محاسبه انتها همه گیری کرونا توسط سنگاپور

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، دانشمندان دانشگاه سنگاپور روز سه شنبه با استفاده از مدل SIR (مستعدان آلوده می شوند، سپس بهبود می یابند) تاریخ سرانجام واگیری بیماری کرونا در همه کشورها، از جمله کشورهای آسیای میانه را محاسبه کردند.

محاسبه انتها همه گیری کرونا توسط سنگاپور

به گزارش پایگاه خبری فرگانا سنگاپور، نتیجه مطالعات این دانشمندان نشان می دهد که شرایط حاکم بر شرایط بهداشتی کشورها و نحوه مدیریت بر آن ها موجب شده است که این شرایط بطور کل به سرعت در حال تغییر باشد.

بر اساس نتیجه این مطالعات که در سایت دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (SUTD) منتشر شده و پیش بینی ها نیز بر اساس آخرین داده ها به روز می شوند، آخرین تغییرات بسیاری از کشورها در تاریخ 27 آوریل انجام شده است.

طبق گفته این دسته از دانشمندان بطور مثال در میان کشورهای آسیای مرکزی، در قزاقستان تا 97 درصد موارد عفونت در 5 ژوئن (16 خرداد) و تا 99 درصد نیز در 17 ژوئن (28 خرداد) شناسایی خواهد شد و این بیماری همه گیر در 20 اوت (30 مرداد) در این کشور به خاتمه خواهد رسید.

در کشور ازبکستان نیز 97 درصد ابتلا به کرونا در 3 مه (14 اردیبهشت) و در 8 ماه مه (19 اردیبهشت) 99 درصد شناسیایی خواهد شد و شیوع عفونت در 24 ماه مه (4 خرداد) خاتمه می یابد.

در قرقیزستان نیز این بیماری همه گیر در تاریخ 6 ژوئن (17 خرداد) و در روسیه در 19 اوت (29 مرداد) به اتمام می رسد. شیوع بیماری کرونا در دنیا نیز تا 9 دسامبر (19 آذر) ادامه خواهد داشت.

برای این محاسبات که در آن از مدل SIR استفاده شده است این امکان فراهم می آید تا همه گیری آنفلوانزا و سایر بیماری ها را در شهرهای عظیم به طور دقیق شبیه سازی نموده، پارامترهای جدیدی را ارائه داده و سناریوهای مختلف را تجزیه و تحلیل می نمایند.

این نظریه و روش محاسبه آن در مقاله COVID-19 چه زمان خاتمه می یابد به نوشته جیانگشی لو توضیح داده شده است.

همچنین در صفحه ای دارای نمودار فراغت نامه این پژوهش قرار گرفته است که مطابق با آن محقق اعلام می نماید که این محاسبات صرفاً برای اهداف آموزشی و تحقیقاتی است و ممکن است حاوی خطاهایی نیز باشد.

این مدل و داده ها آن با واقعیت های پیچیده، در حال توسعه و ناهمگن کشورهای مختلف مطابقت ندارند.

طبق مدل SIR در صورت لزوم با در نظر دریافت ناهمگونی جمعیت (از جمله تراکم جمعیت در مناطق مختلف)، راه های انتقال متفاوت و عوامل اعداد تصادفی که در جمعیت های کوچک و در مرحله اولیه شیوع بیماری قابل توجه است، موثر خواهد شد.ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "محاسبه انتها همه گیری کرونا توسط سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاسبه انتها همه گیری کرونا توسط سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید