قرنطینه کرونا هزاران مرگ ناشی از آلودگی هوا را کاهش داد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، شمار مرگ های مربوط به آلودگی هوا در کشورهای اروپایی در قرنطینه به علت شیوع کرونا هزاران نفر کاهش یافته است.

قرنطینه کرونا هزاران مرگ ناشی از آلودگی هوا را کاهش داد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی به نقل از خبرگزاری فرانسه نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد که شمار مرگ های ناشی از آلودگی هوا در کشورهای اروپایی در حال قرنطینه به علت شیوع کرونا در ماه آوریل نسبت به دوره مشابه در سال پیش 11000 مورد کمتر شده است که به کاهش شدید آلاینده های هوا ناشی از سوخت های فسیلی مربوط می گردد.

بر اساس نتایج این آنالیز با توقف اقتصادهای اروپایی به علت اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا میزان انرژی فراوری شده بوسیله زغالسنگ حدود 40 درصد کاهش یافته و میزان مصرف نفت به یک سوم رسیده است.

مصرف نفت در سطح دنیای نیز تقریبا به همین مقدار افت نموده و میزان مصرف زغالسنگ به میزان های متفاوت بر حسب مناطق متفاوت کاهش یافته است.

نتیجه ناخواسته تعطیلی کارخانه ها و خالی شدن خیابان ها از ماشین ها هوای قابل تنفس تر در شهرها است.

بر اساس یافته های این آنالیز، میزان دی اکسید نیتروژن (NO2) و ذرات ریز آلاینده به نام PM2.5 که هر دو ناشی از سوختن زغالسنگ، نفت و گاز هستند، به ترتیب 37 و 10 درصد کاهش یافته اند.

این پژوهشگران می گویند تاثیرات مشابه یا حتی بزرگتری در سایر نقاط دنیا هم مشاهده می گردد. برای مثال در چین میزان های NO2 و PM2.5 در دوران قرنطینه در این کشور به ترتیب 25 و 40 درصد کاهش یافت. و در ایالت هوبی که کانون آغاز پاندمی کرونا بود، این کاهش حتی شدیدتر بود.

بر اساس آنالیز که ماه گذشته نتایج آن منتشر شد، آلودگی هوا به طور میانگین در سراسر دنیا طول عمر انسان ها را حدود سه سال کاهش می دهد و باعث 8.8 میلیون مرگ زودرس در سال می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "قرنطینه کرونا هزاران مرگ ناشی از آلودگی هوا را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه کرونا هزاران مرگ ناشی از آلودگی هوا را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید