غولهای سرمایه گذاری تهدیدی برای استارتاپ های گردشگری هستند

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های واصله، غولهای سرمایه گذاری تهدیدی برای استارتاپ های گردشگری هستند.

غولهای سرمایه گذاری تهدیدی برای استارتاپ های گردشگری هستند

محمد صادق امین شریعتی، مدیرعامل یک شرکت استارتاپی در مشهد اظهار کرد: از 2 سال پیش خانه خلاق و مرکز نوآوری گردشگری ایران با تفاهم با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وقت تاسیس شد.

وی اضافه نمود: این مرکز با هدف انتقال تجربیات 17 ساله من و دوستانم به نسل بعد و جوانان صاحب ایده ایجاد شده است. در سالهای اول کارم به دلیل اطلاعات کم سختی های زیادی را متحمل شدم.

امین شریعتی گفت: در حال حاضر در این مرکز فضای کار اشتراکی در اختیار گروههای استارتاپی حوزه گردشگری قرار می گیرد و این مرکز برای این گروه ها سرمایه گذار پیدا می کند و در روند گرفتن مجوزها و دانش بنیان شدن محصول به آنها کمک می کند.

وجود ظرفیت های بالا در حوزه گردشگری کشور

وی گفت: حوزه گردشگری یکی از صنعت های بروز دنیا است که بسکمک از کشورها تمام درآمد خود را از همین صنعت کسب می کنند. این حوزه محدود نیست و نمیتوان گفت اشباع شده است. کشور ما پهناور است و ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری دارد.

امین شریعتی شرح داد: از سویی ایرانیان مردمان اهل سفری هستند و طبعی تنوع طلب دارند که در پی تفریح های تازه است؛ در نتیجه در این حوزه بسیار جای کار وجود دارد و گروه های استارتاپی می توانند از مسیرهای مختلفی با ایده های نو وارد شوند.

وی مطرح کرد: یکی از ایرادات نسل تازه این است که در پی کپی می روند. یک برند قدیمی سالها تجربه دارد و توانسته به درستی برندسازی کند در نتیجه کار در مقابل این رقیبان سخت می شود.

مدیرعامل یک شرکت استارتاپی در مشهد ادامه داد: مگر اینکه در چنین ایده های استارتاپی مزیت رقابتی ایجاد شود، اما همچنان معتقد هستم بهترین گزینه شروع کار در حوزه ای است که برند بزرگی در کشور نداشته باشیم.

وی گفت: اعتقاد شخصی من این است که موفیقت نیازمند 3 مولفه است. اولین آن صبوری و سماجت است. این روزها افراد کم طاقت شدند و زود تسلیم می شوند. مولفه بعدی سلامت و درستی اخلاق است.

امین شریعتی ادامه داد: در مسیر پیشرفت نباید به سمت کارهای غیراخلاقی و کثیف برویم. سومین مولفه که برای من بسیار مهم است توکل و توسل به خداوند است؛ به این معنا که با تمام وجود باور کنیم رازق همه ما خداوند قادر است.

وی با بیان اینکه ورود غول های سرمایه گذاری در حوزه کاری استارتاپ ها بزرگترین تهدید است، گفت: در دیگر کشورها قوانینی برای ممانعت از چنین وقایعی تصویب شده است اما در ایران قوانین کاملی وجود ندارد یا اگر هست به درستی اجرا نمی شود.

مدیرعامل یک شرکت استارتاپی در مشهد با اشاره به اینکه این مسائل در ایران بسیار بیشتر است گفت: چند جوان با تلاش زیاد تکنولوژی یا ایده ای را خلق، آزمون و خطا و فرهنگ سازی می کنند.

وی ادامه داد: ناگهان یکی از غول های سرمایه گذاری روی پروژه مشابه همان پروژه سرمایه گذاری می کند و با سرمایه کلان خود از گروه استارتاپی جلو می زند. در نتیجه استارتاپ ها نابود می شوند.

امین شریعتی گفت: حالا جوانی که با سختی توانسته مجوز بگیرد، سرمایه گذار جذب کند و با مسائل زیادی درگیر شده است زیر پای غول های سرمایه گذاری نابود می شود.

وی مطرح کرد: سرمایه گذاری در استارتاپ ها به چند صورت است. صورت اول می تواند سرمایه گذاری منطقی و سالم باشد که در پی منافع منطقی خود است. گاهی با سرمایه گذاری هایی روبرو می شویم که هیچ توجیه علمی ندارد. بسکمک از چنین سرمایه گذاری ها در پی پولشویی هستند.

امین شریعتی گفت: نوع دیگر سرمایه گذاری با هدف جمع آوری داده و اطلاعات برای موارد مختلف است؛ برای مثال در زمینه گردشگری در پی پیدا کردن سلیقه مردم یک کشور یا شهر هستند.

منبع: همگردی

به "غولهای سرمایه گذاری تهدیدی برای استارتاپ های گردشگری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غولهای سرمایه گذاری تهدیدی برای استارتاپ های گردشگری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید