده می نمایند منع نموده است.

دادخواست شرکت هواوی چین علیه آمریکا اواخر روز چهارشنبه به وقت محلی در دادگاهی در ناحیه شرقی تگزاس ثبت شده است این شرکت از بخش 889 قانون دفاع ملی آمریکا که سال گذشته توسط رییس جمهوری این کشور امضا شد شکایت نموده است بر اساس این قانون آژانس های فدرال و پیمانکاران از تهیه تجهیزات و استفاده از خدمات هواوی منع شده اند.

هواوی با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: این ممنوعیت نه تنها غیرقانونی است، بلکه هواوی را از شرکت در رقابت های عادلانه محدود می نماید و در نهایت به مصرف نمایندگان ایالات متحده آسیب می رساند ما منتظر برگزاری دادگاه هستیم و اعتقاد داریم که این امر به نفع هواوی و مردم آمریکا خواهد بود.

این در حالی است که پیش از این نیز وکیل خانم منگ وانژو دختر بنیانگذار شرکت هواوی که به درخواست آمریکا در کانادا دستگیر شده است از دولت کانادا شکایت نموده است.

وکلای خانم منگ از دولت، آژانس خدمات مرزی و همچنین پلیس فدرال این کشور به دلیل عدم رعایت حقوق موکلش در جریان بازداشت و بازپرسی وی، شکایت نموده است.

وکیل خانم منگ به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا کانادا گفته است: شیوه ای که افسران کانادایی برای دست آوردن شواهد و اطلاعات از خانم منگ بکار برده اند نقض جدی منشور حقوق و آزادی های اساسی کانادا است.

منگ ادعا می نماید که او را قبل از بازداشت بطور غیرقانونی به مدت سه ساعت و در قالب یک کنترل عادی و مرسوم گمرکی مورد بازپرسی قرار داده اند.

او می گوید که مقامات گوشی های هوشمند و رایانه های او را گرفته و در آنچه که به گفته او سواستفاده از قدرت و بازداشت غیرقانونی بوده است، از او خواستند رمزهای رایانه ای خود را در اختیار آنان بگذارد منگ در شکایت خود خواستار غرامت شده است.

دولت ایالات متحده آمریکا پیش از این نیز از کشورهای اروپایی خواسته بود از تجهیزات و فناوری های شرکت هواوی به بهانه امکان جاسوسی چین به وسیله تجهیزات این شرکت استفاده ننمایند.

کشورهای اروپایی نظیر سوئد، انگلستان، لهستان، آلمان و لیتوانی و چند کشور دیگر از جمله اعضای این اتحادیه هستند که می گویند محدود کردن و حتی ممنوع کردن فعالیت هواوی را به تبعیت از آمریکا در دستور کار قرار داده اند.

منبع: انتخاب

به "هواوی از آمریکا شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی از آمریکا شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید