طراحی سامانه یکپارچه آموزشی و پیگیری بیماران

به گزارش وبلاگ آقای عابدی به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر بهار مازندرانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان، ارائه کننده خدمات آموزش بیمار، ارتباط با پزشک و پیگیری درمان(فالوآپ) گفت: سعی دارد خدمات آموزش، پشتیبانی و پایش بیماران را به صورت یکپارچه در اختیار کادر درمان قرار دهد.

طراحی سامانه یکپارچه آموزشی و پیگیری بیماران

وی با بیان اینکه فرایند کنونی خدمات به این شکل است که پزشکان و درمانگران پس از ویزیت بیمارانشان را به می سپارند تا از طریق این خدمات درمان موثر تر و ماندگار تری داشته باشند.

وی اظهار داشت: از این طریق بیماران آموزش های متناسب با بیماریشان را که در زمان ویزیت امکان دسترسی به آنها میسر نبوده را دریافت می کنند.

به گفته مازندرانی، در طول دوره نقاهت و درمان، از طریق جمع آوری و پالایش داده های گزارش شده از طرف بیماران، ابعاد سبک زندگیشان را می سنجد و از طریق آموزش، یادآوری و ارائه نکات مهم راستا درمان را تسریع می بخشد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اعلام کرد: این خدمات باعث می شود بیماران به نوعی خود را در ارتباط با درمانگر ببیند و به اضطراب ناشی از کمبود دانش در مورد شرایط جدید خود دچار نشوند. از سوی دیگر درمانگران در پنل خود در اپلیکیشن پزشک در هر لحظه شرایط بیماران خود را رصد کرده و بازخود دریافت می کنند. در واقع استفاده از سامانه فرایند درمان برای درمانگر و بیمار را ساده تر و اثربخش تر می کند.

وی تاکید کرد: این سامانه دو بازوی خدماتی دارد از طریق اپلیکیشن و وب سایت بیماران توصیه های متناسب با بیماری خود را دریافت می کنند و می توانند سوالات خود را برای پزشک ارسال کنند و پاسخ بگیرند.از طرفی پزشکان هم می توانند به آخرین شرایط بهبودی بیمارانشان دسترسی داشته باشند و خدمات درمانی بهتری ارائه کنند.

مازندرانی گفت:این سامانه در دوسال گذشته در قالب طرح پژوهشی و خدمات درمانی با تعدادی کلینیک و پژوهشکده های دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران،شهید بهشتی، شیراز و یزد همکاری کرده است.

وی اضافه نمود: از بیماران ارجاع شده 39درصد مرد،61درصد زن و از کشورهای ایران،امریکا،ژاپن و سوریه بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طراحی سامانه یکپارچه آموزشی و پیگیری بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سامانه یکپارچه آموزشی و پیگیری بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید