ATM 2018: پیشرفت عربستان سعودی در گردشگری

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، عربستان صعودی در قانون ویزاهای عربستان سعودی و قوانین مربوط به ویزای زنان اصلاحاتی انجام داد.

ATM 2018: پیشرفت عربستان سعودی در گردشگری

بر اساس یک گزارش تازه در عربستان سعودی، علاوه بر سرمایه گذاری گسترده در زمینه صنعت جهانگردی، عربستان سعودی در صنعت مهمان نوازی رشد 13.5 درصدی را در سال گذشته به دست آورده است. این مقدار بالاتر از رشد بازار دیگر کشورها مانند امارات متحده عربی (10.1 درصد) و عمان (11.8 درصد) است. این ارقام از تحقیقات تازه ای در راستای برگزاری بازار جهانگردی عربی ها در سال 2018 (Arabian Travel Market 2018) به دست آمده است.

سایمون پرس، مدیر ارشد نمایشگاه جهانگردی در عربستان، در خصوص یافته های این گزارش گفت:

در پی اصلاحات اخیر و آرام کردن مقررات ویزا، عربستان سعودی به این عوامل نیاز دارد تا روی یک بخش تفریح و پرطرفدار که به وسیله نسل تازهی از هتل ها پشتیبانی می گردد، سرمایه گذاری کند.

انتظار می رود که عربستان سعودی در بخش هتل و اقامتگاه های خود پیشرفت کند، این در حالی است که تعداد مسافران هوایی این کشور در حال افزایش است. شاهزاده محمد بن سلمان قرار است اصلاحات مالی و اجتماعی زیادی ازجمله سرمایه گذاری مستقیم در صنعت جهانگردی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

این تحقیق نشان داد جهانگردی مذهبی هنوز هم در عربستان خواستار دارد. در سال 2017،30000 اتاق افتتاح شد علاوه بر آن 40020 اتاق در 89 پروژه در حال ساخت است. این عدد در امارات متحده عربی 35050 اتاق است.

در سال گذشته عربستان سعودی برای صنعت جهانگردی خود اهدافی را معین کرد و قرار است تا سال 2030 به رکورد 30 میلیون جهانگرد در سال دست پیدا نمایند.

در نتیجه، در سال 2018 اولین ویزای جهانگردی برای مسافران بین المللی را مشاهده خواهید کرد و برای اولین بار زنان 25 ساله و بالاتر می توانند یک ویزای جهانگردی 30 روزه بدون همراه مرد بگیرند.

در ماهه ای اخیر پادشاه از پروژه های تفریحی زیادی خبر داده است، از جمله: پارک تفریحی شش پرچم در ریاض تا سال 2021 و یک مجتمع دریای سرخ در 100 مایلی ساحل شنی.

هتل های تازه و اقامتگاه های مختلف در حال ساخت هستند و سیستم حمل و نقل نیز در حال توسعه است. این پروژه 35000 شغل ایجاد می نمایند و 15 میلیارد ریال عربی به اقتصاد می افزاید.

در سال 2017، 1671 جهانگرد از بازار جهانگردی عربی بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است. تعداد بازدیدنمایندگان در سال 2016، 1471 نفر بوده است. تعداد مسافران هوایی هم در هر دو فرودگاه پادشاه خالد ریاض و پادشاه عبدالعزیز افزایش یافته است.

این افزایش رشد جهانگردان فرصت های شغلی بیشتر، فرصت های سرمایه گذاری و تنوع مالی بیشتری ایجاد می نمایند.

از لحاظ جهانگردی این تغییرات اساسی کم سابقه و غیرقابل انتظار بود. بازار جهانگردی عربی از 22 تا 25 آوریل در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می گردد.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com

به "ATM 2018: پیشرفت عربستان سعودی در گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ATM 2018: پیشرفت عربستان سعودی در گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید