نانوپوشش ایرانی به یاری تمیزی چهره ساختمان های شهر آمد

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، نانوپوشش های فراوری شده محققان ایرانی می تواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان ها یاری کند.

نانوپوشش ایرانی به یاری تمیزی چهره ساختمان های شهر آمد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ آقای عابدی به نقل از ستاد توسعه نانوفناوری، نانوپوشش های فراوری شده در شرکت دانش بنیان ایرانی می تواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان یاری کند، این نانوپوشش ها باعث جلوگیری از ایجاد لک، شوره زدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورداستفاده در نمای ساختمان می گردد.

شوره، لک و آلاینده های روغنی بلای نمای ساختمان ها هستند، در نتیجه بعد از گذشت چند سال از ساخت ساختمان، نما زیبایی خود را از دست می دهد. کثیف شدن چهره ساختمان ها به ویژه در شهرهای بزرگ که با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان هستند، به زیبایی شهر لطمه می زند.

شرکت دانش بنیان ایرانی، نانوپوششی برای حفظ نمای ساختمان ارائه نموده که با استفاده از آن می توان سطوح را آب گریز و روغن گریز کرد.

نانوپوشش های فراوریی این شرکت موجب ممانعت از شوره زدگی و پوسته پوسته شدن سطح، کاهش رشد قارچ، کپک و جلبک، جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار شده و همچنین میزان ترک های ناشی از تغییر دمای هوا را کاهش می دهد.

اعظم مردی حلاج، مدیرعامل این شرکت درباره نانوپوشش ها می گوید: در حال حاضر این محصولات به دو صورت در بازار عرضه می گردد، یک بخش از محصولات ما به صورت مستقیم در اختیار مصرف نمایندگان قرار می گیرد. اما بخش عمده نانوپوشش های ما به فراورینمایندگان محصولات مانند فراورینمایندگان آجر یا بتن عرضه می گردد. در واقع این دسته از مشتریان از نانوپوشش برای آب گریز و روغن گریز کردن آجر و بتن مورد استفاده در نمای ساختمان، استفاده می نمایند.

مردی حلاج می افزاید: آجرها و بتن هایی که در نمای ساختمان استفاده می شوند باید پاکیزه باشند. اما گاهی در کارخانه وجود روغن و آلودگی موجب کثیف شدن آن ها می گردد که این موضوع برای فراورینمایندگان هم هزینه و هم اتلاف زمان و انرژی در پی دارد. از این رو استفاده از نانوپوشش ها می تواند به فراورینمایندگان اطمینان لازم برای پاکیزه ماندن مصالح ساختمانی مورداستفاده در نما را بدهد. نتایج نشان داده است که با این نانوپوشش ها میزان تمیزکاری مصالح مورداستفاده در نما تا 80 درصد کاهش می یابد. از سوی دیگر مصرف نمایندگان نهایی نیز می توانند از این نانوپوشش ها در نمای ساختمان استفاده نمایند. با این کار چهره ساختمان تمیز مانده و از خسارت های آینده روی مصالح مورد استفاده در نما، کاسته می گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره راهبرد بازاریابی این محصولات می گوید: برای توسعه بازار این محصولات باید با فراورینمایندگان مصالح به صورت حضوری وارد گفت وگو شویم، معمولا نمونه کار به آن ها داد شده و پس از ارزیابی و تست های متعدد، پس از تایید نهایی خریدار فرآیند خرید این محصولات انجام می گردد. البته گاهی این فرآیند تا دو سال زمان می برد چرا که خریدار احتیاج به زمان طولانی برای مطالعه اثربخشی این نانوپوشش ها دارد. هرچند در بخش بازاریابی تیم های تحقیق و توسعه نانوفراز سپاهان با تیم فنی مشتری وارد مذاکره می گردد که این کار به تسهیل فرآیند ارزیابی یاری شایانی می نماید.

مهندس مردی حلاج درباره مزیت های شرکت دانش بنیان می گوید: این محصول نسبت به نمونه های خارجی 40 درصد ارزان تر بوده و با توجه به این که دانش فنی در داخل کشور به دست امده امکان فراوری سفارشی براساس احتیاج متقاضی وجود دارد. همچنین پشتیبانی فنی و مشاوره از جمله مزیت هایی است که نانوفراز سپاهان می تواند در اختیار مشتریان قرار دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نانوپوشش ایرانی به یاری تمیزی چهره ساختمان های شهر آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوپوشش ایرانی به یاری تمیزی چهره ساختمان های شهر آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید