پارک دیزنی لند؛ جاذبه تفریحی و دیدنی کالیفرنیا

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، آناهایم (Anaheim) یکی از شهرهای استان کالیفرنیاست. این شهر در 50 کیلومتری لس آنجلس مرکز کالیفرنیا قرار داشته و خانه اولین پارک از مجموعه های دیزنی لند دنیا است. جایی که به آن شادترین مکان روی زمین می گویند که نامی در خور شان و زیبایی های این پارک است.

پارک دیزنی لند؛ جاذبه تفریحی و دیدنی کالیفرنیا

پارک دیزنی لند (Disneyland Park) یکی از دیزنی لندهای مشهور و دوست داشتنی جهان، در شهر آناهایم در استان کالیفرنیا است. این پارک تفریحی در 18 ژانویه سال 1955 میلادی افتتاح شد و مالک آن نیز همچون دیزنی لندهای آمریکا شرکت والت دیزنی است. در این شهربازی می توان لحظاتی فراموش نشدنی و شیرین را تجربه کرد و از جهانی روزمرگی برای ساعات یا دقایقی جدا شد. این پارک محبوب از مکان های پربازدید و شلوغ در آمریکا است که تا به امروز بیش از 600 میلیون نفر از آن بازدید نموده اند.

این پارک، تنها پارک این مجموعه بوده که مستقیما به وسیله والت دیزنی ساخته شد. والت دیزنی پس از آن که پارک های مهم جهان را دید احساس کرد یک جای کار مشکل دارد و هنوز چیزی ساخته نشده که بتواند به خوبی رویای بچه ها تمام جهان را به واقعیت تبدیل کند. به همین علت در سال 1955 با شعار شادترین مکان روی کره زمین پارک دیزنی لند آناهایم را افتتاح کرد.

والت دیزنی ابتدا می خواست یک جاذبه گردشگری در کنار استودیوی خود بسازد اما به زودی متوجه شد که این محل برای ساخت رویای او کوچک است بنابراین پا را فراتر گذاشته و با استخدام موسسه تحقیقاتی استنفورد محل کنونی پارک دیزنی لند آناهایم را پیدا کرد. این محل مساحتی به حدود 65 هکتار داشت که والت دیزنی آن را در سال 1953 خریداری کرد.

او برای ساخت پارک دیزنی لند از پارک پادشاهی جادوشده الهام گرفت. پارک به وسیله تیمی خلاق طراحی شد که والت دیزنی شخصا آن ها را با وسواس زیادی انتخاب نموده بود. ساخت و ساز این پارک از سال 1954 آغاز و یک سال بعد از اولین دیزنی لند جهان رونمایی شد. والت دیزنی در یک برنامه مشهور تلویزینی از شبکه ای بی سی این پارک را افتتاح کرد.

دیزنی لند آناهایم محبوب ترین جاذبه کالیفرنیا

این پارک تماشایی از زمان افتتاح تا کنون بیش از هر پارک موضوعی دیگر در جهان بازدیدنماینده داشته است. سالانه بیش از 18 میلیون گردشگر از سراسر جهان برای تماشا پارک رویایی دیزنی لند راهی آناهایم می شوند. براساس رتبه بندی های مختلف دیزنی لند آناهایم پس از پادشاهی جادویی دومین شهربازی پربازدید جهان است.

این مجموعه طی سال های مختلف بازسازی شده و هر مرتبه تعداد جاذبه های آن بیشتر می گردد. جالب است بدانید اداره هوانوردی آمریکا منطقه ای که بر فراز دیزنی لند و قلعه زیبای خفته واقع شده است را منطقه پرواز ممنوع اعلام نموده و هیچ کس به غیر از هواپیماهایی که پروازهای نمایشی مخصوص دیزنی اجرا می نمایند اجازه ندارد بر فراز این منطقه پرواز کند. این سطح از امنیت در آمریکا تنها مختص پایگاه های نظامی و سازمان هایی مانند کاخ سفید است.

از جمله مواردی که طی این سال ها به دیزنی لند آناهایم اضافه شده عبارتند از:

میدان نیواورلئان در سال 1966

کشور خرس ها در سال 1972

شهر میکی ماوس در سال 1993

پارک ماجراجویی کالیفرنیا در سال 2001

راه آهن تندر در سال 2008

پارک آبی تفریحی

کوه های اسپلشو سرزمین فردا در سال 2010

fantasy faire

محل ثابت پرنسس های دیزنی شامل تئاتر، تالار سلطنتی، گاری غذای موریس و فروشگاه گنیجنه ها در سال 2013 است. با سفر به این پارک می توانید پرنسس های دیزنی را ببینید که به شما خوش آمد گفته و پای صحبت بچه ها می نشینند.

این پارک با جزئیات کاملی از کارتن های دیزنی ساخته شده و دقیقا مانند این انیمیشن ها هزار داستان برای شما دارند. از جمله شخصیت هایی که می توانید در این پارک ببینید سیندرلا، زیبای خفته، سفید برفی، میکی ماوس، وینی خرسه، پیترپن و کاپیتان جک اسپارو و شخصیت های جنگ ستارگان و صدها مورد دیگر هستند.

بسیاری از افراد نه تنها عاشق سفر به دیزنی لند آناهیم هستند بلکه با انتخاب ریزورت و هتل های دیزنی شبی در دل افسانه ها و قصه ها می خوابند با آلیس و گربه جادویی غذا خورده و عصرانه را در کلبه هفت کوتوله چای می نوشند. شما می توانید در تمامی روزهای سال و هر چهار فصل از دیزنی لند تماشا کنید. اگر نمی توانید به دیزنی لند آناهایم بروید دیزنی لند شانگهای در چین، دیزنی لند پاریس در فرانسه و دیزنی لند در هنگ کنگ نیز انتخاب های دیگری است که پیش روی شما قرار دارند.

منبع: گردشبان

به "پارک دیزنی لند؛ جاذبه تفریحی و دیدنی کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک دیزنی لند؛ جاذبه تفریحی و دیدنی کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید