خودروی افسانه ای هوندا سیویک مدل 1996

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، سیویک 96 باشی آن هم از نوع هاچ بک، واقعا نوبر است! خودرویی افسانه ای که آغازگر یک راه بزرگ بود. راهی که طی آن ژاپنی ها نشان دادند در ساخت خودروهای کوچک و اسپورت شهری هیچ دست کمی از رقبای آلمانی و ایتالیایی ندارند. سیویک که مدت ها پیش یعنی سال 1972 حتی زودتر از گلف محصول فولکس واگن متولد شده، تا 20 سال بعد نشانی از یک خودرو جهانی نداشت.

خودروی افسانه ای هوندا سیویک مدل 1996

نسل پنجم سیویک اما از سال 1990 تا 1994 راستا صنعت خودرو را در این رده خاص تغییر داد و بازیگر تازه ای را به جمع اروپایی ها اضافه نمود. تا پیش از این اتفاق، این تنها پژو، فولکس، رنو، اوپل و چند نشان کوچک دیگر بودند که در زمینه ساخت خودروهای هاچ بک/سدان سایز c محصولاتی قابل اعتنا را فراوری می کردند. هوندا اما با سیویک نشان داد به خوبی از خواست مشتریان اطلاع دارد. عرضه نسل پنجم همانا و فروش فوق العاده در سرتاسر دنیا همانا. کار به نسل ششم که کشید، این شرایط تثبیت شد. سیویک در این نسل پخته تر شد و با اندکی اصلاح ظاهری و فنی، راه نسل پنجم در نسل ششم هم تداوم یافت. چنان که در تصویر واضح است، نسل ششم خطوط نرم، اصولی و پیوسته ای دارد که با گذشت زمان جاذبه را در خود حبس نموده اند. ترکیب چراغ های ساده جلو و عقب با یک اتاق مورب / گرد از سیویک نسل ششم یک هاچ بک جالب ساخته که پیر نمی گردد.

فضای کابین هم با همین سبک و سیاق طراحی شده و با وجود گذشت بیش از 23 سال، هنوز هم طرحی قابل قبول دارد. در بخش فنی، این خودرو به عنوان یک هاچ بک 4.17 متری، وزنی معادل 1008 کیلوگرم دارد که با توجه به توان فراوری شده توسط موتور خودرو عددی قابل قبول است. سیویک در نسل ششم به دامنه ای وسیع از پیشرانه های چهار سیلندر 1.3 تا 1.6 لیتری مجهز بود که این نسخه در ایران به عنوان مدل 1996 از پیشرانه 1600سی سی 115 اسبی برخوردار بوده و سواری نسبتا مهیجی دارد.

این نسل از سیویک که علاوه بر شیشه ها و آینه های برقی به سانروف، رینگ و لاستیک اسپورت، چراغ های تنظیم شونده و ایربگ جلو مجهز است، هم اینک بسته به سطح سلامت بدنه، اتاق و موتور بین 35 تا 75 میلیون تومان قیمت دارد. البته در بازار انبوهی از نسخه های 1992 تا 1994 سیویک وجود دارد که با توجه به تغییر موتور، بهای بیشتر، شتاب و سرعت بهتر و البته اصالت کمتری دارند.این نسخه اما فعلا از گزند تیونر های آماتور وطنی در امان مانده است. هاچ بک جذاب و دو در ژاپنی با این اصالت مثل خرما شیرین و پرانرژی است و در کورس ها کاملا با رقبای جدیدتر و به روزتر رقابت می نماید.

منبع: دیوار

به "خودروی افسانه ای هوندا سیویک مدل 1996" امتیاز دهید

15 کاربر به "خودروی افسانه ای هوندا سیویک مدل 1996" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی افسانه ای هوندا سیویک مدل 1996"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید