موتور سواری روی ماه؛ از رویا تا واقعیت

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، 50 سال از زمانی که ناسا ماه پیمای خود را به ماه فرستاد می گذرد. در ژوئیه سال 1971 در ماموریت آپولو 15 فرمانده دیو اسکات(Dave Scott) و همکارش جیم ایروین(Jim Irwin) سه ساعت زمان را با این وسیله روی سطح ماه گذراندند. اما با توجه به برنامه های ناسا برای ارسال مجدد فضانوردان به ماه، چه روش های دیگری برای جابه جایی فضانوردان روی سطح تنها قمر زمین استفاده خواهد شد؟

موتور سواری روی ماه؛ از رویا تا واقعیت

یک شرکت معتقد است که پاسخ این سوال را می داند. این شرکت به تازگی از طرح مفهومی موتورسیکلت خود که می تواند به فضانوردان در جابه جایی روی ماه یاری کند رونمایی نموده است.

این وسیله که خرس آبی(Tardigrade) نام گرفته است با سرعت 15 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید. خرس آبی(Tardigrade) جانوری میکروسکوپی است که می تواند در شرایط سخت فضا جان سالم به در ببرد. این موتور به وسیله شرکت German motor design ساخته شده است.

به گفته طراحان، این موتور از مواد بسیار سبک ساخته می گردد و وزن آن 134 کیلوگرم خواهد بود و بعلاوه دارای تایرهای کربنی بدون هوا است که روی یک سازه آلمینیومی قرار دارند و به خدمه امکان گذر از هر مانعی را می دهند و می توانند با خود انوع مختلف تجهیزات را حمل نمایند. این موتور با نیروی برق کار می نماید و برد باتری آن تقریبا 110 کیلومتر است.

طرح اولیه آن پیش از آن که مورد توجه نیکو وان هوکی(Nico von Hookie)، سازنده آن، قرار بگیرد به وسیله طراح روسی اندرو فابیشوسکی(Andrew Fabishevskiy) ترسیم شده بود.

اگرچه این نمونه اولیه قرار نیست به ماه سفر کند و به موزه خودروی پیترسن در لس آنجلس منتقل خواهد شد اما نشان می دهد که موتورسیکلت های ناسا می توانند چه ظاهری داشته باشند. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "موتور سواری روی ماه؛ از رویا تا واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور سواری روی ماه؛ از رویا تا واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید