مراقب مخاطرات انتشار مواد شیمیایی در اثر سیلاب باشید

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: انتشار مواد شیمیایی در سیلاب از آثار مخرب و پنهان از دید سیلاب هستند و باید ارگان ها و متخصصین در شرایط بحرانی تعامل داشته باشند تا هیچ خطر کوتاه مدت و دراز مدتی از نظر دور نماند.

مراقب مخاطرات انتشار مواد شیمیایی در اثر سیلاب باشید

دکتر محمد اسماعیل مطلق درحاشیه نشست هماهنگی سلامت در بلایا در محل مرکز بهداشت خوزستان در اهواز در جمع وبلاگ آقای عابدی در مورد مخاطرات انتشار مواد شیمیایی در سیلاب گفت: گاهی باران های سنگین و افزایش جریان آب موجب انتشار مواد شیمیایی در محیط می گردد و ممکن است در اثر سیلاب جابجایی مخازن ذخیره سازی و یا تخریب لوله های حامل مواد شیمیایی صورت پذیرد و ممکن است موجب نشت مواد شیمیایی در سیلاب گردد.

وی اضافه کرد: همچنین معادنی مانند معادن زغال سنگ هم ممکن است در سیلاب رها شده و آب را با اسید سولفوریک ترکیب نمایند.

مطلق اعلام کرد: مواد شیمیایی آزاد می توانند با مخلوط شدن در آب، باعث ایجاد واکنش های شیمیایی شوند و خطر انفجار و یا آتش سوزی را رقم بزنند.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا ادامه داد: در مناطق روستایی نیز در اثر افزایش سیلاب، مواد شیمیایی به وسیله کود، علف کش و حشره کش ها وارد رواناب شده و یا اینکه رواناب بزرگراه ها و جاده و پل ها نیز می تواند حامل فلزات سنگین، هیدروکربن های نفتی و هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای باشد.

وی گفت: انتشار زباله صنایع شیمیایی در اثر سیلاب ممکن است باعث جدا شدن روغن زباله ها و یا سایر مواد شیمیایی گردد و محل دفن زباله و سایت دفن هم می تواند با رواناب شدید، مواد شیمیایی خطرناک را در محیط رها کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مراقب مخاطرات انتشار مواد شیمیایی در اثر سیلاب باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب مخاطرات انتشار مواد شیمیایی در اثر سیلاب باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید