آزمون استخدام بخش خصوصی یک ضرورت برای آینده کسب و کارهاست

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، عضو هیئت رییسه و رییس فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی: راه غلبه بر بحران مالی، اهمیت دادن به کسب و کارهای دانش بنیان است

آزمون استخدام بخش خصوصی یک ضرورت برای آینده کسب و کارهاست

محسن دهنوی، رئیس فراکسیون دانش بنیان در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای جمعیت 8 میلیون نفری فارغ التحصیل چیست؟ گفت: کشور در زمینه اشتغال جوانان طی این سال ها سرمایه گذاری زیادی نموده است و به لحاظ نیروی جوان فارغ التحصیل که یک پارامتر خیلی مهم در پیشرفت و توسعه محسوب می گردد رتبه خوبی داریم، اما مسئله اصلی اینجاست که چطور بتوانیم این ظرفیت نیروی انسانی را به یک موتور متحرک در فراوری تبدیل کنیم؟ طبیعتا امروزه نمی توان با نگاه سنتی برای این عزیزان ایجاد اشتغال کرد.

اگر ما بخواهیم با نگاه اشتغال سنتی در صنایع سنگین شغل ایجاد کنیم، برای هر نفر باید حدود 1 میلیارد تومان هزینه کنیم تا بتوانیم ایجاد اشتغال کنیم. حالا شما همین مبلغ را در یک میلیون نفر ضرب کنید.

طبیعی است که نه منابع مالی کشور این اجازه را می دهد و نه زمان کافی برای این کار وجود دارد. این در حالی است که ما معتقدیم با استفاده از دانش روز، با استفاده از کسب و کارهای دانش بنیان و با استفاده از پلتفرم ها با سرمایه گذاری بسیار کمتری می توانیم اشتغال بالاتری فراوری کنیم.

دهنوی همچنین با ذکر این مطلب که کشور ما زیرساخت کم ندارد یادآور شد: مسئله ای این است که زیرساخت ها بلااستفاده یا نیمه تعطیل است. ما باید بتوانیم با استفاده از کار نرم افزاری و با بهره گیری از نیروی فارغ التحصیل متخصص که به دنبال کار هستند، ظرفیت زیرساختی که امروزه تعطیل یا نیمه تعطیل است را فعال کنیم.

بخش مهمی از این فرایند این است که موانع را از سر راه برداریم. به عبارت دیگر، امروز لازم نیست که دولت و حاکمیت کار خاصی بکند، خیلی وقتها ضروری است که کاری نکنیم و موانع را برداریم. در نظر بگیرید برای اشتغال یک تیم جوان و فارغ التحصیل 27 تا 45 مورد مجوز تعریف شده است.اگر کسی بخواهد کار فراوریی کند 25 تا 30 مجوز باید بگیرد.

بنابراین یکی از کلیدهای اشتغال، رفع موانع است. مورد دیگر رفع انحصار می باشد. امروزه خیلی از مجوزهای اشتغال در انحصار عده ای خاص است. اگر این موانع رفع و قوانین زائد حذف گردد، فضای خوبی برای اشتغال باز می گردد.

محسن دهنوی با اشاره به سال جهش فراوری گفت: در شرایط خاص کرونا که باعث بروز مسائل مالی شده، راه غلبه بر بحران مالی، اهمیت دادن به بخشی از کسب و کارهاست که با سرمایه گذاری کم می توانید ارزش افزوده زیادی در آنها ایجاد کنید که همان کسب و کارهای دانش بنیان است.

عضو هیات رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون دانش بنیان در پایان با تاکید مجدد بر سرآمدن دوره روش های سنتی جذب منابع انسانی گفت: امروزه سازمان ها و کسب و کارها باید بتوانند نیروی انسانی مورد احتیاج خود را از میان جمعیت چند میلیون نفری انتخاب نمایند. در این مواقع رویدادهایی مثل آزمون استخدام بخش خصوصی مانند یک حلقه وصل عمل می نمایند. از طرفی در کنار دانشگاهیان و نیروی انسانی متخصص قرار می گیرند و آنها را با آزمون ها و روش های مختلف، شایسته گزینی، سورت و دسته بندی می نمایند، سپس با توجه به احتیاج هر سازمان یا شرکتی به آنها نیروی انسانی معرفی می نمایند.

دهنوی در پایان یادآور شد: من رویدادهایی مثل آزمون استخدام بخش خصوصی را یک ضرورت برای آینده کسب و کارها می بینم.

منبع: جام جم آنلاین

به "آزمون استخدام بخش خصوصی یک ضرورت برای آینده کسب و کارهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون استخدام بخش خصوصی یک ضرورت برای آینده کسب و کارهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید