واکنش اسپر به رویارویی شناورهای ایران با کشتی های آمریکایی

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، فارس نوشت:وزیر دفاع آمریکا به رویایی شناورهای نظامی ایران با کشتی های جنگی آمریکا در آب های خلیج فارس واکنش نشان داد.

واکنش اسپر به رویارویی شناورهای ایران با کشتی های آمریکایی

سازمان تروریستی سنتکام بامداد پنجشنبه به وقت تهران در بیانیه ای مدعی شد که یازده شناور نظامی ایرانی با نزدیک شدن به6 کشتی جنگی آمریکایی برای آنها مزاحمت ایجاد نموده اند.

خبرنگار دفاعی فاکس نیوز در توئیترش مارک اسپر درباره رویارویی شناورهای ایران با کشتی های جنگی آمریکا، شلیک موشک توسط کره شمالی و نزدیک شدن هواپیمای روسی به یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را رویدادی معمول توصیف نموده است. اسپر با لحنی کنایه آمیز درباره این رویدادها گفت: هفته ای معمولی برای وزارت دفاع بود.

آمریکایی ها در بیانیه بامداد پنجشنبه ادعا نموده بودند کشتی هایشان در حال عملیات مشترک با بالگردهای آپاچی آمریکایی در آب های بین المللی خلیج فارس بوده اند. همچنین ادعا شده که شناورهای ایرانی از نزدیکی دماغه و انتهای کشتی های آمریکایی عبور نموده اند.

نظامیان تروریست آمریکایی درحالی شناورهای ایرانی را به تحرکات خطرناک متهم می نمایند که بارها در ماه های گذشته دست به اقداماتی زده اند که در تعارض با قوانین بین المللی بوده است. روز پنجشنبه 30 خرداد 1398، یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به تروریست های نیروی دریایی منطقه سنتکام ارتش آمریکا در پی تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در مقابل کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه نهاده شد و سرنگون شد.

چندی قبل نیز یک فروند جنگنده اف - 18 نیروی دریایی تروریستی آمریکا در حال نزدیک شدن به حریم هوایی ایران بود که با اخطار پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به تغییر جهت شد.

مارک اسپر در بخش دیگری از این کنفرانس خبری پاره ای شایعات درباره اینکه ویروس کرونای جدید در آزمایشگاه فراوری شده است را رد کرد.

او در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ویروس کرونای جدید به صورت طبیعی (بدون دخالت بشر) ایجاد شده و یا حاصل ساخت در شرایط آزمایشگاهی است گفت: نتایج موجود فاقد قاطعیت هستند.

اسپر در ادامه اظهار داشت: نظر بیشتر کارشناسان در حال حاضر این است که این ویروس طبیعی ایجاد شده و ارگانیک بوده است.

چند روز پیش هم مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شواهدی درباره ساخت کرونا در یکی از آزمایشگاه های چین وجود دارد گفت: شایعات و برآورد های زیادی در طیف گسترده ای از رسانه ها، وبلاگ ها و غیره وجود دارد.

این فرمانده ارشد آمریکایی اضافه نمود: احتمالاً برایتان تعجبی نخواهدداشت که ما حساسیت ویژه ای به این مسئله پیدا نموده ایم و کوشش نموده ایم به وسیله گردآوری اطلاعات زیاد آن را به دقت مورد آنالیز قرار دهیم.

وی اضافه نمود: و فقط این را می گویم که در مقطع فعلی این شواهد، قطعی نیستند اگرچه به نظر می رسد وزن عمده شواهد به سمت طبیعی بودن آن است. اما ما هنوز نمی دانیم.

از زمان ابتلای نخستین نفر به ویروس کرونای جدید در شهر ووهان چین، شایعات و برآورد های زیادی درباره منشأ آن مطرح شده است.

چند روز پیش رسانه های انگلیس گزارش دادند دولت انگلیس این احتمال که این ویروس از یکی از آزمایشگاه های چین شروع شده بود را مورد آنالیز قرار داده است.

بعضی از مقام های دیگر چین از طرف دیگر گفته اند ممکن است ارتش آمریکا کرونای جدید را به چین منتقل نموده باشد.

23310311

منبع: خبرآنلاین

به "واکنش اسپر به رویارویی شناورهای ایران با کشتی های آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اسپر به رویارویی شناورهای ایران با کشتی های آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید