خانه زیرزمینی برای نگهداری از 11 میلیون عکس پرارزش در 67 متری زیرزمین پنسیلوانیا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، عکس های به اصطلاح Priceless عکس هایی هستند که لحظه یا خاطره مهمی را ثبت می نمایند که به وسیله شخص یا افراد حاضر در عکس گرامی داشته می گردد. این عکس ها ممکن است مربوط به یک موقعیت خاص مانند عروسی، فارغ التحصیلی یا تولد یک کودک باشند، یا ممکن است به سادگی یک لحظه خاص از زمان مانند یک جمع خانوادگی یا سفر به یک مکان مورد علاقه را ثبت نمایند.

خانه زیرزمینی برای نگهداری از 11 میلیون عکس پرارزش در 67 متری زیرزمین پنسیلوانیا

ارزش یک عکس Priceless به ارزش پولی آن نیست، بلکه به خاطرات و احساساتی است که برمی انگیزد، بستگی دارد. این عکس ها اغلب دارای ارزش احساسی قابل توجهی هستند و ممکن است به عنوان راهی برای زنده نگه داشتن تاریخچه خانوادگی به وسیله نسل ها منتقل شوند.

شاید فکر کنبد که در عصر دیجیتال امروزی، گرفتن عکس های پرارزش و نگهداری از آنها آسان تر از همواره باشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید از آن ها نسخه پشتیبان تهیه کنید و از گم شدن یا پاک شدن آن ها محافظت کنید. خواه به وسیله چاپ نسخه های فیزیکی یا ذخیره آنها در فضای ابری باشد، حفظ این خاطرات بسیار مهم است.

اما جالب است بدانید که در حدود 82 کیلومتری شمال پیتسبورگ، پنسیلوانیا، و 67 متری زیر زمین، تقریباً 11 میلیون تصویر وجود دارد که به وسیله محافظان مسلح محافظت می گردد. این مخزن باورنکردنی معروف به آرشیو معروف بتمن Bettmann است که سوابق عکاسی بسیاری از مهمترین لحظات تاریخ از زمان اختراع اولین دوربین در اوایل قرن نوزدهم را در خود جای داده است.

آرشیو بتمن، که اکنون تحت مالکیت و اداره گتی ایماژز است، در سال 1936 به وسیله مهاجر آلمانی، اُتو بتمن، که متصدی کتاب های کمیاب در برلین تحت اشغال نازی ها بود، در شهر نیویورک راه اندازی شد. همان زمانی که آدولف هیتلر آغاز به اجبار یهودیان از خدمات دولتی کرد، بتمن از سمت خود در کتابخانه هنری دولتی پروس برکنار شد.

پس از ورود به ایالات متحده، بتمن به کار کتابداری خود ادامه داد و به سرعت مجموعه تصاویر خود را با تبلیغات در مجلات توسعه داد. وقتی بتمن به آمریکا آمد، بتمن قبلاً حدود 15000 تصویر داشت که در چند مرجله از خارج از کشور آورده بود.

در سال 1960، بتمن آرشیو خود را از خیابان 57 شرقی 215 در شهر نیویورک به ساختمان تیشمن در 660 Fifth Avenue منتقل کرد.

بتمن در طول مدت طولانی مسئولیت خود بر بایگانی، یک مدل تجاری چشمگیر ایجاد کرد که هنوز پابرجاست. او مجوز تصاویری را که جمع آوری نموده بود را به مشتریان تحریریه و تبلیغاتی، می داد. از جمله عکس های معروفی مانند ناهار بر فراز آسمان خراش چارلز کلاید ابت، فرود آپولو 11 بر ماه، دیدار مالکوم ایکس با مارتین لوتر کینگ جونیور، انفجار هیندنبرگ، و ژست گرفتن ملکه الیزابت دوم اعطا کرد.

سپس سازمان کراوس تامسون آرشیو را در سال 1995 به کوربیس فروخت. کوربیس در سال 2001 تا 2002 آرشیو را از منهتن به مرکز ذخیره سازی زیرزمینی ملی Iron Mountain منتقل کرد تا انبوهی از عکس ها و نگاتیوهای فیلم را حفظ کند.

Getty Images این مجموعه را در سال 2016 قبل از تصاحب Corbis به وسیله Visual China Group گرفت.

دو آرشیودار این مجموعه، در خصوص زندگی روزمره آنها که در یکی از امن ترین و حیاتی ترین آرشیوهای عکس دنیا است، چیزهای مهمی می گویند. هر روز، استاوفر و کوبیاک در کنار مجموعه ای از تصاویر ارزشمند کار می نمایند. آنها کمدهای بایگانی قدیمی، واحدهای قفسه بندی صنعتی و تعداد زیادی جعبه مقوایی،کار می نمایند.

بتمن در یک مرکز امنیتی بالا واقع شده است. Iron Mountain معدن سنگ آهک متروکی را از US Steel خریداری کرد و برای بسیاری دیگر از مشاغل خصوصی و سازمان های دولتی انبارهایی ایجاد کرد.

اقدامات ایمنی آنها حفاظت از تمام دارایی های مشتریان خود را تضمین می نماید. کوبیاک شرح می دهد که هر روز وقتی وارد معدن می شویم، اتومبیل ها، وسایل و افراد ما جستجو می شوند.

این آرشیو در 220 فوتی زیر زمین واقع شده است و دورترین تجارت در این مرکز است. این معدن از خیابان هایی تشکیل شده است که دارای درهای بدون علامت هستند و تمام گنجینه ها را در داخل آن پنهان می نمایند. مجموعه Bettmann در یک محافظه عایق هوا با دمای 38 تا 42 درجه فارنهایت و 40 درصد رطوبت نگهداری می گردد.

حتی با وجود حفاظتی که به وسیله تأسیسات ذخیره سازی زیرزمینی ملی Iron Mountain، یک معدن سنگ آهک سابق، ارائه می گردد، این آرشیو برای همواره دوام نخواهد داشت. دمای اتاق ذخیره سازی به تدریج به 4- درجه فارنهایت (20- درجه سانتیگراد) کاهش می یابد، که هنری ویلهلم، محافظ فیلم، به این نتیجه رسید که دمای ایده آل برای آرشیو است. در این دمای انجماد، عکس ها 500 برابر کندتر از شهر نیویورک تخریب می شوند.

منبع: یک پزشک

به "خانه زیرزمینی برای نگهداری از 11 میلیون عکس پرارزش در 67 متری زیرزمین پنسیلوانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه زیرزمینی برای نگهداری از 11 میلیون عکس پرارزش در 67 متری زیرزمین پنسیلوانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید