آینده مبهم صنعت خودروسازی دنیا در سایه کرونا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، خبرنگاران : گزارش های منتشر شده در بازارهای دنیای از افزایش اندک فروش خودرو در بازارهای دنیای حکایت دارد، اما به سبب افزایش شیوع ویروس کرونا و از سرگیری قرنطینه در بیشتر نقاط دنیا، آینده روشنی پیش روی صنعت خودرو مشاهده نمی گردد.

آینده مبهم صنعت خودروسازی دنیا در سایه کرونا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی به نقل از ایرنا: آمارها نشان می دهد؛ کارخانه ها در سراسر دنیا مسئله ای با فراوری انبوه خودرو ندارند، ولی در شرایط فعلی، کمبود شدید مشتریان یکی از مهمترین معضلات در دنیا محسوب می گردد.

جدیدترین آمار سازمان بین المللی وسایل نقلیه موتوری نشان می دهد فراوری خودرو دنیا در نیمه نخست سال 2020 با ریزش 32 درصدی روبرو شده که این مساله نشان می دهد ویروس کرونا تاثیر شدیدی بر بازار دنیای خودرو داشته است.

بر اساس اعلام این سازمان از شروع امسال میلادی میزان فراوری خودرو به 31 میلیون و 131 هزار دستگاه رسیده و به این ترتیب در این دوره 14 میلیون و 935 هزار دستگاه خودرو کمتر (معادل 32.4 درصد) نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2018 میلادی فراوری شد.

در میان کشورهای اروپایی آلمان و فرانسه بیشترین آسیب را در صنعت خودروسازی متحمل شده اند.

فرانسه که در نیمه نخست سال 2019 بالغ یک میلیون و 232 هزار دستگاه خودرو فراوری نموده بود، در نیمه نخست 2020 به میزان551 هزار دستگاه فراوری داشت.

همچنین میزان فراوری خودرو در آلمان به عنوان عظیم ترین خودروساز اروپا نیز با افت 7. 39 درصدی روبرو شده و به یک میلیون و 595 هزار دستگاه تنزل یافت.

به گزارش شینهوا، دولت آلمان یک بسته حمایتی دیگر به ارزش سه میلیارد یورو با هدف تقویت صنعت خودرو این کشور را تصویب نموده که با احتساب این رقم میزان کل یاری مالی برلین به این صنعت را در 2020 به پنج میلیارد یورو افزایش یافته است.

پیش بینی شده است این بسته محرک مالی، سبب افزایش فراوری خودرو و رونق صنعت اتومبیل های برقی در آلمان گردد.

کرونا همچنین صنعت خودروسازی در آمریکا را نیز فلج کرد. براساس گزارش سازمان بین المللی وسایل نقلیه موتوری، صنعت خودرو در آمریکا با ریزش 4. 38 درصدی فراوری در نیمه نخست سال 2020 روبرو شده است.

میزان فراوری خودرو آمریکا که در نیمه نخست 2019 بالغ بر پنج میلیون و 673 هزار دستگاه بود، این رقم در مدت زمان مشابه در امسال میلادی به سه میلیون و 494 هزار دستگاه رسید. میزان فراوری خودرو در ژاپن نیز کاهش یافت و در نیمه نخست 2020 به سه میلیون و 620 هزار دستگاه خودرو رسید که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه با افت 2. 27 درصدی روبرو شده است.

در میان کشورهای فراوری کننده خودرو در دنیا، شرایط چین از همه بهتر بود و میزان فروش وسایل نقلیه در چین که عظیم ترین بازار خودروی دنیا به شمار می آید، افزایش 12.5درصدی در ماه اکتبر (مهر-آبان) امسال نسبت به یک ماه قبل از آن، داشته است. به این ترتیب میزان فروش خودرو در چین در هفت ماه گذشته فرایند افزایشی را در پیش گرفت.

به گزارش انجمن فراوریکنندگان خودروی در چین، فروش خودرو در بازار این کشور در ماه اکتبر به دو میلیون و 570 هزار دستگاه رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "آینده مبهم صنعت خودروسازی دنیا در سایه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده مبهم صنعت خودروسازی دنیا در سایه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید