دو شرکت خارجی برای استفاده از گرافن در فراوری ماسک همکاری می نمایند

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، شرکت پلنرتک میخواهد تا با استفاده از گرافن شرکت فرست گرافن، ماسک هایی فراوری کند که دارای خواص آنتی استاتیک و آنتی باکتریال است.

دو شرکت خارجی برای استفاده از گرافن در فراوری ماسک همکاری می نمایند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ آقای عابدی، شرکت فرست گرافن (First Graphene) محصول گرافنی خود موسوم به PureGRAPH را در اختیار شرکت پلنرتک (planarTECH) قرار داده است تا این شرکت از گرافن برای بهبود عملکرد ماسک استفاده کند.

شرکت پلنرتک که در شهر پرث استرالیا واقع است، از گرافن برای ایجاد پوشش های آنتی استاتیک و ایجاد خواص ضدباکتری روی ماسک ها استفاده می نماید. قرار است از این پوشش برای فراوری تجهیزات محافظ شخصی استفاده گردد.

فرست گرافن اعلام نموده که گرافن PureGRAPH با پیروزیت در پوشش های پلیمری پخش شده و در ماسک مورد استفاده قرار گرفته است. پس از آزمایش، دو شرکت تصمیم خواهند گرفت که آیا وارد توافق تجاری برای عرضه محصولات جدید به بازار شوند یا خیر. شرکت فرست گرافن در شهر هندرسون در جنوب پرث کارخانه ای دارد.

فرست گرافن دارای خط فراوری قدرتمندی بوده که توانایی فراوری صد ها تن محصولات گرافنی در سال را دارد. همچنین این شرکت پیروز به دریافت تاییدیه ها و گواهینامه های مربوط به فروش محصولات خود در اروپا و استرالیا شده است؛ در نتیجه می تواند ده ها تن از محصولات گرافنی را به این دو منطقه صادر کند. چندی پیش کنسرسیوم REACH به این شرکت اجازه داد تا 10 تن از محصولات خود را در اروپا و انگلستان به فروش برساند. REACH کنسرسیومی است که وظیفه ارزیابی و صدور مجوز برای فروش مواد شیمیایی در اروپا را به عهده دارد. این سازمان نقش مهمی در محافظت از سلامت انسان و محیط زیست در اروپا را داشته که این کار با شناسایی و آنالیز خواص و مواد شیمیایی انجام می گردد.

پلنرتک در سال 2014 تاسیس شد تا تجهیزات CVD را برای فراوری ورق های گرافنی با کیفیت بالا و همچنین دیگر مواد دوبعدی بسازد. این شرکت روی موسسه های تحقیقاتی متمرکز بوده و تا به امروز بیش از 65 سامانه را به مشتریان خود فروخته است. در لیست مشتریان این شرکت، دانشگاه منچستر، دانشگاه کمبریج، دانشگاه استنفورد و دانشگاه ملی سنگاپور حضور دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دو شرکت خارجی برای استفاده از گرافن در فراوری ماسک همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو شرکت خارجی برای استفاده از گرافن در فراوری ماسک همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید