آیفون 14 پرو و پرو مکس ممکن است با نمایشگر حفره دار عرضه شوند

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، طی چند سال گذشته و بعد از معرفی آیفون X، نسل های مختلف آیفون از نظر طراحی با تغییر گسترده ای روبرو نشده اند و مثلا بریدگی نمایشگر در این گوشی ها همچنان دیده می شود. در حال حاضر بریدگی نمایشگر عریض به ویژگی شاخص آیفون ها تبدیل شده که در این بریدگی سنسورهای مربوط به فیس آی دی تعبیه شده است.

آیفون 14 پرو و پرو مکس ممکن است با نمایشگر حفره دار عرضه شوند

مهم ترین تغییر این بریدگی در سری آیفون 13 عملی شده که عرض آن حدود یک پنجم کمتر شده ولی در عوض طول آن با افزایش نسبی روبرو شده است. اما حالا سایت کره ای The Elec که سابقه خوبی در انتشار گزارش های معتبر دارد، اعلام کرده که سامسونگ در حال خرید دستگاه هایی از شرکت های Philoptics و Wonik IPS است که از این دستگاه ها برای ایجاد حفره در نمایشگر اولد سری آیفون 14 استفاده خواهد شد.

ظاهرا تخصص سامسونگ در زمینه ساخت نمایشگرهای حفره دار مدیران اپل را بالاخره راضی کرده که برای آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس بریدگی نمایشگر را کنار بگذارند و در عوض از نمایشگر حفره دار بهره ببرند. طبق گزارش ها، آیفون 14 پرو مکس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می برد و اگر نمایشگر آن حفره دار باشد، نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی در بین تمام آیفون ها رکوردشکنی خواهد کرد.

گفته می شود سامسونگ برای نمایشگر حفره دار این دو گوشی، استفاده از فناوری HIAA را در نظر دارد که به گفته متخصصان، پیشرفته ترین فناوری برای ایجاد حفره در نمایشگر اولد محسوب می شود. باید خاطرنشان کنیم سامسونگ برای گوشی های تاشوی خود هم از این فناوری استفاده کرده که در این نمایشگرها، چنین کاری با چالش های بیشتری روبرو می شود زیرا نمایشگرهای انعطاف پذیر به جای شیشه از زیرلایه پلاستیکی استفاده می کنند.

به همین دلیل سامسونگ برای چنین کاری از بهترین ابزارهای موجود استفاده می کند. گفته می شود شرکت Philoptics طی سال آینده حدود 27 میلیون دلار تجهیزات را در اختیار کارخانه های سامسونگ در ویتنام قرار می دهد تا سامسونگ برای تولید انبوه نمایشگرهای حفره دار آیفون 14 پرو و پرو مکس با مسئله ای روبرو نشود.

روز گذشته اعلام شد که ال جی می خواهد بار دیگر شانس خود را برای تامین بخش زیادی از نمایشگرهای LTPO سری آیفون 14 امتحان کند. اما باید ببینیم که نمایشگرهای اولد ال جی در زمینه هزینه و کیفیت می توانند نظر مدیران اپل را جلب کنند یا نه. علاوه بر این، شایعاتی در مورد تلاش ال جی برای تولید نمایشگرهای حفره دار موردنظر اپل به گوش می رسد. این یعنی به غیر از سامسونگ، اپل ممکن است بخشی از نمایشگرهای حفره دار آیفون 14 پرو و پرو مکس را از طرف ال جی تامین خواهد کرد.

باید خاطرنشان کنیم سامسونگ در زمینه تولید نمایشگرهای اولد و ساخت نمایشگرهای حفره دار همچنان حرف اول را می زند. بنابراین ال جی برای رقابت با سامسونگ باید کیفیت نمایشگرهای خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

در رابطه با نمایشگر حفره دار سری آیفون 14، برخی گزارش ها از احتمال بهره گیری این مشخصه برای تمام مدل ها خبر می دهند. گفته می شود این گوشی ها احتمالا از فیس آی دی زیر نمایشگر بهره می برند ولی هنوز این مشخصه قطعی نشده است. از طرف دیگر برخی شایعات احتمالا بهره گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را مطرح کرده اند که خبرگزاری بلومبرگ این موضوع را رد کرده است. با وجود تمام این گزارش ها، یکی از افشاگران چینی به تازگی این شایعات را رد کرده و گفته که سری آیفون 14 مانند نسل های قبلی از بریدگی نمایشگر استفاده می کنند.

در رابطه با مدل ها هم به نظر می رسد خبری از آیفون 14 مینی نخواهد بود زیرا اندازه استقبال از مدل های مینی پایین تر از انتظارات اپل بوده است. در کل باید انتظار معرفی آیفون 14 با نمایشگر 6.1 اینجی، آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون مکس با نمایشگر 6.7 اینچی و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی را داشته باشیم.

تمام مدل های آیفون 14 ظاهرا از دوربین اولترا واید بهره می برند و احتمالا تعبیه دوربین پریسکوپی در مدل های پرو هم وجود دارد. طی سال های گذشته چندین گوشی با دوربین پریسکوپی راهی بازار شده اند ولی اپل هنوز چنین کاری انجام نداده است. در هر صورت حدود یک سال تا معرفی این گوشی ها فاصله داریم و تا آن زمان هزاران گزارش در مورد این گوشی ها منتشر خواهد شد که باید ببینیم در نهایت کدام یک از آن ها به واقعیت تبدیل می شوند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 14 پرو و پرو مکس ممکن است با نمایشگر حفره دار عرضه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو و پرو مکس ممکن است با نمایشگر حفره دار عرضه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید