ورود 7نفر دیگر به تست واکسن ایرانی کرونا ، حال 7 نفر اول خوب است

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، دبیر کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت از صدور مجوز تزریق واکسن کرونای ایرانی برای هفت نفر دیگر از فردا اطلاع داد.

ورود 7نفر دیگر به تست واکسن ایرانی کرونا ، حال 7 نفر اول خوب است

دکتر احسان شمسی کوشکی در گفت و گو با وبلاگ آقای عابدی، گفت: با شروع فاز اول مطالعه بالینی واکسن کرونای ایرانی در مرحله اول این واکسن به سه نفر از داوطلبان تزریق شد و بعد از آنالیز شرایط آنها و ارائه نتایج و مستندات، در کمیته پایش ایمنی داده ها، در مرحله دوم چهار نفر دیگر وارد مطالعه انسانی شدند.

وی با بیان اینکه عوارض جدی در داوطلبانی که واکسن کرونای ایرانی را دریافت کردند، دیده نشده است و حال عمومی آنها خوب است، اضافه کرد: با توجه به آنالیز های صورت گرفته در کمیته پایش داده ها، مجوز ورود هفت نفر دیگر به فاز اول مطالعه بالینی و تزریق واکسن کرونا صادر شد. بر این اساس قرار است طی یکشنبه و دوشنبه (21 و 22 دی ماه) واکسن به هفت نفر دیگر از داوطلبان تزریق گردد.

به گفته وی، داوطلبان دریافت واکسن کرونای ایرانی را در فاز اول مطالعه بالینی، به تدریج وارد مطالعه می شوند؛ چراکه در فاز یک کارآزمایی های بالینی، نکته مهم اطمینان از ایمنی فرآورده است. البته درباره اثربخشی فرآورده هم آنالیز هایی انجام می گردد، اما هدف اصلی در وهله اول ایمنی فرآورده است. بر همین اساس از آنجایی که اولین بار است که تست واکسن کرونا در کشور شروع شده، باید با احتیاط بالایی آزمایش هایش را پیش بریم. به طوری که اولا آزمایش با تزریق دوز کمتر واکسن در اولین داوطلبان شروع می گردد و به تدریج اگر دوز بالاتری وجود داشته باشد، آن را روی داوطلبان بعدی آزمایش می نمایند و افراد هم به صورت تک تک و یا در قالب گروه های کوچک وارد مطالعه می شوند تا اگر ریسکی هم وجود دارد، افراد کمتری دچار این ریسک شوند.

شمسی کوشکی همچنین گفت: در فاز اول مطالعه بالینی واکسن کرونا در کشور، 56 نفر شرکت خواهند کرد که به تدریج وارد مطالعه می شوند. این فاز بین یک ماه و نیم تا دو ماه طول می کشد. بعد از این مدت اگر کار صورت گرفته و نتایج به دست آمده در فاز اول مطالعه بالینی درست باشد، وارد فاز دوم مطالعه بالینی می شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورود 7نفر دیگر به تست واکسن ایرانی کرونا ، حال 7 نفر اول خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 7نفر دیگر به تست واکسن ایرانی کرونا ، حال 7 نفر اول خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید