معرفی شماری از دیدنی ترین دهکده های تاریخی دنیا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، هر کشوری از روستاهای زیبا و خوش آب و هوای زیادی تشکیل شده است. افراد می توانند برای مهاجرت روستاهای کم جمعیت را پیدا نمایند و به آنجا بروند. بسیاری از روستاها در دنیا از بافتی تاریخی و زنده برخوردار بوده و برای زندگی روزانه بسیار مجذوب کننده هستند. مطمئنا، زندگی در این منطقه ها هیجان خاصی را به همراه دارد. با ما در مقاله دیدنی ترین دهکده های تاریخی دنیا همراه شده تا شما را با شماری از مشهورترین دهکده های تاریخی دنیا آشنا نماییم. قطعا، آشنایی با زیباترین دهکده های تاریخی دنیا برایتان جالب خواهد بود.

معرفی شماری از دیدنی ترین دهکده های تاریخی دنیا

تالین، ایستونیا

تالین در مرکز استونی از معماری منحصر بفردی برخوردار بوده و در آن خانه هایی از جنس آجر و سنگ دیده می شوند که رنگهایی عمدتا گرم و زرد دارند. در تالین که آن را با عنوان شهر قدیمی می شناسند، جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. تالار تالین در واقع یک برج تاریخی بوده که به قرن 13 تعلق دارد. ارتفاع تالار هم به چیزی حدود 64 متر می رسد.

باردیوف، اسلواکی

نام باردیوف در لیست میراث دنیای یونسکو بچشم میخورد و سبک معماری خاصی دارد که به قرنهای 13 تا 15 متعلق است. امروزه، باستان شناسان می توانند با مشاهده و مطالعه دقیق بناهای این مورد از دیدنی ترین دهکده های تاریخی دنیا اطلاعات مفید و دقیقی را در خصوص سبک زندگی مردم آن دوره بدست آورند. بعلاوه، می توانند چگونگی معماری تمدن های اروپایی را دقیق تر درک نموده و با نحوه شهرسازی آنها نیز بیشتر آشنا شوند.

ولکولینک، اسلواکی

قدمت این مورد از زیباترین دهکده های تاریخی دنیا به قرن 14 میلادی می رسد. ولکولینک دارای خانه های زیبا با مصالح چوبی است. روستای ولکولینک از مجذوب کنندهیت خاصی برخوردار بوده و در آن، خانه هایی با رنگهای روشن وجود دارند. این مورد از مشهورترین دهکده های تاریخی دنیا به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت گشته و نام آن در این لیست بچشم میخورد.

اویا، یونان

در کنار آبی دریا و آبی آسمان می توانید خانه هایی سفید رنگ را مشاهده کنید که سقف هایی به رنگ آبی دارند. این خانه های زیبا بر فراز صخره های ساحلی واقع شده اند. این سکونتگاه بسیار زیبا اویا نام دارد که در حاشیه دریای اژه جنوبی قرار گرفته است. اویا در واقع یک جزیره یونانی بوده که قدمت آن به اوایل قرن 13 باز می شود. جمعیت این مورد از دیدنی ترین دهکده های تاریخی دنیا از زمان تاسیس تا به امروز در حال افزایش بوده و تا به امروز چیزی حدود 1500 نفر به جمعیت آن افزوده شده است.

تند، فرانسه

روستای تند در کوهپایه های آلپ و در حاشیه پارک ملی قرار گرفته است. این روستا در واقع 16 کیلومتر تا مرز فرانسه و ایتالیا فاصله دارد و در آن باغ هایی پر از انگور دیده می شوند. جمعیت روستای تند در حال حاضر به چیزی کمتر از 3000 نفر می رسد. این روستا بر فراز تپه های کم ارتفاع قرار گرفته و به قرون وسطی تعلق دارد. البته، بطور دقیق نمیتوان قدمت روستای تند را محاسبه کرد، چرا که بعضی از کارشناسان معتقدند که این روستا در اواخر قرن هفتم ساخته شده است. اما، با آنالیز هایی که بر روی سنگ تراشی ها و حکاکی ها انجام شده، معین شد که این روستا به دوره های پیش از میلاد تعلق دارد.

شیراکاوا-گو، ژاپن

در رشته کوههای ریهلکو و در نزدیکی قله کوه هاکو روستایی تحت عنوان شیراکاوا-گو واقع شده است که از بافت تاریخی منحصر بفردی برخوردار است. امروزه، در روستای شیراکاوا-گو چیزی حدود 2000 نفر زندگی می نمایند و این روستا متعلق به قرن نوزدهم است. در این دهکده شما می توانید خانه های بسیار زیبایی را مشاهده کنید که به سبک مینیاتوری طراحی و ساخته شده اند.

هالشتات، اتریش

در اتریش، روستای زیبایی تحت عنوان هالشتات وجود دارد که در منطقه کوهستانی زالتس کامر گوت واقع شد. فاصله روستای هالشتات تا مرز آلمان به چه چیزی حدود 70 کیلومتر می رسد. در روستای هالشتات خانه هایی وجود دارند که از قدمت تاریخی زیادی برخوردار هستند. این خانه ها در قرن شانزدهم ساخته شده و متعلق به آن دوره هستند. از ویژگی های مجذوب کننده این مورد از مشهورترین دهکده های تاریخی دنیا می توانیم به وجود سازه های زیبا در امتداد دریاچه، خانه های روستایی در کنار دامنه کوههای سرسبز و کوههای پوشیده از برف اشاره کنیم.

گاردانا، الجزایر

روستای گاردانا در سال 1048 پس از میلاد مسیح ساخته شده و در آن دوره هدف از تاسیس این روستا، دفاع در مقابل قبایل کوچ رو بود. در صحرای شمالی این مورد از زیباترین دهکده های تاریخی دنیا می توانید شهرکی باستانی را مشاهده کنید که در آن خانه هایی قرمز، صورتی و سفید وجود دارند.

آلبروبلو، ایتالیا

در جنوب ایتالیا، روستای زیبایی وجود دارد که متعلق به قرن شانزدهم است. این روستا که در میراث دنیای یونسکو نیز ثبت گشته، آلبروبلو نام دارد. روستای آلبروبلو از سبک معماری خاص و منحصر بفردی تحت عنوان ترولو برخوردار بوده و خانه های آن دارای سقفی مخروطی شکل هستند. سقف این خانه ها را با سنگ چین های مدور ساخته اند که بسیار زیباست.

اوزه، فرانسه

اوزه نام دهکده ای مجذوب کننده در فرانسه است که قدمتی طولانی دارد. براساس تخمین کارشناسان، این روستا چیزی حدود دو هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. در واقع، روستای اوزه بر روی صخره ای واقع شده که به رودخانه ریویرای فرانسه دید دارد. در حال حاضر، در این روستا چیزی نزدیک به 3000 نفر زندگی می نمایند. امروزه، اوزه یک مکان گردشگری بسیار مهم در فرانسه بوده و از گردشگران زیادی که از سراسر دنیا آمده اند، میزبانی می نماید. روستای اوزه معماری زیبایی دارد که متعلق به قرون وسطی است.

یسکی کروملو، جمهوری چک

این روستای قدیمی از معماری خاصی که سبک آن متعلق به قرون 14 تا 17 بوده، برخوردار است. طراحی سازه های این روستا به سبکهای معماری باروک، رنسانس و گوتیک انجام شد. در سال 1992، قلعه یسکی کروملو که قدمتش به سال 1240 میلادی رسیده، به عنوان یک اثر دیدنی در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت گشت.

راین، نروژ

در نروژ و در نزدیکی منطقه ها شمالی آن، روستایی تحت عنوان راین وجود دارد که آن را با نام دهکده ماهیگیران می شناسند. در این روستا بیشتر از 300 نفر زندگی می نمایند. راین در فصلهای سرد سال همانند زمستان میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. در فصل زمستان شما می توانید در این منطقه شفق های قطبی را از نزدیک مشاهده نموده و لذت ببرید. خانه های روستایی راین هم تا بخش شمالی قطب شمال چیزی حدود 100 کیلومتر فاصله دارند و در سال 1743 ساخته شده اند.

جوزکار، اسپانیا

در روستای جوزکار در حال حاضر چیزی کمتر از 300 نفر زندگی می نمایند. در این روستا ساختمانهایی کوچک و آبی رنگ وجود دارند. قرار گرفتن خانه های آبی در کنار فضای سرسبز منطقه، محیطی را خلق نموده که با حضور در آن بالاترین اندازه آرامش به شما منتقل می شود. شما می توانید چیزی حدود یک ساعت را در حاشیه دریای مدیترانه رانندگی نموده تا خود را به روستای جوزکار برسانید.

بیبوری، انگلیس

در جنوب مرکزی انگلیس، دهکده ای بسیار مجذوب کننده تحت عنوان بیبوری قرار گرفته که تا شرق کانال بریستول چیزی نزدیک به 70 کیلومتر فاصله دارد. کلبه های سنگی و خانه های تاریخی در این روستا متعلق به قرن 17 هستند و آنها را میتوان به عنوان شناسه انگلیس معرفی کرد. مردم انگلستان همواره عکسی از این دهکده را همراه خود دارند. آنها در روابط غیر رسمی خود با دیگران این عکس را به عنوان محل تولد خود و پاسپورت نشان می دهند.

منبع: همگردی

به "معرفی شماری از دیدنی ترین دهکده های تاریخی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شماری از دیدنی ترین دهکده های تاریخی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید