محققان: سبزیجات بخورید تا دچار بیماری قلبی نشوید!

به گزارش وبلاگ آقای عابدی، محققان تأکید می نمایند: مردم اگر می خواهند سلامت قلب بهتری داشته باشند، باید بخش بیشتری از رژیم غذایی خود را به مصرف سبزیجات اختصاص دهند.

محققان: سبزیجات بخورید تا دچار بیماری قلبی نشوید!

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ آقای عابدی به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد مصرف بیشتر سبزیجات و کاهش مصرف گوشت به میزان قابل توجهی ریسک بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

محققان دانشگاه جان هاپکینز در تازه ترین مطالعات خود دریافتند، پیروی از یک رژیم سالم غذایی که مقادیر زیادی از میوه ها و سبزیجات در آن گنجانده شده، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را تا 32 درصد کاهش می دهد.

این رژیم غذایی خطر مرگ زودرس به هر دلیلی را نیز تا 25 درصد کاهش می دهد و سلامتی بهتر افراد را تضمین می نماید.

دانشمندان تأکید می نمایند که مردم نباید کاملاً از مصرف گوشت و لبنیات خودداری نمایند، اما آنها باید سهم بیشتری از غذاهای گیاهی را در رژیم غذایی خود داشته باشند.

این پژوهش بیش از 12 هزار نفر را تحت آنالیز قرار داد و درنهایت معین شد، سبزیجات، غلات سبوس دار و آجیل خطر مرگ و میر ناشی از هر علت را به میزان یک چهارم طی 29 سال کاهش می دهد.

محققان دانشگاه جان هاپکینز تأکید می نمایند، مردم اگر می خواهند سلامت قلب بهتری داشته باشند، باید بخش بیشتری از رژیم غذایی خود را به مصرف سبزیجات اختصاص دهند.

مصرف سبزیجات در طولانی مدت همچنین می تواند دیابت نوع 2 ، چاقی و فشار خون بالا را کاهش دهد.

کیسی ربولز، محقق ارشد این مطالعه با بیان اینکه این نخستین مطالعه برای مقایسه اثرات گیاهان با رژیم های غذایی مبتنی بر حیوانات در بین عموم است، گفت: مردم باید از یک رژیم غذایی سالم که حاوی مقادیر زیادی از سبزیجات است، پیروی نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "محققان: سبزیجات بخورید تا دچار بیماری قلبی نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: سبزیجات بخورید تا دچار بیماری قلبی نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید