دانشگاه های علوم پزشکی، موظف به خدمت رسانی به مراکز سالمندان هستند

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: تمام دانشگاه های علوم پزشکی، موظف به ارائه خدمات به مراکز نگهداری سالمندان هستند.

دانشگاه های علوم پزشکی، موظف به خدمت رسانی به مراکز سالمندان هستند

محسن شتی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی مراقبت از افراد سالخورده و سالمندان در زمان شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا در شهر ووهان چین، وزارت بهداشت اقدام به آموزش کارشناسان سلامت برای پیشگیری و مراقبت از سالمندان و افراد سالخورده سراسر کشور نموده و در این خصوص دستورالعمل های لازم به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت پروتکل و دستورالعمل پیشگیری از بروز بیماری کرونا در بین سالمندان را تدوین و به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ نموده است که بر اساس آن، نحوه مراودات افراد و کارکنان مراکز نگهداری سالمندان با افراد سالخورده و پیر ذکر شده است.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت اضافه نمود: نگهداری سالمندان در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی بر اساس دستورالعمل های بهداشتی انجام می گردد و وزارت بهداشت اقدام به آموزش کارشناسان سلامت در مراکز نگهداری سالمندان نموده است که نحوه مراقبت و پیشگیری از بیماری کرونا به صورت دوره ای به سالمندان ساکن در مراکز شبانه روزی آموزش داده گردد.

او اعلام کرد: در شرایط شیوع بیماری کرونا، میزان دیدار با افراد سالمند باید کاهش پیدا کند و اطرافیان نیز باید مراقبت بیشتری از آنها به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی شان به عمل آورند.

تا زمان ریشه کن شدن کامل ویروس کرونا هیچکس در امان نیست

شتی گفت: تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مراکز نگهداری سالمندان هستند.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: اعضای خانواده نیز باید مدت کمتری با افراد سالخورده و پیر ساکن در خانه تماس داشته باشند و برای پیشگیری از بروز بیماری کرونا نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را را رعایت نمایند، زیرا سالمندان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف، عوارض شدیدتری خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانشگاه های علوم پزشکی، موظف به خدمت رسانی به مراکز سالمندان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های علوم پزشکی، موظف به خدمت رسانی به مراکز سالمندان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید