خداحافظی با دور دوفرمان در خودروهای نو

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، کار نیوز نوشت:شرکت فراوری قطعات خودروی آمریکایی/آلمانی موسوم به ZF یک طرح مفهومی مبتکرانه برای محور جلوی سیستم تعلیق عرضه نموده است که به چرخ های جلو اجازه می دهد تا 80 درجه بچرخند و چرخش های فوق العاده پایدار و چابکی برای پارک موازی یا به اصطلاح پارک دوبل و دور زدن ارائه می دهد.

خداحافظی با دور دوفرمان در خودروهای نو

این مفهوم که ایزی ترن(ZF) به معنای گردش آسان نام دارد، کمی عجیب به نظر می رسد، زیرا غیر عادی است و به نظر می رسد که چرخ های جلو در حال جدا شدن از محور جلو هستند. در واقع، این سیستمی است که باید به دقت طراحی گردد، زیرا برای به دست آوردن چنین زاویه ای به فضای غیرعادی و زیادی در کاسه چرخ ها احتیاج دارید.

این سیستم فقط برای وسایل نقلیه محور جلو که نیروی رانش به چرخ های جلوی آن وارد می گردد، مناسب است، زیرا اعمال نیرو از چرخ های عقب همراه با وجود چرخ های جلویی که 80 درجه می چرخند، عواقب آشکاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

  • قیمت خودرو امروز 15 مرداد 1401/ افزایش قیمت خودرو در راه است؟

  • پژو 10 میلیون تومان گران شد/ آخرین قیمت تیبا، ساینا، پراید و دنا

220 46

منبع: خبرآنلاین

به "خداحافظی با دور دوفرمان در خودروهای نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با دور دوفرمان در خودروهای نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید