نشانه های گوارشی کرونا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، رئیس انجمن متخصصان داخلی با اشاره به تنوع علائم در مبتلایان به کرونا، گفت: اکنون بیماران مبتلا به کرونا با علائم گوناگونی مانند سکته مغزی، سکته قلبی، خونریزی دستگاه گوارش، اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه می نمایند.

نشانه های گوارشی کرونا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی به نقل از فارس، ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی در پاسخ به این پرسش که کرونا با چه علائمی مربوط به سیستم گوارش بروز می نماید؟، گفت:کرونا در روزهای اول که وارد شد، بیشتر علائم تنفسی داشت؛ یعنی فرد با تنگی نفس، سرفه، تب، بی حالی و ضعف عمومی همراه بود اما اکنون بیماران با علائم گوناگون مراجعه می نمایند؛ برای نمونه بیماری با علائم سکته مغزی، بیماری دیگر با علائم سکته قلبی یا فردی با خونریزی دستگاه گوارش و یکی هم با اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه می نماید.

رئیس انجمن متخصصان داخلی اضافه نمود: بنابراین هر بیماری که به پزشک مراجعه می نماید پزشک باید به فکر ابتلای فرد به کرونا باشد؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت گردد و اکنون این یکی از مشکلاتی است که داریم.

خسرونیا اضافه نمود: وقتی بیماری فرد دیر تشخیص داده می گردد، این فرد با بیماری در جامعه حضور پیدا می نماید و باعث آلودگی دیگران می گردد. وقتی فرد دچار اسهال و استفراغ می گردد، فکر نمی نماید مبتلا به کرونا شده و با همین حالت به محل کار یا جای دیگر می رود و ایجاد آلودگی می نماید؛ بنابراین باعث شیوع بیشتر بیماری می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "نشانه های گوارشی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های گوارشی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید