کم دردسر و کم استهلاک مثل هیوندای i20 و کیا پیکانتو

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، اگر به دنبال خرید خودرویی کم دردسر، کم استهلاک و باکیفیت در بازه قیمتی زیر 500 میلیون تومان هستید می توانید روی هیوندای i20 و کیا پیکانتو حساب باز کنید. هیوندای i20 که هاچ بکی سایز متوسط محسوب می گردد، نخستین بار در سال 2008 میلادی عرضه شد و به لحاظ ابعاد بین دو خودروی هیوندای i10 و هیوندای i30 قرار می گیرد.

کم دردسر و کم استهلاک مثل هیوندای i20 و کیا پیکانتو

به گزارش روزنامه هفت صبح، این خودرو با مدل 2011 وارد بازار ایران شد. با موفقیت i20، نسخه فیس لیفت آن نیز از مدل 2013 وارد ایران شد که به لحاظ طراحی بهبود چشم گیری پیدا نموده بود. پیکانتوی نسل دوم نیز از سال 2012 به ایران راه یافت که در سال 2015 و 2016 دو فیس لیفت را تجربه کرد.

طراحی

در نمای روبه روی هیوندای i20 شاهد چراغ های به اصطلاح عقابی شکل هستیم که با وجود نبود جلوپنجره ای عظیم در میان آن ها باز هم به خوبی توانسته اند چهره ای هجومی به این خودرو ببخشند. جالب آنکه جلوپنجره عظیم نقطه مشترکی میان اغلب محصولات هیوندای محسوب می گردد، اما این موضوع در هیوندای i20 به چشم نمی خورد و در عوض سپر این خودرو وظیفه تامین هوای مورد احتیاج پیشرانه و ایجاد تعادل در نمای روبه رو را برعهده دارد.

نمای جانبی هیوندای i20 نیز با وجود سادگی از جلوه مناسبی برخوردار است و به لطف دستگیره های براق کرومی، آینه بغل های راهنمادار و نوار های سیاه رنگ پایین در ها از حالت یکنواختی خارج شده است. چراغ های عقب کشیده آن هم نمای اسپورت به خودرو داده اند. در قسمت جلو، طراحان کیا از اصول طراحی نوین خود موسوم به بینی ببر استفاده نموده اند تا ظاهر کیا پیکانتو همچون دیگر محصولات این شرکت جذاب و خشن باشد.

نمای جانبی نیز با استفاده از خطوط شکسته و حجم های فانتزی به تقویت حس اسپورت خودرو یاری نموده است. در نمای عقب، اما کیا از اصولی کاملا متفاوت استفاده نموده و به جای چراغ های افقی، از لامپ های عمودی بهره گرفته است که برای یک هاچ بک کوچک قابل قبول به نظر می رسند.

آپشن ها

کابین i20 نسبت به پیکانتو از طراحی زیباتری بهره می برد و با استفاده از داشبورد حجیم و کنسول دورنگ دلبری می نماید. اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، دکمه های کنترل روی فرمان، سیستم صوتی با شش اسپیکر، دوربین عقب، نمایشگر دنده عقب روی آینه، USB، استارت و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک، کول باکس، گرمکن جایگاه جلو، روکش جایگاه چرمی، آینه های جانبی با تنظیمات برقی و گرمکن و سانروف آپشن های i20 هستند.

در پیکانتو نیز می توانید جایگاه عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس (جایگاه کودک)، جایگاه های عقب تاشو، آینه های جانبی راهنمادار، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آینه میانی الکتروکرومیک، ترمز ضد قفل ABS و EBD و VSM و ESC و سانروف را پیدا کنید. آپشن های i20 نسبت به پیکانتو بیشتر است و این خودرو عملکرد بهتری در تست های ایمنی داشته است.

پیشرانه فنی

هیوندای از موتور 1.4 لیتری استفاده می نماید که می تواند 98 اسب بخار نیرو و 134 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. موتو ر کیا با حجم 1.2 لیتر قادر به فراوری 85 اسب بخار نیرو و 121 نیوتن مترگشتاور است. مصرف سوخت ترکیبی i20، 5.9 لیتر و پیکانتو 5.5 لیتر است.

برنده

i20 هم روی کاغذ و هم در زمینه عملکرد فنی و طراحی بر پیکانتو رجحان دارد. البته پیکانتو هم علاقه مندان خاص خود را دارد که i20 را هاچ بکی جمع و جور به حساب نمی آورند. قیمت مدل 2015 این دو خودرو در بازار بین 450 تا 470 میلیون تومان است.

منبع: فرارو

به "کم دردسر و کم استهلاک مثل هیوندای i20 و کیا پیکانتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم دردسر و کم استهلاک مثل هیوندای i20 و کیا پیکانتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید