سلول های بنیادی، شانس جدید درمان مبتلایان به اُتیسم، تا 5 سال آینده درمان اُتیسم با خون بند ناف پرکاربرد می شود

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، به تازگی محققان به این نتیجه رسیده اند که با استفاده از سلول های بنیادی می توان اُتیسم را درمان کرد؛ روشی که اگرچه آزمایشی است اما تا به امروز زندگی بسیاری از مبتلایان را تغییر داده است.

سلول های بنیادی، شانس جدید درمان مبتلایان به اُتیسم، تا 5 سال آینده درمان اُتیسم با خون بند ناف پرکاربرد می شود

گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ آقای عابدی، اوتیسم طیفی از اختلالات است که با ناهنجاری های قابل توجه در ارتباطات و تعاملات اجتماعی مشخص می شود.

یافته ها نشانگر کاهش اکسیژن رسانی در مناطق خاص مغز و یک بیماری التهابی مزمن از نظر ایمنی در روده است.

به تازگی محققان به این نتیجه رسیدند که با استفاده از سلول های بنیادی در درمان اوتیسم می شود این عارضه رو درمان کرد. درمان از طریق سلول های بنیادی یکی از امیدهای خانواده های بچه ها اوتیستیک برای بهبود است.

دلیل اصلی درمان اوتیسم با سلول های بنیادی به کمک بافت بند ناف این است که درجه شدت اوتیسم کاهش داده شود. کاهش التهاب در بیمار مبتلا به اوتیسم ممکن است علائم اوتیسم را کاهش دهد.

مزیت دیگر این روش در مقایسه با جمع آوری سلول های بنیادی از استخوان ران این است که کاملا بدون درد و بی خطر است.

گرچه این روش درمانی آزمایشی است، اما تا به امروز زندگی بسکمک از مبتلایان اوتیسم را تغییر داده است.

در 3 تا 5 سال آینده استفاده از سلول های بنیادی برای درمان اوتیسم پرکاربرد می شود

در این باره مرتضی ضرابی مدیر بانک خون بند ناف رویان در گفت وگو با خبرنگار، گفت: درمان 80 نوع بیماری با استفاده از سلول های بنیادی می تواند انجام شود.

وی گفت: البته اکنون بیشتر استفاده درمانی از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های با منشا خونی بوده اند که برای مثال تالاسمی،کم خونی مادرزادی و سرطان خون از جمله این بیماری ها هستند.

مدیر بانک خون بند ناف رویان شرح داد: اما در 3 تا 5 سال آینده درمان بسکمک از بیماری های غیرخونی مانند اوتیسم، پارکینسون، فلج مغزی در بچه ها و دیابت نوع یک هم با سلول درمانی انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "سلول های بنیادی، شانس جدید درمان مبتلایان به اُتیسم، تا 5 سال آینده درمان اُتیسم با خون بند ناف پرکاربرد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول های بنیادی، شانس جدید درمان مبتلایان به اُتیسم، تا 5 سال آینده درمان اُتیسم با خون بند ناف پرکاربرد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید