خبرنگاران آمار مبتلایان به کرونا در سبزوار رو به افزایش است

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، سبزوار- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با عادی انگاری شهروندان، آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش است و زنگ خطر چهارمین اوجگیری کرونا در این شهرستان شنیده می گردد.

خبرنگاران آمار مبتلایان به کرونا در سبزوار رو به افزایش است

فاطمه نوده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آقای عابدی اضافه نمود: طی سه هفته گذشته آمار مبتلایان و بستری شدگان ناشی از کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نسبت به اوایل دی ماه افزایش یافته است.

وی افزود: پس از کاهش محدودیت های آذرماه، حساسیت شهروندان در رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات غیر ضروری کمتر شده که این موارد شرایط را شنماینده و ناپایدار نموده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در صورت تداوم عادی انگاری شهروندان خطر شیوع موج چهارم کرونا در اواخر بهمن و اوایل اسفند دور از انتظار نخواهد بود.

نوده اضافه نمود: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا برپایی تجمع در سبزوار ممنوع است و چنانچه دستورالعمل جدیدی در این باره اعلام گردد به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد و با توجه به قرار دریافت در فصل سرما به شهروندان توصیه می گردد از حضور غیر ضروری در مکان های شلوغ و پرتردد خودداری نمایند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید 19 در نظر گرفته شده است.

37 مرکز بهداشتی درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای،خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می نمایند.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز یک میلیون و 392 هزار و 314 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 91 تن از بیماران مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 57 هزار و 651 تن رسیده است.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمار مبتلایان به کرونا در سبزوار رو به افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار مبتلایان به کرونا در سبزوار رو به افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید