بلیط هواپیما به سیشل

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، سیشل مجمع الجزایری در اقیانوس هند است که تا سال ها مستعمره انگلیس بود و پس از استقلال هم چندین کودتای نظامی در آن روی داد. سیشل مجموعه ای از 155 جزیره در اقیانوس هند است که بعضی آنها از جنس گرانیت سخت هستند. این جزایر در نزدیکی ماداگاسکار، موریس و کومور قرار گرفته اند.

بلیط هواپیما به سیشل

بلیط هواپیما به سیشل کوچک ترینی که زیباست

بعضی معتقدند که عظیمی با خود زیبایی می آورد و هر چه مناطقی که برای سفر انتخاب می شوند، پر جمعیت و شلوغ تر باشند لذتبخش تر هم خواهند بود، اما جزیره ی سرسبز سیشل مثال نقضی برای این تصور است، این جزیه ی دوست داشتنی که کوچک ترین کشور در قاره افریقا به حساب می آید، یکی از دیدنی ترین کوچک هایی است که می توانید برای ملاقات با آن بلیط هواپیما بخرید و هتل رزرو کنید.

خوشبختانه مسافران ایرانی بدون آنکه رنج دریافت ویزا و کاغذبازی های مراجعه ه سفارت را تحمل نمایند، می توانند یک ماه در سیشل بمانند و از دیدنی های تمام نشدنی اش لذت ببرند. در ادامه با وب سایت وبلاگ آقای عابدی همراه باشید تا با سیشل و جاذبه های گردشگری آن بیشتر آشنا شوید:

سیشل کشور کوچکی است با جمعیت 80699 (هشتاد هزار و ششصد و نود و نه) نفر طبق سرشماری سال 2005 (به اندازه یکی از محله های تهران) و مساحت 451 کیلومتر مربع و متشکل از 1155 جزیره که در اقیانوس هند قرار گرفته است. پایتخت این کشور جمهوری، شهر ویکتوریا و دارای زبان رسمی انگلیسی و فرانسه و رئیس جمهور آن آقای جیمز میشل می باشد. این کشور کوچک که سالها مستعمره کشور انگلستان بود، در 29 ژوئن سال 1976 به استقلال رسید.

علیرغم حضور پادشاهی انگلستان در تمام عرصه های این کشور کوچک، فرهنگ غالب مردم آن ناشی از کشور فرانسه است، بطوریکه 70% مردم آن دارای نام و نام خانوادگی فرانسه و فقط 20% دارای نام و نام خانوادگی انگلیسی و مابقی آنها دارای نام ترکیبی از دو زبان و فرهنگ می باشند.

مساحت مجمع الجزیره سیشل (Seychelles) تقریبا 444 کیلومتر مربع می باشد و پایتخت آن شهر ویکتوریا ، عظیم ترین جزیره این مجمع الجزایر است که 80 درصد جمعیت را در خود جای داده است. سیشل مجمع الجزایری مرکب از 41 جزیره در اقیانوس هند است که بعضی آنهااز جنس گرانیت سخت است . این جزایر پیرامون جزیره ماهه که نود کیلومتر طول دارد و از عظیم ترین جزایر این مجموعه است قرار گرفته اند . جزایر اصلی ماهه ، پراسلین و لادیگ میباشند . جزایر گرانیتی بیش از 940 متر ارتفاع دارند و بعضی دشت های کم وسعت ساحلی و بریدگیهای هسته ای در سواحل شرقی را در بر میگیرند . جزایر کورالینی معمولاً همیشه و دارای آبهای راکد میباشند. آب و هوای محلی استوایی با رطوبت بالا و نسیم ملایم است که تحت تاثیر جریانات دریایی می باشد .

تنها یک سوم از جزایر سیشل مسکونی هستند و 90 درصد از جمعیت این کشور در جزیره اصلی یعنی جزیره ماهه نشیمن گزیده اند. جزیره ماهه 27 کیلومتر درازا و 3 تا 88 کیلومتر پهنا دارد و پایتخت کشور نیز در همین جزیره واقع شده است.

سیشل در سال 1501 توسط واسکو دوگاما کشف شد. این جزایر در میان سال های 1756 و 1794 توسط فرانسویان اداره می شد و در سال 1794 به دست انگلیسی ها افتاد و در 1814 رسماً یکی از مستعمرات بریتانیا گشت. پس از 18300 بسیاری از بردگان آزادشده برای سکونت به این جزایر آمدند و از سده نوزدهم جزایر سیشل یکی از مناطق محبوب گردشگری برای اعیان بریتانیایی بود.

از آنجا که جزیره سیشل جمعیت بومی ندارد، ساکنین این جزیره را غالباً مهاجران فرانسوی، آفریقایی، هندی و چینی تشکیل می دهند. زبان های فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان رسمی و فرانسوی بومی شده با کرول زبان های تکلم در این کشور می باشند. غالب ساکنان سیشل مسیحی و کاتولیک مذهب اند. منبع اصلی در آمد مردم سی شل توریسم و صدور انواع ماهی و برگ چای و گیاهان معطر است.

آب و هوای جزایر سیشل، استوایی و مرطوب و بسیار دلپذیر است. در این منطقه از دنیا دمای هوا در سال متفاوت است. در ماه می درجه حرارت به 24 الی 30 درجه سانتی گراد می رسد. میزان بارش در در دامنه کوه های ویکتوریا سالانه بین 29 میلی متر تا 36 میلی متر گزارش شده است. در دیگر جزایر سیشل، بارندگی اندکی کمتر است. در سردترین ماه های سال (ژوئیه تا اوت) حداقل دمای هوا معمولاً به 24 درجه سانتی گراد می رسد. بادهای جنوب شرقی اغلب از ماه می تا نوامبر می وزد و این زمان، بهترین فصل برائ سپری کردن اوقات در سیشل به شمار می رود. بیشترین میزان رطوبت هوا 80 درصد است کە در ماه های سال یعنی دسامبر تا آوریل به وجود می آید. هر چند مارس و آوریل را گرمترین ماه های سیشل نامیده اند ولی با این حال دمای هوا به ندرت از 31 درجه سانتی گراد فراتر می رود. بخش عمده جزایر سیشل در خارج از کمربند وقوع طوفان واقع شده است و لذا وزش بادهای تند در این کشور جزیره ای نادر است.

طبیعت شگفت انگیز و مسحور نماینده سیشل آن را به بهشت روی زمین تبدیل نموده است. گردشگران در سیشل می توانند با انزوای کامل و به دور از هر چیز و هر کس، برائ مدتی با آسودگی خیال اوقات خوشی را در دل طبیعت تجربه نمایند. طبق آمار، سیشل یکی از برترین مکان های مورد علاقه گردشگران به شمار می رود و همه ساله گردشگران بسیاری از آن دیدن می نمایند. طبیعت زیبا و آرام، ساحل سفید، آب های کریستال و شفاف، گیاهان و جانوران جالب و نادر، هتل های زیبا و امکانات تفریحی پرهیجان مانند غواصی، موج سواری و قایق رانی، سیشل را به مکانی بسیار مناسب برائ گذراندن تعطیلات و اتحاد با طبیعت تبدیل نموده است. با این حال، مقامات محلی قوانین بسیار سختگیرانه ای برائ محافظت از محیط زیست سیشل وضع نموده اند. نزدیک به 50 درصد کل مساحت سیشل تحت مقررات حفاظت از منابع طبیعی واقع شده است و این رقم یک رکورد دنیای محسوب می گردد. سواحل سیشل با آسمان آبی و دریای شفاف، مکانی رویایی و آرام است. شاید به سبب همین آرامش رویایی است کە شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون عروس ملکه بریتانیا، ماه عسل خود را به مدت 10 روز در یک ویلای خصوصی در سیشل گذراندند.

از جمله جاذبه های گردشگری سیشل می توان به پارک طبیعی Vallee de Mai اشاره نمود کە با داشتن هزاران گونه گیاهی و جانوری نادر، در جزیره پراسلین واقع شده است. این پارک زیبا در سال 1983 در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. جزیره Aride یکی دیگر از دیدنی های سیشل است. این جزیره یکی از مهمترین ذخیره گاه های طبیعی دنیا و محل زندگی انواع پرندگان بومی نظیر کلاغ زاغی و سینه سرخ است.

در پارک طبیعی Ile Coco Marine که خود شامل سه جزیره بسیار کوچک است، دریای فیروزه ای کم عمق با صخره های مرجانی فراوان ملاحظه می گردد. این جزیره با ترکیب رنگ دیدنی از رنگ های قرمز و سبز، منظره های بسیار تماشایی و دلربایی به گردشگران تقدیم می نماید.

بسیاری از گردشگر هایی کە به سیشل می فرایند، بازید از پارک طبیعی Curieuse Marine را جزو برنامه های خود قرار می دهند. این جزیره تنها پارک کاغذی سیشل است. پارک کاغذی به پارک های حفاظت شده ای اطلاق می گردد که فقط در گزارش های رسمی، مکاتبات اداری و به طور خلاصه فقط بر روی کاغذ وجود دارند و در دنیا واقع اثری از آنها ملاحظه نمی گردد. بسیاری از پارک های جنوب شرق آسیا جزو همین دسته اند.

مناظر منحصربفرد و قرمز پارک Curieuse Marine و نیز رویش نوعی میوه بومی و منحصر به فرد در آن، به این پارک آوازه ای دنیای بخشیده است. در جای جای این پارک نوعی درخت نارگیل دریایی به نام Coco de Mer می روید کە شاید در جای دیگری از دنیا، نتوان از آن اثری یافت. این درخت در شرایط خاصی به عمل می آید و به همین سبب کاشتن آن در مناطق دیگر بی فایده است. یکی از کاربردهای پوست این میوه، استفاده از آن در ساخت کشکول درویشان است!

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به سیشل به وبسایت وبلاگ آقای عابدی مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما وبلاگ آقای عابدی

تاریخ انتشار: 20 تیر 96آخرین بروزرسانی: 10 مرداد 96منبع: سفرستان

به "بلیط هواپیما به سیشل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به سیشل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید